התיק של ינון

מניה מעניינת להשקעה – KTII

02/12/2008 • ינון אריאלי

לפני כחצי שנה, נתקלתי בחברה מעניינת למדי, קיי-טרון (KTII), שבאותם ימים נסחרה במחיר 120 דולר, קצת יותר גבוה מהשווי האמיתי שלה. המניה עוד הספיקה להגיע לשיא במחיר 169 דולר לפני שאפקט העדר הגיע גם אליה והוריד את מחירה לסביבות 60 דולר בעת כתיבת שורות אלו, והפך אותה לאטרקטיבית למדי להשקעה.

על החברה

באמצעות חברות הבת הרבות שלה, קיי-טרון מייצרת, מוכרת ומתחזקת ציוד הזנה ומכונות פנאומטיות למפעלי תעשייה בתחומים רבים ומגוונים כגון תעשיית הפלסטיק, המזון, הכימיה והרפואה. תחום זה מהווה את מנגנון הצמיחה העיקרי שלה, והיא מוכרת ביותר מ-60 מדינות. שימוש בטכנולוגיית בקרה דיגיטלית מתקדמת והנסיון הרב שרכשה בפיתוח מכשירים אלה, הופך אותה לאחת המובילות בתחומה, למרות ממדיה הקטנים יחסית.

קיי-טרון מוכרת שירותי תחזוקה ומלאי חלקי חילוף ללקוחותיה, פעילות המהווה חלק בלתי מבוטל מהכנסותיה. בנוסף, לחברה זרוע המתמחה בצמצום נפח חומרים המשמשת את תעשייות הפחם והמינרלים, הנייר והעץ, ומהווה חלק קטן יחסית מפעילות העסק.

הנתונים הפיננסים

בחמש השנים שחלפו, השיגה קיי-טרון צמיחה שנתית ממוצעת בשיעור גבוה מ-21% בהכנסות ובשיעור 42% ברווח התפעולי, תוך הקפדה על הרחבת שולי הרווח התפעולי לשיעור קרוב ל-16%.

שליש ממכירותיה נעשות מחוץ לארה”ב, בעיקר באירופה, והיא התרחבה לאחרונה גם לסין באמצעות רכישת חלק מחברת Wuzi Chenghao. היות ולקוחותיה של החברה פועלים בתחומים חסיני מיתון – מזון, צרכנות בסיסית ורפואה, צמיחת החברה לא נפגעה בשנה שחלפה, וסביר להניח שלא תפגע בצורה משמעותית גם אם המיתון ימשך לאורך תקופה ארוכה יותר.

אופי הפעילות של החברה אינו מחייב אותה לשמור מלאי מזומנים גבוה בקופתה. יחד עם זאת, החברה מקפידה לשמור על רמת חובות נמוכה יחסית, ומשתמשת בעודפי המזומנים שלה בעיקר למטרת השתלטות על מתחרותיה לצורך גיוון והרחבת פעילותה.

הערכת שווי

נוח לעשות הערכת שווי לחברה כקיי-טרון היות וכל הפרמטרים העיקריים, כגון הרווחיות או היקף רכישת נכסים קבועים נוספים, שומרים על מגמה קבועה. חישוב ערכה תלוי לפיכך ביכולתה להמשיך את צמיחתה בקצב משמעותי גם בעתיד.

פעילותה בתחום חסין מיתון ואפשרויות הצמיחה הרבות העומדות בפניה, מגדילות את הסבירות כי היא תמשיך לצמוח. יחד עם זאת, גם אם נהיה שמרנים יותר, ונעריך קצב צמיחה נמוך יותר, בשיעור שבין 12.5 ל-15% בשנה לאורך חמש השנים הקרובות, נקבל חברה עם תזרים מזומנים חופשי שנתי בסך 25 מיליון דולר, הגדל בשיעור קרוב ל-15% בשנה. הוסיפו לכך את העובדה שהמזומנים בקופת החברה שווים פחות או יותר לחובותיה, ותקבלו חברה השווה כעת לפחות 310 מיליון דולר, או 110 דולר למניה, כמעט פי שניים ממחירה הנוכחי.

אם תחזרו על חישוב היוון תזרים המזומנים שערכתי כאן תחת הנחות שמרניות פחות של קצב צמיחה ומקדם היוון נמוך יותר, של 12% נניח, תקבלו כי מחירן האמיתי של מניות החברה יעמוד אף על נקודה גבוהה יותר של סביבות 150 דולרים למניה.

אלו מכם הבוחרים להתרכז דווקא במכפילים של החברה, ישמחו בוודאי לשמוע כי גם הם מציגים ערכים נמוכים לפחות בחצי מהערכים האופייניים לחברות צמיחה כדוגמת קיי-טרון, ומעידים על מניה שצריכה הייתה להסבר במחיר של בין 115-135 דולר.

הסיכונים

תחרות היא תמיד מאיימת, ובמיוחד על חברות בממדיה כמו של קיי-טרון. יחד עם זאת, התחום שבו היא פועלת מחייב מומחיות רבה, עובדה המרחיקה עסקים גדולים רבים מלנסות ולהכנס אליו. המומחיות שרכשה החברה במשך השנים, וצבר הלקוחות הגדולה שלה בכל העולם, ממצבים אותה כמובילה בתחומה ומקטינים מאוד את השפעת התחרותיות על תוצאות פעילותה.

קיי-טרון מתמודדת בהצלחה עם התחרות באמצעות השתלטות תדירה על מרבית מתחרותיה הקטנות יותר בענף. למרות זאת, רכישות תכופות אלו אינן מוסיפות נקודות זכות לחברה. מיזוג חברות הוא מהלך מורכב ומועד לכישלון. עד היום הוכיחה הנהלת החברה יכולת גבוהה לבחור בקפידה את החברות שמוזגו אליה. נקווה כי כך יהיה גם המצב בעתיד.

המסחר במניה תנהל בהיקף לא גדול ולכן היא עשויה שלא להיות מתאימה עבור משקיעים בסכומי השקעה גבוהים. מחזורי קטנים בדרך כלל מגיעים עם תנודתיות שאינה מתאימה למשקיעים קצרי טווח.

השורה התחתונה

לקיי-טרון היו חמש השנים נהדרות. למרות זאת, אף אנלסיט עדיין לא החליט לסקר את החברה, אולי בגלל תחום הפעילות המשעמם אליו היא משתייכת החברה ומיעוט האירועים החדשים שהיא מספקת.

בהנהלת החברה מנכ”ל המחזיק בכמעט 9% ממניותה, והוא הביע אמונה שביכולתו להוביל את החברה לצמיחה נוספת בשנים הבאות, ואת מידת הרצון שלהם לדאוג לאינטרסים של בעלי מניותיה.

בימים אלו נסחרות מניות החברה בכמעט מחצית ממחירן האמיתי ומהוות הזדמנות השקעה נהדרת לתקופת המיתון הנוכחית. יש לי הרגשה שדברים דומים לאלו שנאמרו כאן יחלחלו מתישהו גם לוול-סטריט, וגם שם יחלו לסקר את החברה. וכשזה יקרה, הקפי המסחר במניה יצמחו ולא במחירים אטרקטיביים כמו הנוכחי.

גילוי נאות: אני לא מחזיק את המניה.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X