התיק של ינון

אילו מניות קנה וורן באפט במפולת?

30/06/2022 • ינון אריאלי
אילו מניות קנה וורן באפט במפולת?

וורן באפט ניצל את הירידות ויצא למסע קניות. מי המגזרים שהוא הכי אוהב כרגע?

אחרי שישב הרבה שנים על קופת מזומנים דשנה, בשלושת החודשים הראשונים של השנה באפט ראה את השוק יורד ב-13% וניצל את זה כדי לקנות מניות בהיקף של 51 מיליארד דולר. זה בערך שלישי מיתרת המזומנים בתיק של ברקשייר התוואי, חברת ההשקעות שלו.

ההחזקה הגדולה ביותר של באפט הייתה ונשארה במנית אפל (AAPL), שלמרות הירידה החדה הוא לא חיזק את ההשקעה בה. אולי בגלל שהיא מהווה כ-48% מהתיק שלו…

אבל הוא כן חיזק את ההשקעה שלו בשני סקטורים אחרים.

האם באפט מאמין בתחום הגיימינג או שפשוט קיבל טיפ מביל גייטס?

ברבעון הראשון של השנה באפט הגדיל בצורה משמעותית את ההשקעה שלו בחברת הגיימינג (Activision Blizzard (ATVI, שמייקרוסופט הציעו לרכוש אותה במחיר של 95 דולר למניה. העניין הוא שהמניה נסחרת כרגע במחיר של 77 דולר בלבד, כך שרוב המשקיעים כנראה לא מאמינים שהעסקה תושלם.

לאחרונה הודיעה קרן ההשקעות JOFFRE על רכישת חברת המשחקים פלייטיקה, מה שמחזק את מגמת התחמממות המיזוגים והרכישות בתחום הגיימינג.

אז האם העסקה תושלם?

2021 הייתה שנה נהדרת ל-Activision Blizzard, עם צמיחה חזקה, אבל כנראה שזה היה בעידוד הסגרים של הקורונה, וכעת כשכולם חוזרים לשגרה זה נראה שגם התוצאות הכספיות שלה מתקררות בחזרה לרמה של 2019. אם המגמה הזו אכן תימשך ברבעונים הקרובים, אז המניה לא נראית זולה במיוחד (מכפיל רווח של 30).

אבל באפט הוא כידוע חבר טוב של ביל גייטס, מייסד מייקרוסופט, שאמנם כבר לא נמצא בחברה אבל כנראה מעודכן במהלכים שלה. יכול להיות שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים והוא רמז לבאפט על זה באחת מארוחות הערב המשותפות שלהם.

אם העסקה תצא לפעול, באפט ירוויח פה 23% מהירים ואם היא תבוטל אז הוא יחטוף פה הפסד של בין 10%-20%, כך שלדעתי זו לא השקעה מספיק אטרקטיבית במונחי סיכוי-סיכון.

ההימור של באפט על חברות האנרגיה המסורתית

בעוד רוב המשקיעים המוסדיים הולכים לכיוון האנרגיה המתחדשת, באפט לא מתבייש להשקיע במניות אנרגיה מסורתיות. הן אמנם מזהמות את הסביבה, אבל לצערנו העולם לא יוכל להסתדר בלעדיהן לפחות עוד כמה עשרות שנים, ואם הן נסחרות בזול אז למה לא לקנות?

ברבעון הראשון באפט רכש כ-121 מיליון מניות של מפיקת הנפט והגז (Chevron (CVX. הפוזיציה הזו מהווה כבר 7% מהתיק שלו, והיא מתווספת להחזקה הגדולה שלו בחברת האנרגיה והכימיקלים (Occidental Petroleum (OXY.

מחירי הנפט והגז זינקו בשנה האחרונה בעקבות הגידול בביקושים לאור ההתאוששות הכלכלית אחרי הקורונה, וגם בגלל ההיצע המוגבל, בעיקר בגלל המלחמה באוקראינה.

שברון מפיקה כ-2% מהיקף הנפט שנמכר בעולם, כך שמדובר באחת החברות הגדולות בעולם. היא נהנתה מאוד מעליית מחירי האנרגיה והציגה רווח שיא של 2.5 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.

בהנחה שמחירי האנרגיה יישארו גבוהים בעתיד הנראה לעין, שברון ו-Occidental Petroleum ימשיכו להרוויח יפה גם בהמשך השנה.

מבלי להיכנס להערכת שווי מפורטת, אפשר לראות ששברון נסחרת במכפיל רווח של 8.2 על הרווח הנקי החזוי ל-2022, שזה סביב התמחור הממוצע בענף. לעומתה, Occidental Petroleum נסחרת במכפיל רווח עתידי של 5.7, כך שהיא נראית זולה יותר מבין השתיים.

גם אני סבור שסקטור האנרגיה המסורתית (נפט, פחם, גז וכד’) נראה אטרקטיבי מאוד בתקופה הנוכחית. להערכתי החברות ימשיכו ליהנות ממחירי האנרגיה הגבוהים עוד תקופה לא מבוטלת, והן עדיין נסחרות בתמחורים נמוכים מידי, ולכן יש לי בתיק מספר חברות אנרגיה אטרקטיביות, שהזכרתי כמה מהן בסקירה הזו.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X