התיק של ינון

במה עדיף להשקיע – דירה או ניירות ערך?

28/02/2013 • ינון אריאלי

רבים פונים אלי בשאלה האם עדיף להשקיע במניות או ברכישת דירה להשקעה. כמובן שהתשובה מורכבת וכל מקרה צריך להישקל לגופו, אולם באופן כללי התשובה די ברורה – יש עדיפות להשקעה בשוק ההון בעיקר משלוש הסיבות הבאות:

  1. נזילות – מניה או אג”ח אתם יכולים למכור בכל עת במקרה הצורך, בניגוד לדירה שמורכב יותר למכור אותה.
  2. הידע הנדרש כדי להרוויח – כל הדיוט יכול לרכוש תעודות סל העוקבות אחר המדדים המרכזיים, ולהשיג תשואה של 8%-10% בשנה מבלי לרכוש כל ידע פיננסי. לעומת זאת, מציאת דירה להשקעה במחיר ובמיקום אטרקטיבי, דורשת הכרה עמוקה של שוק הדיור.
  3. פיזור – 99.99% אחוזים מהמשקיעים בדירות להשקעה רוכשים רק נכסים בארץ היות והם מתקשים או חוששים לרכוש נכסים מעבר לים. בשוק ההון לעומת זאת, אתם יכולים לרכוש בקלות כל נייר ערך, מקומי או זר, באמצעות הברוקר שלכם. התוצאה היא שניתן לפזר את ההשקעה בצורה יעילה יותר על פני הגלובוס וכך ליהנות מהקטנת הסיכון והגדלת אפשרויות ההשקעה.

לפני כשבוע נתקלתי בכתבה טובה בדה-מרקר שדנה בנושא ומציגה השוואת תשואות של שני האפיקים – שוק ההון מול שוק הנדל”ן. הכתבה מוצגת מהזווית של אנליסט השקעות של מגדל שוקי הון ולכן היא עשויה להיות מוטה קצת לכיוון שוק ההון, אולם אני בהחלט מסכים עם השורה התחתונה – למרבית האנשים עדיפה השקעה בשוק ההון על פני רכישת דירה להשקעה.

הנה התשואות שהניב כל אחד מהאפיקים ב- 15 השנים האחרונות. אין צורך בהסברים נוספים בשביל להבין מיהו האפיק הרווחי יותר בטווח הארוך.

* * *

תקנות הייעוץ הכללי של הרשות לניירות ערך אוסרות עלי להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, אולם אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות המייל. הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X