התיק של ינון

איפה לראות את הדוחות הפיננסים (שיעור 3)

15/07/2010 • ינון אריאלי

הדוחות הפיננסים וההודעות השונות של החברות הנסחרות בבורסה בת”א מפורסמים במערכת ההודעות של הבורסה, הנקראת “מאיה”. על מנת לקרוא את הדוחות עליכם לגלוש לחלק ה’דוחות הכספיים’ באתר ‘מאיה’.

לאחר הכניסה יופיע לפניכם המסך הבא:

האיזור המוקף במלבן אדום הוא האיזור באמצעותו תמצאו את הדוחות בהם אתם מעוניינים. בתור דוגמא, נמצא את דוחותיה הפיננסים של חברת דלק רכב לרבעון השלישי של שנת 2006 (הרבעון שהסתיים בתאריך 30/9/2006).

לצורך כך, רשמו את שם החברה בה הנכם מעוניינים במקום המיועד לכך (מסומן במלבן אדום בתרשים למעלה). כעת לחצו על האפשרות ‘דוחות כספיים’ (מסומנת בחץ אדום). לבסוף, ודאו כי התאריך הדוח בו הנכם מעוניינים נמצא בתוך טווח הזמן לחיפוש (התאריכים מצויינים בתוך המלבן הירוק). כעת לחצו על כפתור ‘חפש’, לתחילת ביצוע החיפוש.

כעת, תקבלו בצד ימין של המסך את רשימת הדוחות הפיננסים של החברה שבחרתם.

על מנת לקרוא את הדוח של הרבעון השלישי בו אתם מעוניינים, עליכם ללחוץ על הקישור לדוח המבוקש (מסומן במלבן אדום בתרשים למעלה).

שימו לב, כי דוחות החברות מופיעות בפורמט PDF. אם הנכם לוחצים על הקישור לדוח החברה ואינכם מקבלים את הדוח או שהנכם מקבלים הודעת שגיאה, ייתכן ובמחשב שלכם לא מותקנת תוכנת Acrobat Reader באמצעותה ניתן לצפות בדוחות. התוכנה הינה תוכנה בטוחה ואמינה. ניתן להוריד את תוכנת Acrobat Reader לקריאת הדוחות בחינם מאתר החברה. לאחר התקנת התוכנה, תוכלו לראות את דוח החברה.

באופן דומה תוכלו למצוא את הדוחות הפיננסים של כל  חברה בה תחפצו.

במהלך המדריך נדגים כיצד לקרוא ולהבין את הנתונים מתוך הדוחות השונים של חברות הנסחרות בבורסה בת”א. תחילה נלמד את המשמעות של כל סעיף וסעיף בדוח, ואחר כך נלמד לקרוא את הנתונים עצמם.

אז בואו נתחיל את המסע לעבר פיצוח הדוחות בלימוד המאזן…

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X