התיק של ינון

שתי מניות אנונימיות אטרקטיביות

20/08/2009 • ינון אריאלי

למרות שאין אפשרות לחזות כיצד יתנהג שוק המניות הישראלי בעתיד הקרוב, אין ספק שהוא עלה מהר הרבה יותר מהשיפור הצפוי במשק הריאלי. יחד עם זאת, גם עכשיו יש חברות שעדיין נסחרות בהנחה משמעותית בהשוואה לשוויין האמיתי. אל תחפשו אותם מתחת לאור הפנס בו כולם מסתכלים, המדדים המרכזיים, כי לא תמצאו שם יותר מידי. אבל, אם תרחרחו קצת מחוץ למעגל הקרוב הזה, תמצאו לא מעט חברות אנונימיות, שעדיין לא מיצו את הפוטנציאל שלהן במלואו. הנה שתיים מעניינות כאלו, שהאנונימיות שלהן מובילה למחזורי מסחר נמוכים עדיין (ולכן הן לא מתאימות בשלב זה לסכומי השקעה גדולים). אבל, אם הן תמשכנה לצמוח, במוקדם או במאוחר, יגדלו גם המחזורים בהתאם.

1. או.אר.טי, המייצרת מוצרים אלקטרוניים לניהול ציי רכב, מוצרי תדלוק אוטומטיים (“דלקן”) ומונים למוניות, ממשיכה לצמוח גם ברבעון הנוכחי. למרות ההאטה הכלכלית בעולם, נקיטה במספר צעדי התייעלות משמעותיים ושינוי תמהיל המוצרים, הובילו את החברה לגידול בהכנסות וברווחיות. או.אר.טי פועלת באמצעות כמה חברות מוחזקות, שהעיקרית ביניהן היא אורפק מערכות (ORPK), הנסחרת בלונדון (גם היא נראית מעניינת) וצמיחתה המרשימה היא הגורם העיקרי לצמיחה של או.אר.טי.

בניגוד לחברות אחרות במשק, שמאגרי המזומנים שלהן הידלדלו בתקופת המיתון, או.אר.טי גם שומרת על קופת מזומנים דשנה של יותר מ- 50 מיליון ש”ח (ועוד ניירות ערך סחירים בשווי של כ- 60 מיליון ש”ח) בהשוואה לחובות מזעריים, והרכוש השוטף שלה גדול יותר מכל התחייבויותיה. אם תזדרזו, תספיקו גם ליהנות מהדיבידנד הנחמד שהיא תחלק בתחילת אוקטובר.

2. בבילון, שעד לפני כשנה הייתה נטולת רווחים, קיבלה רוח גבית חזקה מגוגל, מה שסייע לה להגדיל את ההכנסות ולעבור סוף-סוף לרווחיות. אין ספק שנועם לניר ידע מה הוא עושה, שהחליט לרכוש את החברה. ביחד עם אלון כרמלי, גיסו של לניר, שהוחזר לתפקיד המנכ”ל מייד לאחר הרכישה, הם ממשיכים להצעיד את החברה לצמיחה משמעותית של יותר מ- 42% בהכנסות ברבעון הנוכחי. על מנת להבין את פוטנציאל הגידול האפשרי של החברה בעתיד, הסתכלו על הנתון הבא: לאתר של בבילון גולשים מידי יום כ- 300 אלף גולשים. כשליש מהם מורידים את גרסת הניסיון של התוכנה, אך רק כאחוז מהם רוכשים בסופו של דבר את התוכנה המלאה. שיפור תהליך הרכישה ומציאת המחיר האופטימאלי לתוכנה, דברים בהם מתרכזים בחברה, יכולים להגדיל באופן משמעותי את אחוז הרכישה הזה. שיתוף הפעולה עם גוגל, עשוי גם להגדיל את שיעורי הכניסה לאתר, וכל זה ביחד יתורגם לעליה משמעותית בהכנסות ברבעונים הבאים.

ברור שבבילון אינה תוכנת התרגום היחידה הקיימת בשוק, והיא מתחרה גם כנגד תוכנות תרגום חינמיות. יחד עם זאת, היתרון הגדול שלה הוא במגוון שפות התרגום הרב, בנוחות השימוש בה, וכן בהיקף המושגים העצום שהיא מתרגמת בכל שפה (כולל מושגים מקצועיים מתחומים רבים). אם אתם מחפשים את התחזית שלי, קשה לי להאמין כי בבילון תישאר חברה עצמאית יותר מעוד כמה שנים, מבלי שאחת מענקיות האינטרנט תבלע אותה לתוכה. זה יגדיל עוד את החשיפה ונתח השוק של בבילון, ויסיים את חיי המניה בנקודה הרבה יותר גבוהה.

לסיום, לפני שאתם רצים לקנות את המניות האלו, זכרו כי המטרה כאן היא רק להציג לכם רעיונות השקעה ראשוניים, ללא התעמקות כלשהי בהערכת שוויין. לכן, הכרחי כי תבדקו אותן היטב בעצמכם, ותשקלו את הסיכויים מול הסיכונים, לפני שאתם מקבלים את ההחלטה האם להשקיע או לא.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X