התיק של ינון

מכתב אישי למשקיע שמכר לי את מנית ויליפוד

11/11/2011 • ינון אריאלי

שלום רב,

רציתי לספר לך שאני הוא זה שקנה ממך את המניות של חברת ויליפוד שמכרת לאחרונה במחיר נמוך מ- 14 שקלים למניה.

יכול להיות שלא שמת לב, אבל ויליפוד היא אחת מיבואניות המזון והשימורים המצליחות במדינה. האמן לי שחיפשתי, אבל לא הצלחתי למצוא רשתות מזון גדולות שאינן משווקות את המוצרים שהיא מייבאת. אם חקרת את החברה לעומק, אתה בוודאי יודע שהיא מנהלת את מרבית הפעילות שלה באמצעות חברת הבת ג. וילי-פוד אינטרנשיונל, המציגה צמיחה שנתית ממוצעת מרשימה, ודי קונסיסטנטית, של כמעט 15% בעשור האחרון. בחמש השנים האחרונות, פרט ל- 2009, היא הגדילה לעשות וצמחה בשיעור ממוצע של כ- 24%.

זה לא מפתיע. החברה מקפידה להגדיל ולגוון את סל המוצרים שלה מידי שנה. היא פועלת גם בשוק המזון הכשר בארה”ב, ובין היתר מחזיקה בחברות המזון סלטי שמיר וגולד פרוסט. היא גם מצליחה לשמור על רווחיות יפה, ולכן גם השורה התחתונה, הרווח הנקי ותזרים המזומנים שלה נראים מרשימים. חברת האם מחזיקה כ- 53% מחברת הבת ולכן נהנית כמובן מאוד מהצמיחה הזו.

רגע, אולי אתה חושש ממיתון, שיפגע בהכנסות החברה ויערער את יציבותה הפיננסית? ראשית, המצב הכלכלי בארץ רחוק ממיתון. שנית, כולנו יודעים שגם בתקופות של האטה במשק אנו נמשיך לצרוך קופסאות שימורים. ויליפוד היא לכן חברה דפנסיבית, והיסטוריית הצמיחה הרציפה שלה בעשור האחרון מעידה על כך. גם בעניין היציבות הפיננסית אין מקום לחשש – מבט חטוף במאזן של ויליפוד מלמד כי בקופתה 291 מיליון שקלים לעומת 73 מיליון שקלים של חובות בלבד. קופת המזומנים הזו אפילו יותר גדולה מכל התחייבויותיה של החברה, מה שמאפשר לה לממן את מרבית פעילותה בכוחות עצמה.

יותר מזה, לחברה רווחים עודפים המספיקים לא רק לכלכל את הצמיחה הזו, אלא גם לחלוקת נתח נכבד מהרווחים למחזיקי המניות שלה. בשנה האחרונה זה התבטא בתשואת דיבידנד של 5.2%, ובהנחה שהיא תמשיך להרוויח יפה, היא צפויה לחלק דיבידנדים נדיבים כאלו גם השנה. שאר הררי המזומנים בקופה יאפשרו לה להמשיך להתרחב על ידי פיתוח ושיווק מוצרים חדשים, ואולי גם באמצעות רכישת מתחרות או חברות שירחיבו את פעילותה לתחומים נוספים.

אם אני מחבר את כל המספרים האלו להערכת שווי מפורטת, בה אני מניח קצב צמיחה ורווחיות נמוכים יותר מאלו של השנים הקודמות, ושיעור היוון גבוה למדי, אני מקבל שמנית ויליפוד שווה לפחות 27 שקלים. להזכירך, לא מזמן הסכמת למכור לי את המניות שהיו בידך במחיר מצחיק של פחות מ- 14 שקלים למניה. כמעט מחצית מהמחיר ההוגן שלה.
באמת שניסיתי לחפש עוד סיבות מדוע אתה סבור שהמניה שווה פחות. אולי אתה חושש שהמחאה החברתית תוריד את מחירי המוצרים שמייבאת החברה? אבל, השימורים שמייבאת ויליפוד התייקרו אפילו בשיעור נמוך מעליית המדד לאורך השנים, ולכן אין היגיון כלכלי אמיתי להוזיל אותם. ואולי המחאה תעודד פתיחה של הייבוא לארץ והתגברות התחרות? יכול להיות, אבל בשביל שזה יקרה, מיסי הייבוא יצטרכו לרדת, מהלך שיעשה רק טוב לרווחיות של ויליפוד.

ויכול להיות שמכרת פשוט כי אתה מסתכל על המצב הכלכלי העגום בעולם, וחושש מירידות נוספות במחירי המניות. יש בזה היגיון. מצד שני, איש אינו יודע לזמן את השוק, ולכן כלל האצבע אומר שקונים מניה כאשר היא זולה ולא מנסים לתזמן את התחתית. במקרה של ויליפוד, היא נראית לי ממש זולה, ואני מעריך שבעוד שנתיים-שלוש היא תיסחר במחיר לפחות כפול מהמחיר הנוכחי. אגב, כנראה שגם צבי ויליגר, הבעלים של ויליפוד, חושב כמוני, אחרת מדוע הוא השקיע 5.5 מיליון שקלים לפני מספר חודשים בקנית מניות של החברה במחיר של 22 שקלים למניה…

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • איתי  12/11/2011

    ינון, אתה יכול לפרט קצת על למה הרווח של החברה כ”כ קטן ביחס לשווי שוק שלה? אנ ירואה שמכפיל הרווח של החברה הוא נמוך יחסית בהינתן שהיא עשתה בחצי שנה 3 מיליון שקל וברבעון האחרון לא היה לה רווח כלל. מה גורם לך לחשוב שהמכפיל רווח שלה אטרקטיבי?

  • שלומי  13/11/2011

    אם ג. וילי פוד היא הריווחית למה להשקיע דרך חברת האם ולא להשקיע בה ישירות?

  • אמיר  13/11/2011

    מה גרם לעלייה המטורפת היום במסחר במנייה?

  • יואב  13/11/2011

    היי ינון,

    אולי הוא מכר לך כי הרווח הרבעוני שלה בשנה וחצי האחרונות ממש לא יציב, וגם לא מציג גידול ברור ולמעשה אפילו קיטון ברווח.
    אולי בגלל שיש שנים (כמו 2008) בהם הוצגו הפסדים – למרות שאמורה המניה להיות דפנסיבית ובעלת תנודות מזעריות בלבד.

    מודה ומתוודה – לא בחנתי את החברה מספיק לעומק (לא חפרתי ובדקתי למה היה קיטון רווח ולפעמים אף הפסד וממה נבע) ויתכן שאני טועה.
    אולם מבחינה לא מעמיקה של הדוחות, נראה לי שיש אלטרנטיבות אחרות, לא פחות טובות בשוק.

    שבוע טוב

  • איתי  13/11/2011

    ינון, כמה שאלות לגבי ויליפוד. אני רואה בלינק הבא: https://robotdough.com/equities/TLV/WLFD/income/quarter שהחברה היה Other Net שהעביר את החברה להפסד. האם אתה יודע להגיד מה מקור הסעיף הזה?
    בנוסף יש גם את זכויות המיעוט שמורידות את הרווח התפעולי משמעותית.

  • רותם פרץ  14/11/2011

    אמיר – עושה רושם שהכתבה העירה קצת את המתים. התזמון הוא קרוב מדי מכדי להיות מקרי. אבל לא צריך להתרגש מעליה/ירידה של יום או יומים. תקרא את השורות שכותב ינון, הדרך הנכונה היא לקרוא/לנתח את הדוחות ואת החברה ביחס לשוק שאליו היא שייכת. השינוי האמיתי יהיה לאורך זמן ולא לאורך יומים.

  • ינון אריאלי  15/11/2011

    היי איתי,
    כנראה שמדובר בהוצאות המימון (תשלומי ריבית על הלוואות החברה).

  • איתי  15/11/2011

    בכל מקרה, מכפיל הרווח של החברה גבוה. אבל, אין ספק שלחברה יש מאזן חזק ביותר, קופת מזומנים דשנה ומעט חוב. מספיק שהיא תציג רווחיות סבירה והיא תעלה חזק ביותר כי היא נסחרת בדיסקאונט אם לוקחים מזומן פחות חוב. בחישוב כזה אתה מקבל את המניה בחינם

  • איתי  15/11/2011

    בנוסף, עשיתי חשבון שבעל המניות העיקרי של החברה, עשה קניות מ 2010 ביותר מ7 מיליון שקל. בהיניתן שהשכר שלו נמוך משמעותית מכך, זה איתות חיובי ביותר

  • יואב  23/11/2011

    ינון,
    ביקשת דוגמא למניות אטרקטיביות יותר:

    דנאל כא –
    מחלקת דיבידנד של יותר מ10% באופן יציב כבר כמה שנים טובות (אישית הרווחתי מדיב’ ועליית מחיר של דנאל מעל 80% בשנתיים האחרונות)
    רווח נקי יציב (בראיה רבעונית ושנתית – ירידות ברווח ב-2008 מוסברות על ידי ירידה חד”פ), מכפיל רווח לא רע, מרווח תפעולי מספק, הרבה מזומן בקופה.

    אלוני חץ –
    אם לשפוט לפי רבעון אחרון, מכפיל רווח שערורייתי של 3.25, ממונפת בצורה נמוכה משמעותית מהמקובל בענף, מלבד 2008 בה ירד שווי הנכסים בשל המשברים שעברו על השוק, מציגה רווח יציב וטוב, מחלקת דיב’ שמנמן בעקביות (לפי מדיניות דיב’ שלה). מכפיל 3.25 כבר אמרתי?

    מניות נוספות ששוות בחינה, קליל ושלא”ג.

    אני מחזיק בכל המניות לעיל והן עזרו לי לעבור את הירידות האחרונות בשלום, אני חושב שיש בהן עוד הרבה פוטנציאל ובעיקר יציבות פיננסית וחלוקת דיב’ קבועה.

    שבוע טוב

  • יואב  24/11/2011

    הי יינון,
    אתה צודק, אני חושב שמניות שבמדדים המובילים יותר מדי באור הזרקורים, לכן אם יש עיוות מסויים, כלומר מצב בו החברה שווה יותר מאשר שוויה בשוק, מיד העיוות מתוקן על ידי ביקוש יתר.
    חברות קטנות לעומת זאת נמצאות פחות באור הזרקורים ולכן ניתן למצוא יותר מניות אטרקטיביות.

    עם כל אלה, אני מזכיר שאלוני חץ עליה המלצתי נמצאת בתל אביב 100

  • אורי  01/04/2012

    היי ינון,

    הדוח האחרון שהחברה פרסמה היה מאכזב משהו. האם אתה עדיין דבק בהמלצתך?

  • ינון אריאלי  10/04/2012

    היי אורי,
    כרגע כן (בכל מקרה, זכור כי מדובר בדעה ולא בהמלצה).

  • אייל לב  04/08/2012

    שלום ינון , אני משקיע במניית דיסקונט שלכל הדעות זולה

    20 אחוז מסה”כ ההשקעות שלי במניה

    בשלב זה אני 17% הפסד

    אני רואה ההשקעה לטווח ארוך בלבד, ממתין אם תרד עוד 10%

    אכפיל ההשקעה במניה ל 200k

    וזה יהווה 50 אחוז מהתיק שלי

    דעתך??? לא מגוון לא מפוזר

    אבל אני מאמין במניה??? דעתך??

  • אבנר  08/09/2012

    לינון שלום שמי אבנר אני ניכנסתי לשוק ההון ליפני כשנה וכעת אני מבין שא ולי לא הייתי מוכן מספיק . האים אני יכול לישאול שאלות ישירות. מאוד נהנה ליקרוא את הכתבות שלך

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X