התיק של ינון

איך לצלוח את התנודתיות בשוק המניות?

09/07/2020 • ינון אריאלי
איך לצלוח את התנודתיות בשוק המניות?

אני משקיע בשוק המניות מאז 2001. כבר כמעט 20 שנה. העולם היום שונה לגמרי מזה של תחילת המאה ה-21, אבל אני חייב להודות שמעולם לא ראיתי תנודתיות מחירים מטורפת כמו שאנחנו רואים בחודשים האחרונים.

זו לא סתם הקלות הבלתי נתפשת בה אפשר לבצע פעולות מסחר באמצעות הסמארטפון שלנו, זה יותר מזה.

הסגר בעולם “כלא” את האנשים בבית, בלי עבודה, בלי אפשרויות בילוי, בלי חברים, או בקיצור – בלי “אקשן”, וזה הוליד דור של מהמרי שוק ההון.

לפי הנתונים של הברוקרים בארה”ב, בחודשים האחרונים פתחו למעלה מ-6 מיליון איש חשבונות מסחר חדשים. זה המון.

מדובר בכסף גדול. חסכונות שהם צברו לאורך השנים, ואפילו חלק מהמענק שהם קיבלו מהממשל (אם טראמפ היה יודע שכספי המענק שהוא מחלק יגיעו לבורסה וידחפו את המדדים למעלה, יכול להיות שהוא היה מחלק מענקים שמנים יותר…).

גם בארץ מדווחים חברי הבורסה על עלייה שלא נראתה כמוה בהיקף פתיחת החשבונות.

פתיחת חשבון השקעות הוא כמובן דבר מבורך, אבל השאלה המרכזית היא כיצד משקיעים את הכסף.

הדרך הנבונה היא לבנות בצורה מושכלת תיק מניות מגוון של חברות שנבדקו בקפידה ונקנו במחירים אטרקטיביים, תוך כוונה להחזיקן בסבלנות עד למיצוי הפוטנציאל שלהן. עם זאת, רבים מהסוחרים החדשים מתייחסים לשוק ההון בדיוק כפי שהם מהמרים בקזינו: הם קונים מניות של מגזרים בעלי פרופיל סיכון גבוה ואפילו חברות הנמצאות ערב פשיטת רגל, תוך תקווה לעשות רווחים מהירים.

לשמחתם, היה להם מזל של מתחילים…

זרימת הכסף האדירה אל תוך השוק יחד עם ההפנמה של המשקיעים כי הקורונה היא לא סוף העולם, הקפיצו את המחירים של רוב המניות למעלה, כולל המניות המסוכנות בשוק, ותוך כמה חודשים הסוחרים החדשים קיבלו תשואות שהם רק יכלו לחלום עליהן.

המדדים האמריקנים כבר קרובים היום לשיא שנקבע ערב פרוץ הקורונה.

גם אני ניצלתי את מחירי סוף העונה בוול סטריט, וחיזקתי את התיק שלי במניות של חברות איכותיות במחירים יוצאי דופן.

הבעיה היא, שחוסר הניסיון של רבים מהמשקיעים האלו מבריחה אותם בכל פעם שהשוק “מתעטש”, ולמחרת הם חוזרים בשיאו הכוח.

בתהליך הזה הם מפסידים בצורה שיטתית את הרווחים שהם קיבלו בחודשים האחרונים, ואנחנו מקבלים שוק תנודתי שמתנהג כמו סירה שנקלעה לאיזור עם סופת טייפון.

כיצד לנהוג כשיש סערה בשוק?

הסיטואציה הזו לא הולכת להשתנות בעתיד הנראה לעין, ולכן אנחנו צריכים ללמוד לחיות איתה.

זה אומר שני דברים: הראשון, ללמוד לעצום את העיניים חזק, לא להתרגש מקפיצות או נפילות של המניות שלנו ברמה יומית ושבועית, ולהסתכל על מחיר המטרה שלנו. אצל רוב המניות בתיק שלי המחיר הזה הוא עשרות, אם לא 100% ויותר מעל המחיר הנוכחי, ולכן אין לי בעיה להמתין בסבלנות עד שהן יגיעו לשם.

שנית, כדאי לכולנו לפתוח את העיניים טוב-טוב כל הזמן כדי לחפש הזדמנויות שייווצרו מעת לעת, כאשר מניות של חברות איכותיות יתרסקו ללא היגיון למחירים אטרקטיביים. אני עובר על מאות מניות מידי חודש בחיפוש אחר הזדמנויות כאלו, וזו הדרך הנכונה לאתר הזדמנויות השקעה נהדרות שצצות מעת לעת. בשביל זה אני שומר יתרת מזומנים נכבדה בתיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו? לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X