התיק של ינון

ברוקר פרטי – מי צריך ומדוע

30/05/2008 • ינון אריאלי

ברור, כי לא ייתכן שעבור כל פעולת קנייה או מכירה של ניירות ערך כלשהם נאלץ לנסוע לבורסה בת”א (או לטוס לניו-יורק אם אנו קונים מניות בבורסת ניו-יורק). על כן, על מנת שהמסחר בבורסה יתנהל בצורה נוחה, חוקית ומסודרת, הרשות לניירות ערך, שאחראית על המסחר בניירות ערך, הסמיכה מספר חברות לבצע את פעולות המסחר בבורסה (הנקראות הוראות) עבור כלל המשקיעים. החברות הללו נקראות ברוקרים.

הבנקים הם הברוקרים הגדולים ביותר במדינה. בנוסף אליהם, הסמיכה הרשות לניירות ערך גם גופים נוספים, הנקראים ברוקרים פרטיים, לבצע בעבורנו את פעולות המסחר בבורסה. הברוקרים הפרטיים הם אותם בתי השקעות שאתם מכירים היטב, משום שהם מנהלים את קרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי המנהלים שלכם.

האם אני צריך ברוקר פרטי?

על מנת להשקיע בשוק ההון תזדקקו לברוקר שיבצע עבורכם את פעולות המסחר (קניית ניירות הערך לתיקי ההשקעות שלכם) על פי הוראותיכם.

אולם, לא כל אחד מכם יזדקק לשירותיו של ברוקר פרטי. אם ברשותכם סכום השקעה נמוך מכמה עשרות אלפי ש”ח, תתקלו בקושי לפתוח חשבון אצל ברוקר פרטי. הסיבה לכך היא שהברוקרים הפרטיים הישראלים מציבים רף תחתון של כמה עשרות אלפים לצורך פתיחת החשבון. במקרה כזה, תאלצו להשקיע באמצעות הבנק עד אשר סכום ההשקעה יגדל ותוכלו להעבירו אל חשבון חדש אצל ברוקר פרטי.

אם יש ברשותכם סכום גבוה יותר, עדיף שתבחרו בברוקר פרטי. לחצו כאן בשביל לראות מי הברוקר הפרטי שאני משקיע דרכו…

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • דנה רחמני  03/02/2013

    היי ינון,
    מה קורה?
    שמי דנה רחמני, אוטוטו משוחררת.
    כבר המון זמן אני עוסקת בסוגיה – איך לעשות כסף?
    מכיוון שכל המשפחה שלי מרוויחה יפה ע”י מסחר בבורסה מעניין אותי גם להתנסות בתחום. העניין הוא שאין להם כל כך זמן להשקיע לי את הכסף וחשבתי לברר על ברוקר פרטי.
    אז ככה….יהיה לי בתום שירותי הצבאי כ-30,000 ₪ לערך זה לאחר שחסכתי…כמובן שאני משערת שהסכום יכפיל את עצמו בתוך כמה חודשים כי יש לי איזה תוכנית בראש ואני גם מעולה בלחסוך!
    פשוט לא בא לי כל החיים לחיות בלחסוך…אני טובה בזה אבל לא לאורך זמן!
    לענייננו…
    אני אשמח אם תאמר לי מהי הפרוצדורה של ברוקר פרטי?
    מה זה אומר?
    האם אפשר להשקיע בסכום של נגיד 50.000?
    מה התשואות בערך???
    זה שאלות של מתחילים אבל אשמח אם תפתח לי את הראש קצת בנושא!

    תודה רבה :)

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X