התיק של ינון

הכינו את המזומנים – מכתב אישי ממני

07/08/2011 • ינון אריאלי

שלום,

החברים באתר המניות המנצחות מקבלים ממני עדכונים שוטפים הנוגעים למניות הנמצאות בתיק המניות, בנוגע להתפתחויות בשווקים ולהזדמנויות השקעה מיוחדות. בגלל חשיבות העניין, רציתי לשתף גם אתכם בשני המכתבים ששלחתי להם בימים האחרונים.

אגב, כמו שהצעתי לחברים באתר, אכן ניצלתי את הירידות החדות שהיו היום בשביל לקנות מניה חדשה כלשהי לתיק שלי…

* * *

מכתב שנשלח היום בבוקר (לפני פתיחת השוק).

בוקר טוב,

הבורסה הישראלית הינה מהבודדות שעדיין לא נפגעה מהירידות החדות של יום שישי בוול סטריט. בנוסף, ההודעה על הורדת דירוג האשראי של ארה”ב מדירוג מושלם של AAA לדירוג של AA+ צפויה להעיב על כל השווקים בעולם. במילים אחרות, יש סיכוי טוב שנראה ירידות חדות היום גם בת”א. אז, אם אתם צריכים לקנות מנצחות חדשות החודש, היום עשוי להיות יום טוב לעשות את זה. שוב, זכרו כי מחר יכולות להמשיך הירידות (ולהערכתי עוד נראה ירידות מחירים בהמשך הדרך), ולכן אל תחרגו מתוכנית הקניות החודשית שלכם (2 מניות בחודש בלבד). בכל מקרה, ימי פאניקה בדרך כלל מייצרים הזדמנויות חד-פעמיות ואפשר לנצל את זה.

אני כמובן אעדכן אתכם במייל אם אני אקנה משהו היום.

בהצלחה!
ינון


אין לראות בדברי ייעוץ או המלצה! אני עשוי להחזיק בניירות הערך המוזכרים.

* * *

מכתב שנשלח ביום חמישי בלילה (לאחר הירידות החדות בוול סטריט).

ערב טוב (בעצם זה כבר לילה),

השעה 22:30, מה שאומר שאני לא אמור להיכנס לאינטרנט. אבל, הייתי חייב להיכנס למחשב בשביל לשלוח איזשהו מייל ששכחתי. טוב נו, גם לי ברור שזה רק תירוץ כדי להציץ לרגע ברשימת המעקב שלי ב- yahoo finance מתוך תקווה כי חלק מהמניות שם המשיכו לרדת אל מתחת למחיר הקניה שלי. ואז, ראיתי כי הנאסד”ק יורד ביותר מ- 5% ומדד ה- S&P500 (500 החברות הגדולות ביותר בארה”ב)) יורד גם הוא בכמעט 4.5%! המשקיעים בורחים מהמניות אל האג”ח הממשלתיות והזהב. זאת בהחלט פאניקה.

לא נעים להגיד, אבל מי שקורא את הדברים שלי בחודשים האחרונים יודע שהערכתי שזה מה שהולך לקרות. אין לי כישורי חזיית עתיד כלשהם. אבל, המצב הכלכלי בעולם בכי רע והשווקים אינם זולים, ולכן, זה היה מתבקש. המשך ההתפתחויות השליליות באמריקה, הבעיות הפיננסיות המשמעותיות באירופה, ההאטה בצמיחה בסין והתפוצצות בועת הנדל”ו שם, האינפלציה במזרח ועוד, כל אלו היו חייבים להוביל לירידות.

היות והפאניקה נראית בשיא, סביר להניח שגם המניות המנצחות יספגו ירידות כאלו ואחרות כתוצאה מכך. יחד עם זאת, כמו שראינו עד עתה, המנצחות מתמודדות יפה מול הירידות. עד עתה הן ירדו הרבה פחות ממדד היתר אליו משתייכות מרביתן. אני יודע שלהגיד “שתיק המנצחות ירד פחות מהשוק” זה לא הדבר הכי מעודד, שהרי בכל זאת הוא הניב תשואה שלילית. אבל, וזה אבל חשוב, כל משקיע במניות חייב לזכור כי אחת למספר שנים הוא יצטרך לנשוך שפתיים ולעבור תקופה של ירידות. רק מי שיחזיק מעמד וימשיך לקנות תוך כדי הירידות, ישיג בסופו של דבר את התשואה החיובית המרשימה המיוחלת.

כשהדם זורם ברחובות, כמו בימים אלו, זה העיתוי הטוב ביותר לקנות מניות. כמובן שהירידות יכולות להימשך עוד זמן מה (אפילו חודשים), ולכן לא נבון להכניס את כל הכסף שלכם לשוק בבת אחת. עם זאת, אם אתם נמצאים בעיצומו של תהליך בניית תיק המנצחות שלכם, העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם (וזו עצה לא המלצה!), היא להמשיך לבנות את התיק כרגיל. שתי מניות מנצחות אחת לחודש עד שתגיעו ל- 20 מניות. התיק שלי כבר כמעט הושלם, ולכן לכם יש יתרון משמעותי עלי, היות ואתם יכולים לקנות במחירים אטרקטיביים הרבה יותר.

תמיד אומרים שהפעם זה שונה. ניסיוני בהשקעות לימד אותי כי המחזוריות בשוק תמיד חוזרת על עצמה – אחרי הירידות יגיע הראלי של העליות. זה קרה אחרי הירידות של 2000-2001, וגם אחרי הירידות של 2008. מרבית (אם לא כל) החברות המנצחות בתיק שבאתר נראות נהדר – מחזיקות ים של מזומנים, מרוויחות יפה ונסחרות במחירים אטרקטיביים. לכן, אני מתכוון להמשיך להשקיע על פי השיטה באדיקות ללא קשר למה שיקרה בשווקים. אני משוכנע שבעוד מספר שנים זה ישתלם.

מי שהציץ בתיק שלי בוודאי שם לב שמרבית כספי מוחזק במזומנים מזה כחצי שנה. התגברות הירידות לאחרונה מקרבות מניות רבות מרשימת המעקב שלי אל התיק. אם אני אקנה מניות חדשות אני כמובן אעדכן אתכם במייל. ובהחלט אפשר לצפות שאני אתחיל סיבוב קניות כבר בקרוב (שוב, לא מדובר בתיק המניות המנצחות של הבן שלי, זה שמוצג באתר, אלא בתיק המניות הכללי שלי בו כל מניה נבחרת לאחר ניתוח מעמיק וביצוע הערכת שווי).

לסיום, שימו לב לכתבה שפרסמתי כחודש לפני התחתית של גל הירידות של 2008 (אז לא ידעתי כמובן שהגענו לתחתית…), שכותרתה הייתה “הגענו לתחתית – התחילו לקנות מניות”. שוב, אין לי כישורי תזמון מועד הכניסה לשוק. מה שאני יודע לעשות זה להסתכל על הפרמטרים הפונדמנטליים של השוק (בקרוב אני אעלה עמוד עם הסברים על זה לאתר), על רמת הפסימיות של המשקיעים, על הקניות של בעלי העניין, ועל התנהגות המשקיעים המוסדיים. כשהפרמטרים הפונדמנטליים מראים שהשוק אטרקטיבי, כשבעלי העניין קונים וכשהמשקיעים האחרים בשוק בפאניקה, זה הזמן האידיאלי לקנות. אני לא חושב שהגענו עדיין לתחתית הנוכחית, אבל אי אפשר לתזמן את השוק, ולכן זה נראה זמן טוב להתחיל לקנות.

תמשיכו להחזיק חזק, התרחקו מאתרי הפיננסים וממסכי מערכות המסחר ושיהיה סופ”ש רגוע.

אני הולך לישון. לילה שקט.
ינון

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X