התיק של ינון

האם לקנות את טבע ?

05/08/2011 • ינון אריאלי

גם לאחר פרסום התוצאות השליליות של הניסוי בתרופת הליקווינימוד, המחליפה האוראלית של הקופקסון, האנליסטים רובם ככולם עדיין מציבים לטבע המלצות קניה נדיבות במחירים הנעים בין 55-65 דולרים, בין 30-50% מעל המחיר הנוכחי. אם זה נכון, מדוע איבדה מנית טבע יותר מ- 40% ממחירה בשנה וחצי האחרונות והאם המחיר הנוכחי הוא אכן הזדמנות קניה?

יש לא מעט סיבות לירידת השווי של החברה ולחששות מפני עתידה. למשל, התגברות התחרות בתחום הגנרי, מה שעלול לפגוע בשיעורי הרווחיות של טבע בהמשך הדרך. צריך גם לזכור כי חלק נכבד מהצמיחה הדו-ספרתית של טבע בשנים האחרונות, הגיעה מרכישות אסטרטגיות גדולות שלא בטוח שיחזרו בעתיד הקרוב. ובכל זאת, עיקר החשש נעוץ בכך שבעוד כשלוש שנים יפוג הפטנט של תרופת המקור היחידה של טבע, הקופקסון, וחברות שונות כבר מחזיקות בתרופות גנריות דומות ויגזרו נתח משמעותי מההכנסות של טבע. חלקן אף מנסות לקבל אישור למכירת הגרסה הגנרית לכך עוד לפני מועד פקיעת הפטנט. המשמעות היא איבוד הכנסות שיכול להגיע לכ- 3 מיליארד דולרים החל מ- 2014.

יותר מזה, בשנים הקרובות הקופקסון הרגיל (המתקבל בזריקה) הולך להיות מוחלף בגרסה אוראלית. בשלב זה, ובמיוחד לאור הכישלון של טבע בפיתוח התרופה שלה, נראה כי ישנן פייבוריטיות טובות יותר לקחת את ההובלה בתחום, למשל תרופת הגילניה של נוברטיס. פרט לכך, יש חששות כי תרופות המקור הנוספות של טבע, הנמצאות בשלבי פיתוח שונים, לא יוכלו לפצות על אבדן ההכנסות הדרמטי בעוד מספר שנים.

האם החור בהכנסות יכול להתמלא בעזרתה של ספלון, הרכישה האחרונה של טבע מלפני מספר חודשים? יכול להיות. למרות שהרכישה בוצעה במחיר מופרז ואף על פי שהפטנט של תרופת הדגל של ספלון (Provigil) הולך לפוג בעוד כשנה, הרכישה הזו תוסיף להכנסות של טבע כמיליארד וחצי דולרים מידי שנה. לספלון גם 30 תרופות חדשות הנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים, ולשלוש מתוכן כבר הוגשה בקשה לקבלת אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית. זאת ועוד, בעתיד הרחוק יותר, התחום הרפואי צפוי לעבור מהפכה דרמטית, בעקבותיה מרבית התרופות הגדולות בשוק יהיו ביולוגיות. להערכתי, הפלטפורמה הקיימת של טבע ביחד עם זו של ספלון יסייעו לטבע להפוך לאחד מהשחקנים המובילים בתחום.

אי-הוודאות באשר להתרחשויות בעתיד בהחלט מקשה להעריך את השווי של טבע. עם זאת, בשביל להצדיק את נקודת המחיר הנמוכה אליה ירדה המניה לאחרונה, צריך להניח עצירת הרכישות בעתיד, צמיחה חד ספרתית נמוכה וירידה ברווחיות (וגם להשתמש במקדם היוון גבוה יחסית וצמיחה פרמננטית נמוכה בלבד). לדעתי, זה לא מה שיקרה בפועל. בשלוש השנים הקרובות אנו הולכים לראות גל פקיעות פטנטים של תרופות מקור רבות, ולטבע מאות תרופות גנריות בשלבי פיתוח שונים שעשויות להחליפן. הנהלת החברה מדברת על “שיפור משמעותי” בתוצאות במחצית השנייה של השנה. האם החברה יודעת על תרופה גנרית חדשה שתושק ועדיין לא סיפרה לנו על זה? יכול להיות.

יש סיבות נוספות להיות אופטימיים. למשל, הניסיון של טבע לחדור לשוק התרופות היפני, שהולך לעבור מהפכה מהותית כחלק מהתוכנית האסטרטגית של ממשלת יפן להפחית את תקציב רכש התרופות במדינה. גם מדינות כמו רוסיה וברזיל, שהיו “סגורות” לתרופות גנריות, הולכות בכיוון הזה, וטבע שוקדת על אפשרויות כניסה אליהן.

כבר ראיתי בחיי הזדמנויות השקעה אטרקטיביות יותר מטבע. עם זאת, גם אם אני עורך הערכת שווי שמרנית לחברה, כל השיקולים שציינתי ביחד עם הפלטפורמה המשומנת שבנתה טבע, מובילים אותי למסקנה כי בסביבת מחיר של 40 וקצת דולרים, המניה נראית אטרקטיבית עבור משקיעים שיוכלו לסבול את התנודתיות בטווח הקצר.

גילוי נאות: לא מחזיק. הכתבה התפרסמה בגרסה מקוצרת בגלובס.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • UV  31/08/2011

    Yinon, do you have an estimates of TEVA’s intrinsic value? I have been following the stock for a while now. The point is that TEVA at $40 doesn’t price in any potential pipeline and very little value is given to copaxone at these levels. If you take out the company’s branded business EPS grow at more than 10% annually . TEVA at 7x and more than 10% FCFY is in just way too cheap. This company has a significant scale advantage, vertical integration and unmatched footprint and first to file pipeline. It should benefit from the generic wave in the next few years in addition to government trying to cut on costs and therefore push generics penetration. More upside can come from biogenerics 

  • UV  31/08/2011

    Target price of 60-65 on ADR based on a conservative DCF analysis. The best the company can do now is to aggressively buybacks shares at these levels but I’m afraid management taking the M&A route.  

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X