התיק של ינון

המדריך למשקיע המתחיל – בניית קרן חירום (7)

המדריך למשקיע המתחיל – בניית קרן חירום (7)

לאחר שהבנתם כמה עליכם לחסוך, אתם מחליטים להשקיע את כל הסכום בשוק ההון. מה יקרה אם תאבדו את עבודתכם, כיצד תשלמו את ההוצאות השוטפות שלכם? אינכם מעוניינים למכור את תיק ההשקעות שלכם כעת, היות והוא נבנה במיוחד לצורך הגשמת המטרות שלכם בעתיד. אז מה עליכם לעשות כעת? זאת הסיבה בגינה הכרחי להקצות סכום כסף מסויים כקופת חירום למקרה הצורך.

הסתמכות על פיצויי הפיטורין ממקום העבודה אינה נבונה. על קרן החירום להכיל מספיק כסף לצרכי מגורים, מזון, בריאות, תחבורה, ביטוחים שונים והוצאות נוספות, שיספיקו לכלכל אתכם ואת בני משפחתכם עד אשר תמצאו מקור הכנסה חדש.

אין צורך לחשב את העלות של כל גורם ברשימה. פשוט בדקו את גובה ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם לאורך חודשיים-שלושה. בהנחה שתזדקקו לכמה חודשים לפחות עד שתמצאו עבודה חדשה, על קרן החירום שלהם להיות בגובה ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם כפול מספר החודשים הזה. בתור כלל אצבע, נסו לשמור על קרן חירום בשווי של כששה חודשי מחייה שלכם. ביחד עם פיצויי הפיטורין ואולי גם דמי האבטלה, זה ישאיר לכם מרווח ביטחון מספיק בדרך כלל לתקופת הביניים הזו.

ייתכן וההפרש בין הכנסותיכם להוצאותיכם לא יאפשר לכם להגיע לקרן חסכון של ששה חודשים תוך פרק זמן קצר. נסו בכל זאת לצבור קרן חסכון של חודשיים-שלושה לפחות על מנת שתהיו בטוחים במקרה הצורך.

המנעו משמירת כספי קרן החירום כמזומנים בחשבון העובר ושב שלכם בבנק. כך, הם יהיו נגישים יותר ואתם עשויים להתפתות ולהשתמש בהם לצרכים שאינם צרכי חירום. כמובן שגם אין זה נבון להשקיע אותם ברכיבי השקעה בעלי סיכון כלשהו כגון מניות למשל. כספים אלו חייבים להיות נזילים ולשמור על ערכם בכל רגע. אי לכך, השקיעו את כספי החירום הללו באפיקים נטולי סיכון לזמן קצר בלבד. קרן כספית או מק”מ למשל, עשויים להיות אפיקי השקעה מצויינים עבור קרן החירום שלכם. כך תבטיחו כי כספכם לא יאבד מערכו ותהיה לכם אפשרות למשוך אותו בכל עת.

זכרו כי במקרה שהשתמשתם בקרן החירום או בחלק ממנה, יהיה עליכם לחסוך שוב על מנת להשלים את הקרן ולהביא אותה למצב ההתחלתי שלה בו שוויה יספיק לכלכל אתכם בעת הצורך.

בשיעור הבא: איך לקבוע את הרכב תיק ההשקעות המתאים לכם ביותר.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X