התיק של ינון

המדריך למשקיע המתחיל – מטרות ההשקעה (6)

המדריך למשקיע המתחיל – מטרות ההשקעה (6)

אחד הנושאים החשובים ביותר לפני שמתחילים להשקיע, הוא הבנה של מטרות ההשקעה שלכם והעלות הצפויה שלהן. האם עליכם לחסוך בכל חודש 10 שקלים, 100 שקלים ואולי דווקא סכום גבוה הרבה יותר של כמה אלפי שקלים? רבים ממעיטים בחשיבות התכנון המוקדם ולאחר מכן נתקלים בקשיים פיננסים בעתיד.

אם אתם חוסכים עבור מטרה מוגדרת לזמן קצר יותר שעלותה נמוכה יחסית של כמה מאות או אלפי שקלים, המשימה תהיה פשוטה יותר. אולם, אם אתם מעוניינים לחסוך ולהשקיע לשנים רבות על מנת שקרן ההשקעות שלכם תהווה בסיס יציב למימון חייכם לאחר הפרישה או לצורך מימון דברים יקרים יותר, עליכם להקדיש מחשבה עמוקה לכך.

מומחים מעריכים כי לאחר הפרישה נזדקק להכנסה חודשית של כ- 75% מגובה המשכורת שלנו לפני הפרישה על מנת לשמור על אורח חיינו הנוכחי. במציאות, רובינו נהיה דווקא מעוניינים לעלות ברמת החיים לאחר הפרישה. נרצה אולי לשפץ את הבית, לטייל יותר בעולם, לעסוק בתחביבים רבים יותר ועוד. לצורך כך ייתכן ונזדקק אף לסכום חודשי גבוה מזה שהשתכרנו לפני הפרישה.

נקודה נוספת קשורה לילדינו. סביר להניח כי כשנגיע למועד הפרישה, ילדינו כבר יגיעו למצב בו הם מסוגלים להיות עצמאיים מבחינה כלכלית. זאת אולי התקווה שלנו, אך לא בטוח שהיא תתממש במלואה. ייתכן כי דווקא בשלב זה, אחד מילדינו יחליט שהוא מעוניין לחזור ולהתגורר בביתנו, מה שעשוי לשנות את התוכניות שלנו לקנות דירה קטנה וזולה יותר. חלקנו גם נרצה כמובן לסייע לילדינו בתשלומים שונים כגון רכישת דירה, תשלום שכר לימוד ועוד. הוצאות אלו יתווספו ויגדילו את מכלול ההוצאות שלנו בעתיד.

קחו בחשבון גם את העובדה כי סכום הכסף הנמצא בידכם כיום, יהיה שווה הרבה פחות בעוד 20-30 שנה כשתצאו לפנסיה. שיעור עליית האינפלציה בכ- 2-3% מידי שנה מוביל לכך שערכו של הכסף שלנו יורד בשיעור דומה לאורך השנים.

אז כמה עלינו לחסוך?

למרות שמרביתנו חוסכים לגיל הפרישה באמצעות קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל, אתם מבינים כעת כי תזדקקו ככל הנראה לסכום כספי נוסף על מנת לשפר את איכות חייכם בעתיד. קשה לנקוב בסכום כספי מסויים אותו עליכם לחסוך. כלל האצבע היחידי קובע כי עליכם להתאמץ ולחסוך כמה שיותר לאורך השנים ולהשקיע את הכסף בשוק ההון על מנת שיצבור תשואה גבוהה ככל שניתן ויפצה על שיעור עליית האינפלציה. הדרך החכמה לעשות זאת, היא לחיות ברמת חיים נמוכה יותר מזו שמאפשרות לנו הכנסותינו ולחסוך ולהשקיע את ההפרש.

בשיעור הבא: מדוע הכרחי לבנות קרן חסכון לשעת הצורך.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X