התיק של ינון

מנית תקשורת שכדאי להכיר – MICC

06/09/2009 • ינון אריאלי

שיעורי החדירה של הטלפונים הסלולארים בישראל הם מהגבוהים בעולם. המצב דומה גם במדינות מערביות אחרות, אך אין זה המקרה באיזורים מתפתחים כגון במדינות דרום אמריקה או באפריקה, בהן שיעורי החדירה הסלולארית הן נמוכים למדי. לאור אפשרויות הצמיחה האינסופיות כמעט באיזורים אלו, במרביתם כבר פועלים מספר מתחרים גדול יחסית. אבל, לא בכולם. באפריקה למשל, התחרות התחילה רק בשנים האחרונות.

אחת מספקיות הטלפונים הסלולאריים המעניינות ביותר מבין אלו הפועלות באפריקה, היא Millicom International (MICC), שאף דורגה במקום ה- 14 ברשימה היוקרתית של המגזין Fortune ל- 100 החברות הצומחות בקצב הגבוה ביותר בעולם בשלוש השנים האחרונות. החברה, שבסיסה בלוקסמבורג, פועלת ב- 17 מדינות במרכז ודרום אמריקה, אסיה ואפריקה, באמצעות המותג “טיגו” (Tigo). פרט לבורסת הנאסד”ק, מניות החברה נסחרות גם בבורסת שטוקהולם תחת הסימון MIC.

האסטרטגיה של החברה מותאמת במיוחד למשתמשים באיזורים העניים בהם היא פועלת, איזורים בהם אין למשתמשים אפשרות לרכוש מכשירים סלולארים חדישים ויקרים כמו אלו שאנו רוכשים. החברה מתרכזת לכן בעיקר במכירת מכשירים פשוטים וזולים, המופעלים באמצעות כרטיסי תשלום מראש (prepaid). פעילותה השיווקית והתדמיתי הותאמה במיוחד אל הדור הצעיר, שהינו כידוע הצרכן העיקרי של השירותים הסלולארים הללו.

הייחודיות, הפתרונות הזולים ושיעורי החדירה הנמוכים במדינות בהן היא פועלת, הובילו את החברה לצמיחה בהכנסות בקצב שנתי ממוצע של כמעט 40% בחמש השנים האחרונות. למרות שהרווחים של הרבעון השני של 2009 היו נמוכים מעט מאלו של הרבעון המקביל אשתקד, החברה המשיכה להגדיל את מספר לקוחותיה באופן משמעותי. החברה גם צמצמה את ההוצאות ההוניות שלה (capital expenditure) ברבעונים האחרונים, מה שאפשר לה לשמור על תזרים מזומנים חופשי חיובי מרשים למרות המשבר.

היריעה קצרה מלהיכנס להערכת שווי באמצעות היוון תזרים מזומנים, אך גם אם נסתפק במספר מכפילים פשוטים, נראה כי המניה עדיין מתומחרת בזול יחסית. שיעור החדירה של התקשורת הסלולארית באפריקה הוא נמוך, כ- 21% בלבד, מתוכם כשליש הם לקוחות מיליקום. למרות שמרבית מאוכלוסיית אפריקה עסוקים בחיפוש מזון ולא יוכלו להרשות לעצמם לרכוש מכשיר סלולארי לעולם, עדיין ישנם עשרות מיליוני אנשים שכן יעשו זאת בשנים הקרובות. מכפיל מכירות של 2.2 ומכפיל רווח של 16 הם נמוכים עבור חברה בעלת פוטנציאל צמיחה עתידי משמעותי כל כך.

הנתונים של מיליקום מרשימים, אך לא הכל זהב. למרות היציבות הפיננסית של החברה, המאזן שלה אינו נקי לגמרי מחובות. צריך גם לזכור כי החברה מתחרה בכמה מענקיות התקשורת בדרום אמריקה ובאסיה. אין לי גם ספק ששיעורי הצמיחה שלה יצטמצמו בשנים הקרובות. יחד עם זאת, אפשרויות הגידול הן עדיין עצומות, ולחברה ייחודיות ומערך חנויות קטנות משוכלל הפרוש בצורה יעילה על פני המדינות בהן היא פועלת. נקודה חיובית נוספת היא ההחלטה של החברה לאחרונה להתחיל למכור את נכסיה באסיה, ולהשתמש במזומנים שתקבל לשם הרחבת פעילותה בשוק האפריקני, בו שיעורי החדירה נמוכים במיוחד ויש בו רק מיעוט של מתחרים.

לסיכום, למרות שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהמחיר הנוכחי של המניה כבר מגלם חלק לא מבוטל מהצמיחה העתידית של מיליקום, לדעתי יש כאן הזדמנות השקעה מעניינת עבור משקיעים במניות צמיחה.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X