התיק של ינון

מהו תקציב מאוזן (1)

מהו תקציב מאוזן (1)

התקציב החודשי (האישי או המשפחתי) של כל אחד מאיתנו, מורכב מהכנסות והוצאות. ההכנסות שלנו הן סך הכספים שמגדילים את חשבון הבנק שלנו. הן יכולות להגיע ממשכורת חודשית, מעסק פרטי, מצ’קים שקיבלנו מההורים או הדודים, וגם מזכיה בלוטו. הצד השני של המטבע, הן ההוצאות שלנו , מזון, ביגוד, הנעלה, דלק, מתנות למשפחה ולחברים, טיולים בחוץ לארץ, ועוד ועוד, המכרסמות בסכומים שהרווחנו. תקציב מאוזן ותקין, הוא כזה בו ההכנסות גבוהות מההוצאות, כך שבסיומו של כל חודש נשאר בידכם סכום כספי מספיק, אותו תוכלו לחסוך ולהשקיע.

חשוב להבין, כי מטרת החסכון אינה רק לצורך הגשמת השאיפות והחלומות שלנו בהווה ובעתיד. עלינו לחסוך סכום כספי מסוים גם לתקופות בהן יהיה שינוי בלתי צפוי בהכנסותינו, כגון פיטורים מהעבודה, או לעיתות בהן נזדקק להוצאות גבוהות בלתי צפויות כלשהן.

הסוד לתקציב מאוזן, הוא פשוט: עליכם לחיות ברמת חיים נמוכה קצת יותר מזו שמאפשרות לכם הכנסותיכם, ואת ההפרש לחסוך ולהשקיע בשוק ההון. כך תצליחו להשיג קרן חסכון שתאפשר לכם לעלות ברמת החיים בעתיד,  ולהשיג את שאיפותיכם הכלכליות.

על מנת לנהל תקציב מאוזן שכזה, עליכם קודם כל לרצות בכך. שמעתם נכון. הדבר החשוב ביותר, הוא שבאמת תרצו לצמצם את ההוצאות והחובות שלכם לרמה הנדרשת. אם לא תפעלו לקידום העניין, דבר לא ישתנה. עליכם ללמוד כיצד לעשות זאת, ולהתמיד בניהול אורח חיים המתאים לרמת ההכנסות שלכם. אם תחליטו כי אתם רוצים בכך ותאמינו ביכולתכם, דבר לא יעצור אתכם ותצליחו במשימה זו.

לצורך כך, עליכם להכיר את התקציב שלכם היטב, הן את ההכנסות ואת ההוצאות. מרבית האנשים יודעים פחות או יותר כמה הם מרוויחים, אך אין הם יודעים כמה הם מוציאים. רק היכרות טובה ומעקב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם, יובילו אתכם לצמצם ככל הנדרש את ההוצאות הבלתי הכרחיות, כך שתוכלו לחסוף יותר בכל חודש.

השלב הבא, יהיה בניית תוכנית לצמצום החובות שלכם (במידה ויש לכם כאלו). חובות הם בדיוק הדבר ההפוך מחסכון, ולכן הכרחי לסגור אותם בצורה יעילה. ביחד עם צמצום ההוצאות, ולעיתים גם הגדלת ההכנסות, תצליחו לבנות תקציב חודשי מאוזן שיאפשר לכם להשיג את כל המטרות והחלומות שלכם. באמצעות המדריך הנוכחי, תוכלו ללמוד כיצד לשעות זאת.

השלב הראשון הוא להכיר את ההכנסות וההוצאות שלכם.

לחצו כאן כדי לעשות זאת.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X