התיק של ינון

בעלי העניין לא מפחדים מהקורונה וקונים מניות

18/03/2020 • ינון אריאלי
בעלי העניין לא מפחדים מהקורונה וקונים מניות

עכשיו, דווקא בעיצומו של המשבר, זה ה-Money Time, והמשקיעים החכמים יודעים את זה. למרות הפחד, ההיסטוריה הוכיחה שוב ושוב שאת הכסף הגדול עושים במהלך ואחרי המשבר. תפנימו את זה והתיק שלכם יניב פירות מדהימים בשנים הקרובות.

אי הוודאות סביב התפשטות הקורונה והסגרים המתרבים ברחבי העולם ממשיכים להעיב על השווקים. המדדים המובילים בארה”ב נמצאים כ-30% מתחת לשיא האחרון אליו הגיעו, כלומר הם שבו לנקודת התחתית של הנפילה של סוף 2018.

כפי שאמרתי כבר, אני מעריך שיהיה גרוע יותר לפני שיהיה טוב, אבל זה זמן הגיוני לטעמי להתחיל להכניס את המזומנים שלנו לעבודה בהדרגה. גם בעלי העניין כנראה חושבים ככה.

גם בעלי העניין החלו לקנות מניות של החברות שלהם בקצב מוגבר

אחד הברומטרים הכי טובים לדעת מתי המניות נסחרות בחסר גדול למחיר ההוגן שלהן, הוא היחס בין היקף הקניות למכירות של בעלי העניין. בעלי העניין הם המנהלים הבכירים של החברה (מנכ”ל, סמנכ”לים וכד’) והמשקיעים שמחזיקים מעל 5% ממניות החברה. האנשים האלו מכירים את החברה בה הם מושקעים או מנהלים הכי טוב ולכן הם גם יודעים הכי טוב כמה שווה הפעילות שלה.

פיטר לינץ’, גדול מנהלי ההשקעות המוסדי של כל הזמנים, אמר ש”בעלי עניין יכולים למכור מניה מהרבה סיבות, אבל הם יקנו אותה רק מסיבה אחת – הם חושבים שהם ירוויחו מזה כסף”.

לכן, כשבעלי עניין קונים מניות בהיקף גדול הם מעריכים שמניות החברה שלהם נסחרות בחסר.

בחודש האחרון עלה היחס בין הקניות למכירות של בעלי העניין לשיא חדש, שנראה לאחרונה רק בנפילות של 2011. זה עדיין נמוך מהיחס שהיה במשבר של 2008, אבל אם השוק ימשיך לרדת אני מניח שהיקף הקניות של בעלי העניין יתגבר.

מקור: zero hedge

למרות שזו אינדיקציה מצוינת לכך שהמניות בשוק מתחילות להיסחר במחירים אטרקטיביים, היסטורית בעלי העניין נוטים לקנות את המניות שלהם לפני התחתית. זה לא מפתיע – אף אחד לא יודע לתזמן את השוק, ולכן צריך לקנות מניות כשהן זולות מספיק בלי קשר לאלמנטים אחרים. ייתכן שאחרי הקניה המניות ימשיכו לרדת בגלל חוסר הרציונליות קצר הטווח של המשקיעים, אבל בהמשך הדרך המניות ישובו למחיר ההוגן שלהן.

כידוע, אי אפשר לתזמן את התחתית.

לכן, לדעתי דרך יעילה למצע את נקודת הכניסה לשוק היא לרכוש את המניות שמעניינות אותנו במספר מנות. למשל, לחלק את הכסף ל-4 מנות שוות ולרכוש מנה אחת לתקופה, בהתאם להתנהגות השוק. ככל שהירידות יעמיקו מהר, כך אפשר יהיה לרכוש מנות נוספות מהר יותר. כך קונים מניות של חברות איכותיות במחירים זולים וממצעים את נקודת הכניסה אליהן מבלי צורך לתזמן את השוק.

בימים האחרונים אכן התחלתי לנצל את הירידות הלא-רציונליות בשווקים, כדי להתחיל לקנות לתיק שלי מניות של חברות איכותיות, שיצלחו את המשבר ללא קושי, ונסחרות בתמחור זול למדי. חלק מהמניות האלו כל כך זולות, שבשנה ממוצעת הן מרוויחות יותר מהשווי של החברה כולה… מניות כאלו הן הזדמנות השקעה של פעם בחיים, שאפשר לקנות רק בתקופת משבר.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו? לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X