התיק של ינון

להרוויח ממניות התקשורת בעולם

07/09/2009 • ינון אריאלי

חברות התקשורת הסלולארית בישראל, כמו במקומות אחרים בעולם המערבי, הן מכונות מזומנים, שמספקות תשואות דיבידנד מרשימות למחזיקי המניות שלהן. למרות זאת, החיסרון העיקרי של החברות הללו הוא באפשרויות הצמיחה המוגבלות שלהן לאור שיעורי החדירה הגבוהים של התקשורת הסלולארית בעולם המערבי.. לעומת זאת, באיזורים מתפתחים כגון במדינות דרום אמריקה, אפריקה, סין או רוסיה, המצב שונה לגמרי, ושיעורי החדירה הסלולארית נמוכים למדי.

באפריקה למשל, שיעור החדירה של התקשורת הסלולארית הוא מהנמוכים בעולם. רק כ- 21% בלבד, מתוך כ- 170 מיליון איש אוחזים בטלפון סלולארי. ברור כי מרבית אזרחי אפריקה עסוקים בעיקר בחיפוש מזון בסיסי ולא יוכלו להרשות לעצמם לרכוש מכשיר סלולארי לעולם, אולם עדיין ישנם לפחות עשרות מיליוני אנשים שכן יעשו זאת בשנים הקרובות. אפשרויות הצמיחה האינסופיות כמעט באיזורים אלו, מהווים מוקד משיכה לספקיות תקשורת רבות, המנסות לתפוס נתחי שוק הולכים וגדולים.

אל תנסו לדמיין את ראש שבט הזולו באפריקה מחזיק ב- i-phone וגולש לאתר של גלובס, זה רחוק מהמציאות. אופי האוכלוסייה ביבשת ורמת ההכנסה הנמוכה מאוד שלה, מכתיבות התרכזות בעיקר במכירת מכשירים פשוטים וזולים. במדינות מערביות קצת יותר, כגון סין, רוסיה או מדינות אמריקה הלטינית, התמונה שונה ושם משווקים דווקא מכשירים מתקדמים. בכל מקרה, לא רחוק היום בו נראה גם את בנו של ראש השבט מסמס לאשתו בכדי לדעת מה היא רוצה לאכול לארוחת ערב.

איך אתם יכולים להרוויח מהעניין

התחרות בתחום הולכת וגוברת, בעיקר בדרום אמריקה ובאסיה. אולם, למרות ריבוי השחקנים בענף, שיעורי החדירה הנמוכים מאפשרים שיעורי צמיחה מרשימים עבור לא מעט חברות. יחד עם זאת, ישנן מספר חברות מובילות שכבר השתלטו על נתחי שוק משמעותיים ופרשו מערכי חנויות יעילים על פני השטחים העצומים של המדינות בהן הם פועלים. אם אתם מחפשים השקעה יציבה ורווחית הנסחרת במחירים סבירים, אלו עשויות להיות החברות שאתם מחפשים.

אחת מספקיות התקשורת החביבות עלי, היא Millicom International (MICC בארה”ב ו- MIC בבורסת שטוקהולם), שעיקר פעילותה היא באפריקה, שם כשליש ממחזיקי הטלפונים הסלולארים הם לקוחותיה. החברה מציגה שיעורי צמיחה יוצאי דופן יחד עם יציבות פיננסית ותזרים חזק, וממשיכה להגדיל את מספר לקוחותיה גם לאורך המשבר הנוכחי.

באמריקה הלטינית, המלכה הבלתי מעורערת היא חברת התקשורת הסלולארית המקסיקנית (America Movil (AMX, עם יותר מ- 190 מיליון לקוחות, בעיקר בברזיל. לאלו מכם המתעניינים במניות תקשורת בסין, לא תוכלו להתעלם מענקית התקשורת הסינית המצליחה China Mobile (CHL), שבקרוב תחצה את רף חצי מיליארד הלקוחות (!). שתי ענקיות סיניות נוספות שאינן קוטלות קנים, הן (China Unicom (CHU ו- (China Telecom (CHA. הפריצה של מכשירי ה- i-phone ודומיהם לסין השנה, ממשיכה לחמם את הקרב על ההגמוניה בסין. תהיה המנצחת מי שתהיה, גם כאן יש עוד מספיק מקום לצמיחה.

אם אתם דווקא בעניין של שוק התקשורת הרוסי, (Mobile Telesystems (MBT היא ספקית התקשורת הסלולארית המובילה ברוסיה ובמדינות ברה”מ לשעבר. סגניתה ברוסיה, היא חברת (Vimpel Communications (VIP, שחוזרת להרוויח לאחר שני רבעונים רצופים של הפסדים גדולים. למרות שחברות הסלולאר הרוסיות נראות מעניינות, פרט לסיכון הפוליטי הרגיל הטמון ברוסיה, ההיסטוריה מלמדת כי מניות אלו רגישות הרבה יותר לתנודות בשער המטבע הרוסי, ולכן קופצניות הרבה יותר.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X