התיק של ינון

איך לפתוח חשבון השקעות אצל ברוקר

30/05/2008 • ינון אריאלי

על מנת להשקיע בשוק ההון תזדקקו לשירותיו של ברוקר. תהליך פתיחת החשבון אצל ברוקר היא פשוטה וקלה. הנה השלבים שעליכם לעבור על מנת לפתוח חשבון ולהתחיל להשקיע.

החליטו כמה כסף תשקיעו

אם סכום ההשקעה שלכם נמוך מכמה עשרות אלפי ש”ח, ייתכן ותתקלו בקשיים לפתוח חשבון אצל ברוקר פרטי ישראלי, משום שהוא בדרך כלל יציב רף תחתון גבוה מכך לצורך פתיחת החשבון. במקרה כזה, המשיכו להשקיע דרך הבנק עד אשר סכום ההשקעה יהיה גבוה מכך, ולאחר מכן תוכלו להעביר את חשבונכם אל ברוקר פרטי שתבחרו.

אם סכום ההשקעה שלכם גבוה מכמה עשרות אלפי שקלים, נבון יהיה לפתוח חשבון אצל ברוקר פרטי (מדוע?).

בחרו את הברוקר המתאים לכם

הקריטריונים העיקריים לבחינת ברוקר יהיו אמינותו, מכלול העמלות שהוא מציע לכם (ובכלל זה דמי שימוש במערכת המסחר), נגישותו וזמינותו לענות לפניותיכם, ונוחות העבודה מולו (קראו עוד…).

מרבית הברוקרים הישראלים הינם גופים אמינים ויספקו לכם שירותים נוחים לצורך ביצוע השקעותיכם. בנוסף, אצל מרביתם תשלמו רק עמלות עבור ביצוע פעולות הקניה והמכירה שלכם, שינועו סביב 0.1% ל- 0.12% בהתאם לגובה תיק ההשקעות שלכם והיקף הפעילות שלכם. חלק מהברוקרים הללו יגבו מכם גם דמי שימוש חודשיים עבור השימוש במערכת המסחר (באמצעותה תרכשו את ניירות הערך שלכם). נבון יהיה לבחור את הברוקרים שאינם גובים את דמי הניהול הללו או את אלו הגובים דמי ניהול נמוכים בלבד.

לחצו כאן לקבלת עמלות מסחר מועדפות אצל ברוקר פרטי לחברי האתר.

כיצד מתבצע תהליך פתיחת החשבון

תהליך פתיחת החשבון הוא פשוט וקל. כל שעליכם לעשות הוא למלא את פרטיכם באתר של הברוקר ונציג מטעם החברה ייצור אתכם קשר ויתאם פגישה לפתיחת החשבון.

חשוב להדגיש כי הרשות לניירות ערך מחייבת את הברוקר לאמת את זהותכם. אי לכך, תדרשו להגיע אל משרדי הברוקר לצורך פתיחת החשבון. זה אולי יראה לכם כטרחה מסויימת, אך מעבר למה שמחייב החוק, הפגישה האישית שלכם עם הברוקר חשובה מאוד לצורך בניית האמון שלכם בברוקר ובשירותיו. בפגישה גם תקבלו את כל ההסברים הנוספים בקשר לפתיחת החשבון וניהולו, ותמלאו מספר טפסי פתיחת חשבון סטנדרטיים.

העברת הכסף לחשבונכם אצל הברוקר

ברכות על פתיחת חשבון ההשקעות החדש שלכם!

לאחר פתיחת החשבון תוכלו להעביר את כספי ההשקעה שלכם אל חשבונכם אצל הברוקר. הדרך הטובה והזולה ביותר היא באמצעות הפקדת צ’ק לחשבון הנאמנות של הברוקר. אמנם, חשבונכם יזוכה בסכום ההפקדה רק לאחר יומיים-שלושה, אך העברה זאת לא תהיה כרוכה בעמלה כספית (בהנחה שחשבון הבנק שלכם מתנהל באחד מהבנקים בהם מנהל הברוקר שלכם חשבון). דרך מהירה יותר, שתהיה כרוכה בעמלה שיגבה מכם הבנק, היא באמצעות העברה בנקאית.

לאחר שתעבירו את כספכם אל חשבונכם אצל הברוקר, הוא ימסור לכם את פרטי הכניסה למערכת המסחר הממוחשבת באמצעותה תוכלו לבצע את פעילויות ההשקעה שלכם.

התחילו להשקיע!

כעת תוכלו להתחיל ולהשקיע בניירות הערך השונים על פי בחירתכם.

הדרך שלכם לעבר העצמאות הפיננסית לא נראתה מעולם כה קרובה כמו שהיא כעת.

שיהיה בהצלחה!

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • […] ראו כאן פירוט מלא של שלבי פתיחת החשבון אצל ברוקר. […]

  • תום  24/06/2019

    מה נחשב למחיר סביר לשימוש במערכת מסחר של הברוקר?
    תודה !

    • ינון אריאלי  24/06/2019

      ברוקרים ישראלים מספקים את מערכת המסחר הבסיסית ללא עלות.

  • תום  24/06/2019

    נניח ואני מעוניין להשקיע בSP500 באופן פסיבי, לאורך זמן די ארוך, האם כדאי להשתמש בשירות של ברוקר או מערכת מסחר בתשלום קבוע?

    • ינון אריאלי  24/06/2019

      כדי לקנות יחידות מקרנות סל או כל נייר ערך אחר, אתה חייב חשבון השקעות בבנק או אצל ברוקר פרטי (מקומי או זר).

  • פטריק פייסחוב  21/03/2020

    אני אשמח לקבלת מידע על ברוקרים על השקעות קטנות

  • צור דארבי  29/03/2021

    ברישום אצל הברוקר אני צריך לציין מהו המטבע הבסיס…..אז הרי ברור שהחשבון שלי בבנק הוא שקלי אבל מה זה אומר – שזה המטבע בו קניתי או שזה המטבע בו זה ישמר בחשבון הברוקר….?
    מן הסתם אני מעדיף שהכסף אצל הברוקר יהיה במטבע זר…

    • ינון אריאלי  29/03/2021

      מטבע הבסיס הוא המטבע בו ייגבו העמלות ובו יזוכו הרווחים וההפסדים בחשבון שלך.
      כמובן שתוכל להמיר את השקלים לדולרים או מט”ח אחר בכל רגע בלי קשר למטבע הבסיס.

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X