התיק של ינון

איך למצוא רעיונות השקעה ברשת

12/12/2009 • ינון אריאלי

ניתוח חברה והערכת האטרקטיביות של מניותיה, הם דבר חשוב והכרחי. יחד עם זאת, בלי שנמצא רעיונות השקעה לא יהיה לנו את מה לנתח. ובכן, ישנן דרכים רבות למצוא רעיונות השקעה. הדרך הטובה ביותר היא פשוט לקרוא, וכמה שיותר. ברחבי הרשת יש אלפי אתרים פיננסים ובלוגים של משקיעים, החל ממשקיעים מתחילים אך חדי עין ועד למשקיעים מנוסים ומקצועיים. אם תאתרו כמה בלוגים של משקיעים כאלו, התואמים את אופי ההשקעה שלכם, הם יעשו עבורכם חלק נכבד מעבודת החיפוש.

בנוסף, ברחבי הרשת יש רשימה ארוכה של שירותים שיכולים להקל עליכם מאוד במשימת החיפוש. אולי תופתעו לשמוע, אבל רבים מהם חינמיים. הנה כמה אתרים שיכולים לסייע לכם למצוא רעיונות מעניינים להשקעה מעבר לים.

1. אתר הרשות לניירות ערך האמריקנית (sec.gov)
אם אתם רוצים לחפש בעצמכם הזדמנויות השקעה, זה המקום האידיאלי לעשות זאת. ראשית, תוכלו לקבל עדכוני RSS על ההודעות של כל חברה הנסחרת בארה”ב. פרט לזאת, תוכלו לחפש גם הודעות על פי סוג הדוח ואפילו לפי מילים מסוימות המופיעות בתוכו. לדוגמא, אני מתעניין במקרים מיוחדים, כגון spin-offs או חברות שעברו ארגון מחדש לאחרונה, ולכן מקור זה מאפשר לי לאתר אותם בקלות, למרות שמספר החברות הציבוריות הוא עצום.

2. רשימת הקניות של הגורואים (gurufocus.com)
האתר הנהדר הזה, מאפשר לכם לראות מה קנו או מכרו המשקיעים המצליחים ביותר בעולם ברבעון האחרון או בתקופות קודמות יותר. משקיעים אלו מוכיחים לאורך שנים את יכולת בחירת המניות המוצלחת שלהם, ולכן זהו מקור מצוין לדוג בו רעיונות השקעה מהדרגה הראשונה.

3. במה מתעניינים משקיעים אחרים (caps.fool.com)
אם אפשר, למה לא לתת למשקיעים אחרים לעשות את העבודה בשבילכם? פרט לתכנים מעניינים ופורומים משכילים רבים המופיעים באתר זה, קהילת החברים בו מונה כמעט 150 אלף משקיעים פרטיים, הרושמים את דעתם על מרבית המניות הנסחרות בארה”ב. כל משקיע מדורג על פי שיעורי ההצלחה שלו, מה שמאפשר לכם להתרכז בדברים של המשקיעים האיכותיים.

4. מה קונים בעלי העניין (secform4.com)
מלבד היותם מחזיקי המניות הגדולים ביותר של החברה, במקרים רבים, בעלי העניין הם חברי הנהלה בכירים בחברה (כגון מנכ”ל, מנהל טכנולוגי או מנהל כספים), ולכן גם מכירים אותה ואת פעילותה הכי טוב. כשהם מוכרים מניות, בדרך כלל לא צריך להתרגש (אלא אם כן זאת מכירה מסיבית). יחד עם זאת, כשהם קונים, הם בדרך כלל עושים זאת משום שהם סבורים שהמניה זולה ותניב להם רווחי הון. בגלל זה, מעניין מאוד לדעת מתי שהם עושים את זה. האתר הזה יסייע לכם לראות מי קנה, מי מכר, כמה ומתי.

5. הקניות של קרנות הנאמנות (thebuylist.com)
משקיעים מוסדיים לא תמיד קונים מניות מהסיבות הנכונות ובעיתוי המתאים, אבל אם הם קונים מניה בכמויות גדולות, לפעמים יש שם משהו. בנוסף, למרות שזה דווקא חכם לקנות מניה שהמוסדיים עדיין לא גילו או כזאת שהם מכרו, אבל לא כדאי להתחיל לקנות אותה בזמן שהם מוכרים אותה בהמוניהם. האתר הזה מאפשר לכם לראות איזה מניות נקנו על ידי הקרנות השונות.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X