התיק של ינון

המניות המבטיחות של המחר

07/12/2009 • ינון אריאלי

אל תתנו לכותרת להטעות אתכם. אף אחד אינו יכול לנחש בוודאות מי תהיה המייקרוסופט או הוול-מארט הבאה. יחד עם זאת, רשימת 200 החברות הקטנות הטובות ביותר של המגזין פורבס היא מקום נהדר לחפש בו חברות איכותיות, המציגות שיעורי צמיחה ורווח מדהימים, ועשויות להיהפך לדבר הבא בעתיד.

איך נבחרות החברות הטובות ביותר? מבין כל החברות בארה”ב, נבחנות רק החברות בעלות הכנסות שנתיות בין 5 ל- 750 מיליון דולר, הנסחרות באחת מהבורסות מזה לפחות שנה, שמחירן גבוה מ- 5 דולרים. החברות העומדות בקריטריונים הללו מדורגות על פי הגידול ברווח ובהכנסות, והתשואה על ההון שהציגו ב- 12 החודשים האחרונים ובחמש השנים האחרונות. למעשה, אלו קריטריונים דומים מאוד לאלו שבהם השתמש פיטר לינץ’, גדול מנהלי קרנות ההשקעות מאז ומעולם, שהשיג תשואה שנתית ממוצעת של 29% לקרן ההשקעות שניהל לאורך 13 שנים.

האם הן מנצחות את השוק? חבל שעדיין אין תעודת סל העוקבת אחר רשימת החברות הזו. למרות שחלק מהחברות מתומחרות מאוד ביוקר בעת בחירתן, סטטיסטית, לאורך השנים הרשימה מצליחה להשיג תשואות עדיפות על מדד הראסל 2000. בשנה החולפת, רשימת 200 החברות הטובות ביותר ניצחה את המדד ביותר מ- 10%. תוצאה מרשימה לכל הדעות.

האם הן באמת טובות? החיסרון העיקרי ברשימה של פורבס, הוא שהיא מגדירה “חברה טובה” בעיקר על בסיס הצמיחה שלה. למרות שצמיחה היא דבר נהדר, היא לא הדבר החשוב ביותר עבור המשקיע, היות ובמקרים רבים היא כבר מגולמת במחיר המניה. על מנת להגדיל את הסיכוי לבחור בחברות האיכותיות באמת, אלו שמייצרות ערך למשקיעים וצומחות תחת מעטפת יציבות פיננסית נאותה, יש לבדוק פרמטרים פיננסים נוספים, כגון תזרים מזומנים חופשי יציב, מאזן חזק עם הרבה מזומנים ומעט חובות, אחוז החזקות גבוה של בעלי עניין וכדומה. כדאי גם לתת תשומת לב מיוחדת למניות האנונימיות יותר, אלו שעדיין נסתרות מעיניהם של האנליסטים ומרבית המשקיעים בוול-סטריט. קצת קשה למצוא כאלו מבין החברות הללו, אך לא בלתי אפשרי.

לאחר שעברתי על מרבית הרשימה, הנה שלוש חברות, שבנוסף לשיעורי צמיחה גבוהים גם עונות על קריטריוני הערך הנוספים האלו. כמובן שלא ערכתי ניתוח הערכת שווי מעמיק לאף אחת מהן, ולכן קחו אותן בתור רעיונות ראשוניים אותם עליכם לבחון בעצמכם.

1. j2 Global Communications (JCOM) – ספקית שירותי תקשורת מתקדמים כגון משלוח פקס למייל, שמירת הודעות קוליות ומשלוחן למייל, ושירותי מענה אוטומטי לשיחות טלפוניות. למרות שזה לא נשמע כמו המצאת הגלגל, לחברה אלפי לקוחות במעל 40 מדינות ברחבי הגלובס. היא מציגה צמיחה שנתית מרשימה, יש לה מאזן מושלם המתבסס על 150 מיליון דולר של מזומנים ואפס חובות, ותזרים מזומנים חזק במיוחד.

2. InterDigital, Inc. (IDCC) – מפתחת טכנולוגיות אלחוטיות לתעשיית הסלולאר ולמכשירים אלקטרוניים המשתמשים בתקשורת אלחוטית. מעבר למאזן הנקי והתזרים היציב, החברה גם מקפידה לרכוש בין 7% ל- 10% ממניותיה מידי שנה ולהביא ערך רב יותר למחזיקי המניות שלה.

3. Almost Family (AFAM) – מספקת שירותי אחיות “עד הבית” ב- 10 מדינות ברחבי ארה”ב. החברה צומחת בקצב שנתי מדהים של בין 50-60%, בעיקר על ידי רכישת שירותי ביקורי-בית מקומיים. היות ואנשים לא נעשים חולים פחות במיתון (ואולי אפילו יותר), החברה לא נפגעה מהמשבר האחרון, והמשיכה לצמוח. באמת שלא זכור לי מתי ראיתי לאחרונה חברת צמיחה שכזו הנסחרת במכפילים כה נמוכים.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X