התיק של ינון

מי הברוקר הכי זול?

28/08/2018 • ינון אריאלי
מי הברוקר הכי זול?

לאחרונה, שדרגה הבורסה לניירות ערך את האתר שלה, וכעת הוא הרבה יותר נוח לגלישה. הבורסה גם הוסיפה מספר שירותים שימושיים מאוד, שאחד מהם הוא מחשבון עמלות מסחר. באמצעות המחשבון תוכלו להשוות את העמלות ודמי הניהול למסחר בניירות הערך השונים בין הבנקים לברוקרים הפרטיים (חברי הבורסה שאינם בנקים).

הנתונים במחשבון לא מפתיעים. כידוע, הברוקרים הפרטיים (כגון אי.בי.איי או מיטב-דש) גובים עמלה של כ-0.1% משווי הפעולה עבור מניות ואג”ח מקומיים, זול בהרבה בהשוואה לבנקים. למעשה, בהתמקחות קלה, בעיקר עבור תיקי השקעות של כמה מאות אלפי שקלים ומעלה, תצליחו להוריד את עמלת המסחר אצל הברוקרים הפרטיים אפילו לכ-0.08%.

גם עבור ניירות ערך הנסחרים בבורסות בארה”ב הברוקרים הפרטיים זולים יותר בהשוואה לבנקים, אולם העמלות גבוהות יותר מאלו של ני”ע מקומיים – סביב סנט למניה עם עמלת מינימום של כ-10 דולר. עמלות המסחר בני”ע זרים הנסחרים מחוץ לארה”ב היא כבר יקרה יותר (עמלת מינימום של כ-30 דולר), ולכן מי שסוחר בהם הרבה, מומלץ שישקול פתיחת חשבון אצל ברוקר זר (למשל Interactive Brokers, שהם אחד הברוקרים היציבים והזולים ביותר בעולם. מי שרוצה תמיכה בעברית, יכול לפנות לאינטראקטיב ישראל, שמייצגים את IB בישראל).

בכל זאת, אם יש לכם כבר חשבון אצל ברוקר מסוים, אל תתעצלו, גלשו למחשבון ובדקו האם אתם משלמים עמלות גבוהות מידי. אם כן, פנו אל הברוקר בבקשה להפחתת העמלות לפחות לגובה המוצג במחשבון. שימו לב שבמחשבון מוצגות גם העמלות הממוצעות שנגבו בפועל לפי שווי תיקי השקעות שונים, כך שתוכלו לראות כמה משלמים הלקוחות האחרים ולבקש הפחתה נוספת בעמלות במידה ואפשרי.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • יובל  30/08/2018

    מה עם לינק לנושא שהכתבה מדברת עליה

  • תום  24/06/2019

    היי ,
    גם בהשקעה בתעודת סל כמו SP500 עדיף להשקיע דרך ברוקר ישראלי? או עדיף ברוקר אמריקאי? חוץ מקניה ומכירה אילו עוד עמלות ברוקר ישראלי עתיד לגבות ממני?
    תודה !

    • ינון אריאלי  24/06/2019

      השיקול המרכזי הוא בעיקר גובה העמלות – ברוקרים אמריקנים גובים עמלות מסחר נמוכות יותר. עם זאת, אם אינך מבצע הרבה פעולות מסחר, ברוקר ישראלי יהיה מספיק טוב וזול.
      בנוסף לעמלות המסחר, ברוקר ישראלי יגבה ממך כ-15 ש”ח לחודש עבור דמי ניהול החשבון.

  • יהודה  07/07/2019

    שלום ינון
    האם אינטראקטיב ישראל נחשב (לוקח עמלות) כברוקר ישראלי או אמריקאי?
    תודה

    • ינון אריאלי  08/07/2019

      אינטראקטיב ישראל הם מתווך (ישראל) לאינטראקטיב ברוקרס (שהם ברוקר אמריקני). אתה יכול לפתוח חשבון ישירות באינטראקטיב ברוקרס או לעשות את זה דרך המתווך. למיטב הבנתי העמלות יהיו דומות, כך שההחלטה תלויה במידת הצורך שלך בשירות בעברית.

  • יורם  13/09/2019

    אני חוזר על שאלת תום מ 24.6
    מה עדיף קרן סל SP500 ישראלית לעומת SPY בהקשר לסחירות , היכולת למכור מיידית

    • ינון אריאלי  13/09/2019

      הסחירות בקרנות סל העוקבות אחר ה-S&P של מנפיקים ישראלים היא מספיק גבוהה לדעתי. עם זאת, לקרנות של מנפיקים אמריקנים יש לרוב דמי ניהול נמוכים הרבה יותר וזה כמובן יתרון. לאחרונה החלו להיסחר בארץ קרנות סל של מנפיק זר בשם בלאקרוק, כך שניתן לקנות יחידות שלהן בשקלים למי שלא מעוניין בהמרת מטבע בקניה.

  • יורם  14/09/2019

    האם בחשבון מול ברוקר לא ישראלי יש להתחשב בעלות נוספת להגשת דוח מס שנתי ?

    • ינון אריאלי  15/09/2019

      אם אתה עצמאי אז אתה כבר משלם לרואה החשבון שלך עבור הכנת דוח שנתי. אם אתה שכיר, אז אתה אכן צריך לקחת בחשבון גם את עלות עריכת הדוח השנתי, שיכלול גם דיווח של רווחי ההון בניירות ערך.

  • אסף  07/01/2020

    שלום ינון
    אני מעוניין להשקיע בindex fund רחבה(אחת מהקרנות המחקות את מדד הs&p 500 למשל)בעלת דמי ניהול נמוכים ככל שניתן לטווח ארוך(20 שנה לפחות).
    מכוון ש-vanguard שלהם דמי הניהול הנמוכים ביותר לא פועלים בארץ, עליי להשקיע במקום אחר.
    האם יש לך המלצות בשבילי כמו במה עליי להתמקד לפני קבלת החלטה איפה הכי כדאי לי להשקיע?
    האם עליי להשקיע כל חודש או פעם בשנה?

    אודה לך מאוד על כל עזרה בנושא.

  • אסף  08/01/2020

    תודה רבה על העזרה, לא מובן מאליו בכלל!

  • אסף  08/01/2020

    ינון, האם ידועה לך על רשימה דומה של תעודות סל(ולא קרנות סל שבהן התשואה יכולה להיות שונה מהמדד)?

    • ינון אריאלי  09/01/2020

      יכולים להיווצר פערים קלים בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך אני לא מכיר תעודת סל שמניבה תשואה שונה בצורה משמעותית מהמדד אחריו היא עוקבת.

  • הנרי  16/03/2020

    הי ינון,
    אני בדיסקונט והעמלות פשוט קורעות (עמלת קניה ורכישה, אין דמי ניהול) סביב ה0.3% אחרי מיקוח.
    מצד שני בIBKR (אינטראקטיב ברוקרס) אין גישה לחשבון לייט (בלי עמלות) למי שאינו אזרח אמריקני.
    הנציגים הישראלים שלהם מאפשרים פעולות לפי עמלות הפרו (0.01$ עם מינימום של 2.5$ ושאר העמלות).
    מה אתה ממליץ? תיק סביב ה100,000 ש”ח (להתחלה) ובזמן הזה יש רגישות לזמן והכיוון הוא להשקיע בבורסות האמריקאיות… אלא אם אתה חושב אחרת.

    אנא סייע.

    • ינון אריאלי  16/03/2020

      היי הנרי,
      אני ממליץ לך לפתוח חשבון אצל ברוקר ישראלי כמו איביאיי או מיטב-דש. דמי ניהול של כ-15 שח לחודש ועמלות מסחר אטרקטיביות.
      לחילופין, אתה יכול לשקול לפתוח חשבון אצל ברוקר אמריקני כמו אינטראקטיב ברוקרס, אבל אז תצטרך להגיש למס הכנסה דוח שנתי מידי שנה.
      החלטה שלך מה אתה מעדיף.
      בהצלחה

  • כפיר  22/03/2020

    היי,

    ראיתי שישנן קרנות סל על ענף האנרגיה והנחתי שהן יהיו זהות לנייר בשם XLE אך כשנכנסתי לבדוק את ההחזקות מצאתי הרבה אג”ח ולא את החברות המובילות (שברון, אקסון וכו’). העמלות ממש יקרות ולא בא לי לספק למס הכנסה דו”ח פעמיים בשנה, מה ההאפשרויות שלי? הזכרת לפני כמה תגובות את בלאקרוק, זה עדיין אקטואלי?
    מה המשמעות של רכישת קרנות מחקות בארץ לעומת אלו בחו”ל?
    שמתי לב לפער בין הקרנות המחקות בארץ לאלו בארה”ב

    • ינון אריאלי  23/03/2020

      קרנות סל מחקות צפויות להניב את תשואת המדד אחריו הן עוקבות. יש עדיפות לקניית קרנות בעלות מחזורי מסחר גדולים יותר, לצד דמי ניהול הנמוכים ביותר שאפשר.
      היום יש אפשרות ליהנות מקרנות סל איכותיות של בלקרוק הנסחרות בשקלים, עם דמי ניהול זולים כמו של קרנות זרות.

  • אלינור  24/03/2020

    היי ינון,
    תודה רבה על המידע, מועיל מאוד.

    שאלה של מתחילה שעדיין בשלבי למידה – אשמח אם תוכל לעזור :)
    אני בת 23 רוצה להשקיע לטווח ארוך (20 שנה), לעשות הוראת קבע מידי חודש לבחור לעקוב אחרי מדדים לדוגמה – לחלק את סכום ההפקדה החודשי בין 70% לקרן MTF-100 העוקבת אחר מדד ת”א 100, ו- 30% לקרן MTF העוקבת אחר מדדי אג”ח ממשלתיות בארץ ולהוסיף MSCI Emerging Markets.
    דוגלת בצורת “השגר ושכח”. לא מעוניינת להתעסק בזה יותר מידי בשנים הקרובות.
    האם עלי לפנות לאיביאיי (לדוגמה) לומר להם את בחירת הסל שלי, הוראת קבע וזהו ?
    האם יש עוד דברים שעלי לדעת כשאני פונה אליהם?

    תודה רבה!

    • ינון אריאלי  24/03/2020

      היי אלינור,
      אכן כדאי לפתוח חשבון אצל ברוקר פרטי כמו איביאיי כדי להוזיל את עמלות הקניה ודמי הניהול של החשבון. הם יספקו לך גישה למערכת מסחר לביצוע הפעולות בעצמך או דרכם. הם יסבירו לך את כל התהליך בעת פתיחת החשבון. בהצלחה.

  • הנרי  25/03/2020

    הי ינון,

    שאלתי אותך למעלה לגבי פתיחת חשבון אצל ברוקר והמלצת לי על איי בי איו, מיטב דש בשל העמלות האטרקטיביות. לחילופין הצעת את אינטראקטיב.
    מבדיקה זריזה באתרים שלהם נראה שהברוקרים הישראלים יקרים עם מינימום של 8-10 דולר לעסקה (במניות ארה”ב), דמי משמרת (לא יודע מה זה אומר בכלל), דמי דיבידנד… נשמע לא כל כך “אטרקטיבי” כטענתם באתרים שלהם.

    לעומת אינטראקטיב נראית הרבה יותר זולה. תוכל לסייע להבין ? בדברים האלה אני מבין שלכל אחד תנאים שונים אבל למי שרוצה להתחיל? יש לך מקור ידע בנושא הזה? זו סוגיה מאוד משמעותית שיכולה להשפיע מהותית על התשואה.

    מודה לך מראש על הזמן וההשקעה.

    • ינון אריאלי  25/03/2020

      אצל ברוקרים ישראלים כמו אלו שהזכרת יש דמי ניהול של כ-15 שח בחודש ועמלות קניה של 5-10$ למניות בחו”ל. אין דמי משמרת או עמלות אחרות.
      העמלות אצל ברוקרים אמריקנים כמו IB זולות יותר, אולם תצטרך להגיש בעצמך דוח שנתי למס הכנסה מידי שנה, ואם אתה לא עצמאי אז זה כרוך בעלות בגין תשלום לרו”ח. תצטרך לקבל החלטה מה אתה מעדיף.
      בכל מקרה, לדעתי למשקיע שמבצע מספר פעולות מסחר בודדות בשנה, כפי שמבצעים משקיעי ערך, ברוקר ישראלי יהיה מצוין.

  • עקיבא יעקובוביץ  12/04/2020

    שלום ינון מצטרף לשאלות שנשאלו בנוגע לאיפה לפתוח חשבון-

    לא הבנתי האם ייתכן לקנות דרך IB מניות ישראליות בכלל ומדד בפרט?

    כמו כן אם תוכל לפרט המלצה לאופן ניהול תיק דרכם בהינתן ויש ברשותי גם דולרים וגם שקלים ואני מעוניין להשקיע גם בישראל וגם בארהב- כלומר האם להמיר הכל למטע מסויים או שזה חסר משמעות כי בין כה הם ימירו אוטמטית את כל החשבון שלי לדולרים?

    תודה רבה ומעריך מאוד

    • ינון אריאלי  12/04/2020

      היי עקיבא,
      לדעתי, למי שהוא שכיר ולא מבצע הרבה פעולות מסחר בשנה עדיף לפתוח חשבון אצל ברוקר ישראלי. כך הוא לא יצטרך להגיש דוח שנתי למס הכנסה. עצמאים, שממילא מגישים את הדוח הזה, יכולים לשקול להשקיע דרך ברוקר אמריקני. בכל מקרה, למי שמבצע מעט פעולות מסחר בשנה ההבדל יהיה כמה עשרות דולרים בסך הכול, לא פער משמעותי.

      אצל ברוקר ישראל אתה צריך להמיר את השקלים לדולרים כדי לקנות מניות הנסחרות בדולרים. זו המרה חד פעמית, ובהמשך אתה יכול פשוט להשאיר את הכסף בדולרים (למשל לאחר מכירת מניה כלשהי).

  • אביעד  15/04/2020

    היי ינון,
    האם תוכל לשפוך אור על סדר הגודל של מחיר שיעלה לשכיר על מנת לשלם לרו”ח שינפיק דוח חצי שנתי למס הכנסה (למשל בהנחה שאני סוחר באינטראקטיב ישראל)

    תודה רבה

    • ינון אריאלי  15/04/2020

      היי אביעד,
      עלות עריכת דוח שנתי אצל רו”ח תהיה בין 750-1000 ש”ח לשנה.
      לכן, למשקיעים שהם שכירים ומבצעים מעט פעולות מסחר בשנה כנראה שעדיף לפתוח חשבון השקעות אצל ברוקר ישראלי.

  • עקיבא  17/04/2020

    ואם לשים בצד את שיקול העלויות של רו”ח לשכיר וכו’

    במידה ואני אמריקאי ואשתי ישראלית- איך עדעף להשקיע בשוק האמריקאי על שמה או על שמי?

    שוב תודה

    • ינון אריאלי  17/04/2020

      היי עקביא,
      ההיגיון אומר לפתוח את החשבון במדינה בה תשלמו פחות מס רווחי הון (כי מס משלמים רק במקום אחד). אני ממליץ לך להתייעץ בעניין עם רו”ח או יועץ מס.

  • תומר  20/04/2020

    שלום ינון, לגבי השאלות ששאלו פה על האם לפתוח חשבון בIB או בברוקרים ישראלים, בעיקר לגבי העלות, העמלות וכל הדברים הללו, אני אשמח לדעת מה דעתך ומה אתה מציע לאחד שרוצה לסחור בבורסה כמסחר יומי ולא כהשקעה לטווח ארוך וכאחד שאין לו כל כך הרבה כסף, אחד שמתחיל עם סכום קטן – איפה זול יותר, איפה שווה יותר אשמח לדעת מה אתה אומר
    תודה רבה על העזרה!

    • ינון אריאלי  21/04/2020

      היי תומר,
      אני לא ממליץ על מסחר קצר טווח – הסיכוי להצליח שם לאורך זמן הוא מזערי, אבל החלטה שלך כמובן…
      בכל מקרה, במסחר יומי יש חשיבות גדולה לעמלות המסחר ולכן עדיף לבחור ברוקר שמציע את העמלות הזולות ביותר. ל-IB עמלות מאוד זולות למסחר בניירות ערך זרים. בארה”ב יש אפילו ברוקרים שמאפשרים לסחור ללא עמלות בכלל (אבל הם מגבילים את מספר הפעולות אז צריך לוודא שזה יתאים לצרכים שלך). למסחר בני”ע מקומיים עדיף ברוקר ישראלי.

  • משה  19/05/2020

    הי ינון, 2 שאלות ברשותך

    1. נניח ואני משקיע בקרנות מחקות אצל ברוקרים ישראלים, האם אין חשש שיום אחד הם יפשטו את הרגל וכל הכסף שלי ילך לפח?
    2. בקנית קרן נאמנות מחקה האם הדעה הרווחת היא להיצמד לשקל, כלומר קרן מנוטרלת מט”ח או שקרן חשופת מט”ח עדיפה?
    תודה רבה

    • ינון אריאלי  19/05/2020

      היי משה,
      1. קרנות מחקות הן קרנות נאמנות לכל דבר, כך שהכסף המושקע בהן נמצא בחשבון נאמנות ומוגן מפני סגירת בית ההשקעות המנהל את הקרן.
      2. אף אחד לא יכול לחזות האם השקל יתחזק או ייחלש ביחס למט”ח ולכן מהאפקט הזה אין לדעתי עדיפות לקרן מנוטרל מט”ח או לא.

  • ישראל  19/05/2020

    היי ינון
    אני שואל כך הקרנות של iShares וכל קרנות הבלקרוק
    נחשבים לקרנות ישראליות, כיון שהם נסחרים בבורסה בישראל, נכון?
    יש עדיפות לקנות אותם בגירסא הזרה שלהם (המקורית)
    בסה”כ דמי הניהול שלהם הם זולים ממש,
    עוד שאלה למי שמבצע מספר קניות בשנה בסביבות ה30 קניות ההפרש בין הבנק לברוקר ישראלי יהיה גדול?
    תודה

    • ינון אריאלי  20/05/2020

      היי ישראל,
      אלו לא קרנות ישראליות (בלקרוק היא חברה זרה), אבל הן נסחרות בשקלים בבורסה בת”א, כך שזה כלי השקעה נוח וזול.
      עלויות המסחר יהיו זולות בהרבה אצל ברוקר פרטי בהשוואה לבנק.

  • רוני חאיר  27/05/2020

    שלום ינון, תודה על העזרה הסבלנית.
    ברשותי תיק שאני מנהלת בבנק הפועלים, 100 אלף שח המורכב כולו ממניות חול: ארהב ובורסות נוספות. עמלות רגילות של הבנק. בעלי ואני שכירים אך כן מגישים דוח למס הכנסה האמריקאי בשל השקעה בארהב. התיק תמיד יושקע במניות חול ואף פעם לא באגח – משיקולים אחרים. האם עדיף לפתוח חשבון בברוקר ישראלי או אינטראקטיב? תודה מראש.

    • ינון אריאלי  27/05/2020

      היי רוני,
      דמי הניהול ועלויות המסחר יהיו זולות יותר אצל ברוקר ישראלי פרטי. עם זאת, אם אתם אזרחים אמריקנים אז לא תוכלו לפתוח חשבון אצל ברוקר פרטי ישראלי, רק אצל ברוקר אמריקני.

  • קונסטנטין  20/06/2020

    שלום רב, האם אינטראקטיב ברוקר מאפשרת פתיחת תיק עם סכומים קטנים 30 – 40 אלף?

    • ינון אריאלי  21/06/2020

      כן. לדעתי הסכום המינימאלי הוא כמה אלפי דולרים.
      אצל ברוקרים כמו Robinhood למשל, אפשר אפילו לפתוח חשבון עם סכום נמוך יותר.

  • יאיר אלחדד  14/07/2020

    היי ינון,
    ראשית תודה רבה על כל האינפורמציה ועל התשובות שלך כאן – לא מובן מאליו כלל.
    שנית, אני שואל שאלה שכנראה נשאלה כאן מספר םעמים אבל בקונסטלציה שונה.
    אני שכיר ואשתי עצמאית כך שאנחנו גם ככה משלמים לרו”ח על עריכת דו”ח שנתי.
    יש לי כ-45 אלף ש”ח פנויים כרגע (מנוהלים במסחר עצאי דרך הבנק) ואני מעוניין לעבור לברוקר פרטי.
    ה-שאלה…ישראלי או אינטראקטיב ברוקרס. אני יודע שאצל האמריקנים העמלות זולות עותר, מצד שני נציג מיטב דש אמר לי שהנכסים של המשקיעים אצל IB מעורבבים עם נכסי הקרן כלומר, במקרה של קריסה אני האחרון בסדר העדיפויות והכסף שלי “לא מוגן” (לדבריו).

    נקודה שניה היא מה שבעצם מעניין אותי. אני בדרך כלל משקיע פאסיבי לטווח של עשרות שנים, אבל מדי פעם מבליחה לה איזו מניה או איזה שורט מעניין ואני רוצה לשים גם כסף שם. בקצרה מה שאכפת לי זה מקסימום “חופש” בהשקעה – אני רוצה יכולת להשקיע בקרנות נאמנות ישראליות ובתעודות סל, במניות אמריקאיות, בקרנות אמריקאיות וכן הלאה.

    אשמח מאוד לתשובתך :)

    • ינון אריאלי  14/07/2020

      היי יאיר,
      אני לא חושב שמה שנאמר לך נכון. אינטראקטיב ברוקר הם ברוקר מפוקח על ידי הרשות לני”ע האמריקנית ומבוטח בגופים כמו FINRA ו-SIPC, כך שהמזומן שלך מבוטח אצלו עד חצי מיליון דולר.
      חיסרון אצל ברוקר אמריקני הוא כמובן שלא תוכל להשקיע בני”ע הנסחרים בבורסה בת”א.
      בעניין העמלות, למי שמבצע פעולות מסחר בודדות בשנה לא יהיה הבדל משמעותי בעלויות אצל ברוקר ישראלי לעומת ברוקר אמריקני, ולכן אתה מוזמן לבחור בברוקר ישראלי אם זה נותן לך שקט נפשי.
      בהצלחה

  • תמי ווייל  26/09/2020

    היי ינון
    קוראים לי תמי אני בתחילת הדרך במסחר במניות ואני מקושרת לאינטראקטיב ברוקרס,והשאלה שלי היא אם אפשר להיעזר בך מידי פעם בשעור פרטי?
    תודה

    • ינון אריאלי  27/09/2020

      היי תמי,
      אני לא מעביר שיעורים פרטיים. אם יש לך שאלה קונקרטית אז את מוזמנת לכתוב לי במייל ואשמח לעזור.
      בהצלחה

  • תמי ווייל  27/09/2020

    ינון בוקר טוב
    אני סוחרת קטנה בתחילת דרכי ומקושרת לאינטראקטיב ברוקרס ויש לי מספר שאלות:
    1.קניתי אתמול בבוקר מניית TMUS במרקט ולא ציינתי את הסטופלוס והלימיט האם זוהי טעות?
    2.קיבלתי הודעה מהברוקר שכנראה לפי הבנתי המועטה, שבגלל חריגת בטחונות וקניתי בסכום קטן {וזה היה בבוקר}חסמו לי את החשבון.
    האם אתה יכול להסביר לי מה ההבדל בקניית מניות בסכומים קטנים בין הבוקר ללילה?? ואיך אני אמורה להתנהל שלא הטעה?
    תודה על ההתייחסות
    תמי

    • ינון אריאלי  27/09/2020

      היי תמי,
      1. עדיף תמיד לקנות בפקודת לימיט (הגבלת מחיר) ולציין את מגבלת המחיר בה את מוכנה לקנות/למכור, כדי שהמניה לא תרכש/תמכר במחיר גבוה/נמוך ממה שאת מוכנה לשלם/למכור.
      2. אני משער שהחסימה הייתה בגלל שחרגת מסכום הבטחונות שלך, כלומר קנית ביותר כסף ממה שיש לך בחשבון ולכן הוא נחסם. פני אל הברוקר והוא יסביר לך את העניין.
      אם את זקוקה לתמיכה בעברית בנוגע לאינטראקטיב ברוקרס אז את יכולה לפנות לאינטראקטיב ישראל https://www.inter-il.com/%D7%A6%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%A9%D7%A8/ והם ישמחו לעזור לך.
      בהצלחה

  • יואב  06/10/2020

    שלום ינון
    אני שכיר עם משכורת די ממוצעת, ויש לי מעט כסף שהייתי רוצה להשקיע בכל חודש (במניות/ ניירות ערך/ מוצרים פיננסיים) על מנת לייצר הכנסה.
    בגדול המטרה שלי היא שבמקום שהכסף ישב בעו”ש בחשבון הבנק, הוא “יעבוד” וייצבור עוד כסף.
    האם תוכל להמליץ לי מה היא דרך ההשקעה הכדאית מבחינת איפה יגבו פחות עמלות ואיפה אוכל להפיק יותר רווח?
    (בנק/ חברת השקעות)
    לא מדובר על סכומים גדולים בחודש, (כמה מאות שקלים) ואני לא רוצה להיות מאוד מעורב אלא לתת לאנשי המקצוע לעשות זאת עבורי

    תודה על ההתייחסות

    יואב

    • ינון אריאלי  07/10/2020

      היי יואב,
      השלב הראשון הוא לגבש אסטרטגיית השקעה. ראה את האפשרויות שיש לך כאן /%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a2-%d7%91%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%9e%d7%a0%d7%a6%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94/ .
      השלב השני הוא (שגם מוסבר שם) הוא פתיחת חשבון אצל ברוקר פרטי, בית השקעות שהוא חבר בורסה מפוקח על ידי הרשות לניירות ערך, שממנו תוכל להשקיע לפי האסטרטגיה שלך עם עמלות הכי נמוכות שאפשר.
      בהצלחה!

  • שחר  10/10/2020

    הי ינון תודה על המידע.
    אני באינטראקטיב ברוקרס ואני מעוניין להשקיע במניות בארה”ב. אני רוצה להעביר כסף לחשבון באינטראקטיב (ראיתי שעדיף להעביר שקלים ולהמיר דרך אינטראקטיב לדולרים שם שער ההמרה יותר טוב.)

    אך, אני רואה שלוקחים כ-30$ נוספים עמלה עקב שימוש הבנקים בישראל בבנק מתווך להעברות לחו”ל.
    א. האם עמלה כזו קיימת גם בברוקרים ישראליים (בהנחה ואני רוצה להשקיע בארה”ב)?
    ב. במידה וכל חודש אני רוצה להוסיף כסף לחשבון – אחוייב בעמלה נוספת של 30$?

    תודה!

    • ינון אריאלי  11/10/2020

      היי שחר,
      א. העברת שקלים לבנק לברוקר פרטי אינה כרוכה בעמלה (זה כמו העברה כספית רגילה).
      לאחר העברת הכסף אל הברוקר תצטרך עדיין להמיר את השקלים לדולרים, גם ללא עמלה.
      ב. למיטב ידיעתי העברת דולרים מבנק בישראל ל- IB אינה כרוכה בעמלה מצד IB. בכל מקרה, אני ממליץ לך לבדוק את העניין מול אינטראקטיב ישראל, שהם מתווכים ל-IB (https://www.inter-il.com/%D7%A6%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%A9%D7%A8/ ).

  • חיים  14/10/2020

    במקום בבנק אני רוצה לסחור במניות בארץ ע”י ברוקר מה המלצתך על איזה ברוקר שיהיה זול מהיר וקל לתפעול?

    תודה רבה מראש.

    • ינון אריאלי  15/10/2020

      ראה בפוסט הזה הצעות לברוקרים מומלצים /%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a2-%d7%91%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%9e%d7%a0%d7%a6%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94/

  • ישראל  30/10/2020

    שלום
    אם אני סוחר גם בחו”ל וגם בארץ
    יש חסרון בלפתוח 2 חשבונות IB לחו”ל, וישראלי לת”א
    תודה

    • ינון אריאלי  30/10/2020

      אצל ברוקר אמריקני לא תוכל להשקיע בניירות ערך הנסחרים בת”א, ולכן יש היגיון לפתוח גם חשבון אצל ברוקר מקומי אם אתה רוצה שתהיה לך אפשרות כזו.

  • עפרי אדיר  04/11/2020

    שלום
    אני רוצה לפתוח חשבון באינטראקטיב ישראל
    ולא מצאתי בשום מקום הסבר מפורט על תהליך הדיווח לרשויות המיסים בישראל
    אשמח להסבר ממך (איזה דוח צריך להגיש? כמה יעלה לי לעשות את זה דרך רואה חשבון? איך מתבצע התהליך?

    • ינון אריאלי  04/11/2020

      היי עפרי,
      ברוקר זר לא מנכה מס במקור, כלומר אתה תצטרך אחת לשנה להגיש דוח למס הכנסה ולשלם את המס בגין רווחי ההון שלך. כל רו”ח יוכל להגיש עבורך את הדוח השנתי יחד עם טפסי הדיווח על רווחי ההון.
      באינטראקטיב ישראל ידעו להסביר לך עוד בעניין ולהפנות אותך לרו”ח בעלות מוזלת.

  • סהר ישראל  19/11/2020

    היי ינון, תודה רבהל על העזרה והמענה.
    יש לי כרגע תיק השקעות באקסלנס ואני מושקע 100% בניירות ערך של BlackRock:
    iShares Core S&P 500 UCITS ETF

    עכשיו אני מאוד מעוניין לעבור לברוקרזר לטובת עלויות נמוכות יותר וקרן זולה יותר. אני לא מאמין במכירת ניירות ערך ולכן רציתי לדעת האם אפשר להעביר את הניירות ערך הנסחרות בשקלים לברוקר זר כמו IB.

    • ינון אריאלי  19/11/2020

      היי סהר,
      לדעתי זה אפשרי אבל תוודא את זה מראש מול הברוקר אליו אתה מתכוון להעביר את התיק.

  • רוברטו גברוביץ׳  21/11/2020

    שלום ינון,
    אני מנהל בבנק תיק מניות זרות, בעיקר אמריקאיות ומבצע כמה וכמה פעולות בחודש. אני גם נעזר היום בו זמנית באתר יאהו פייננס, טיפ ראנקס וכו׳ לצורך נתוני הבורסה וחדשות.
    רציתי להמשיך לנהל אותו בעצמי ואני מעוניין לדעת, יחד עם הוזלת עלויות, מה הפלטפורמות הידידותיות ביותר והעדכנית למסחר רציף. אין לי בעיה להגיש דו״ח שנתי.

    • ינון אריאלי  21/11/2020

      היי רוברטו,
      Interactive brokers הם ברוקר אמריקני מצוין ואפילו מציעים מסלול ללא עמלות מסחר.

  • משה  28/11/2020

    שלום ינון,
    מה ההשלכות של מסחר דרך IB מבחינת מס ירושה?

    • ינון אריאלי  28/11/2020

      כל משקיע בניירות ערך הנסחרים בארה”ב חשוף לדרישה לתשלום מס ירושה בין אם הוא משקיע דרך ברוקר ישראלי או זר.

  • מרקוס  30/12/2020

    היי, אני מעוניין לפתוח חשבון באינטראקטיב ישראל. האם הם מוכרים ובטוחים? כי אני מבין שהם לא מאושרים ע”י הרגולטורים אלא אינטראקטיב ברוקרס והם מבקשים להעביר כסף לחשבון השקעות נפרד (האם זה בטוח ואין חשש שהכסף ילך לאיבוד? זה מוכר?).
    ושאלה נוספת, אני צריך להגיש כל שנה דו”ח שנתי על החשבון הזה? או שרק במידה ואני מוכר את המניות ? אני מתכנן להשקיע לטווח הארוך …

    • ינון אריאלי  30/12/2020

      החשבון שלך יהיה אצל Interactive Brokers. אינטראקטיב ישראל הם מתווך שייתן לך תמיכה בעברית בפתיחת החשבון וביצוע פעולות.
      תעביר כסף רק לחשבון של הברוקר האמריקני כמובן.
      ברוקר אמריקני לא מנכה מס על רווחי ההון שלך, ולכן כל שנה אתה צריך להגיש דוח שנתי הכולל גם פירוט של רווחי ההון שלך מניירות ערך.

  • איציק  04/01/2021

    הי ינון
    תודה על הסבלנות ועל המידע המפורט
    אני מתכונן להשקיע במניות בבורסה האמריקאית בעיקר, סכום של 50k …
    ראיתי מניות שיש להן עליות של כ1000% וגם יותר ….אני מחויב להגיש דוח מס הכנסה פעמיים בשנה ולא מחוייב לשלם 25% מס רווח הון (וגם מבצע מספר מצומצם של פעולות)
    אודה להתייחסותך המקצועית

    • ינון אריאלי  05/01/2021

      היי איציק,
      לא הבנתי את השאלה…
      בכל מקרה, כל משקיע ישראלי צריך לדווח לרשויות המס על רווחי ההון שלו מניירות ערך לפחות פעם אחת בשנה, בין אם הוא הרוויח מעט או הרבה.

  • מרקוס  06/01/2021

    שלום, רציתי לדעת אם בטוח לפתוח חשבון השקעות. דרך אינטראקטיב ישראל? מה הביטחון שיש עבור הכספים שלי?
    אני מבין מהם שאני מפקיד את הכסף של אצל IB שלהם יש חברה בבנק JPmorgan .

    • ינון אריאלי  06/01/2021

      היי מרקוס,
      החשבון שלך יהיה אצל Interactive Brokers. אינטראקטיב ישראל הם מתווך שייתן לך תמיכה בעברית בפתיחת החשבון וביצוע פעולות.

  • מרקוס  06/01/2021

    אתה אולי יודע אם במידה ואני פותח אצל אינטראקטיב ישראל אז כל הפעולות שלי נעשות בIB? הכוונה אני נכנס לחשבון שלי ויכול לאמת זאת מול IB?

    • ינון אריאלי  07/01/2021

      כמו שכתבתי בתשובה הקודמת, אינטראקטיב ישראל הם מתווך לברוקר Interactive Brokers, ולכן החשבון שלך יהיה אצל הברוקר ולא אצל המתווך. אני ממליץ שתדבר עם אינטראקטיב ישראל והם יסבירו לך את כל הפרטים.

  • ודים  06/02/2021

    שלום לאחרונה יש חוות דעת לא טובות על אינטראקטיב ישראל שהם מערימים קשיים למי שרוצה להתנתק מהם ולעבוד ישירות ולא נותנים לנייד ניירות ערך לברוקר ישראלי האם זה נכון

    • ינון אריאלי  06/02/2021

      היי ודים,
      אני כמובן לא קשור לאינטראקטיב ישראל, אבל מהכרותי איתם מדובר בחברה רצינית וותיקה, עם ניהול איכותי, כך שאני מניח שמדובר בשמועות בלבד.

  • ודים  07/02/2021

    והעובדה שהם מפוקחים על ידי רשות ניירות ערך של קפריסין לא מגביר חשש?

    • ינון אריאלי  07/02/2021

      תצטרך לבדוק איתם. בכל מרה, אינטראקטיב ישראל הם רק מתווך לברוקר Interactive Brokers, כך שהחשבון שלך יהיה אצל הברוקר ולא אצל המתווך.

  • ארז לוי  15/02/2021

    שלום ינון,
    תודה על כל המידע שאתה משתף.
    האם אני יכול להעביר ישירות את תיק מניות החו”ל שלי מהבנק לחשבון שאפתח ב-IB ארה”ב? (ראיתי שזו האופציה הכי זולה).
    מבחינת הסיכון למס ירושה, האם כדאי לפתוח חשבון זוגי ב-IB בשביל שבמקרה הצורך גם בת הזוג תוכל למשוך אותו ללא תשלום מס ירושה?
    תודה רבה!

    • ינון אריאלי  15/02/2021

      היי ארז,
      כן, אפשר להעביר מניות מברוקר לברוקר מבלי למכור אותן, אבל זה יהיה כרוך בעלות מסויימת שיגבה ממך הבנק.
      חשבון משותף לא פוטר ממס ירושה. פשוט תדאג מספיק זמן מראש להעביר את החשבון על שם אחד הילדים שלך.

  • דניאלה ויליאם  15/05/2021

    הי ינון,
    תודה על המידע אשמח להתייעצות לגבי ניהול החשבון לאמא שלי .
    פתחתי לאמא שלי חשבון באקסלנס טרייד לפני כשנה, אמי מהגר לארצות הברית ולכן החלטנו לסגור את החשבון הישראלי .
    ולפתוח חשבון אמריקאי בIB ,אבל קראתי המון על כך שלמשקיע פאסיבי כדאי למצוא פלטפורמה אחרת. יש לך ברוקר אמריקאי מומלץ למשקיע פאסיבי ?
    היא תקבל אזרחות אמריקאית בעוד כשנה

    • ינון אריאלי  15/05/2021

      היי דניאלה,
      בעל אזרחות אמריקנית לא יכול לנהל חשבון אצל ברוקר ישראלי. IB הוא ברוקר אמריקני מפוקח, שמאפשר לסחור במניות ללא עמלות ולכן הוא ברוקר נהדר גם לאזרחים אמריקנים וגם למי שלא.

  • אלי שטיין  01/06/2021

    שלום ינון,
    אנחנו מחוייבים להגיש דוח למס הכנסה במידה ויש רווח הון (ביצענו מכירה של ניירות ערך).
    אם מצטרפים ל IB ומבצעים רק רכישות בלי מכירות אין צורך בהגשת דוח שנתי, נכון?

    • ינון אריאלי  01/06/2021

      היי אלי,
      בנק/ברוקר ישראלי מנכה את מס רווחי ההון בצורה אוטומטית. אצל ברוקר זר אתה צריך לדווח על הרווחים למס הכנסה ולשלם את המס בעצמך.

  • טל טל  03/07/2021

    היי ינון,

    במידה והחלטתי לסחור דרך ברוקר אמריקאי, האם אני יכול להכין בעצמי דו”ח שנתי עבור מס רווחי ההון ולחסוך תשלום לרו”ח?

    תודה.

    • ינון אריאלי  03/07/2021

      כן, דוח שנתי אפשר לעשות בעצמך, יש אפילו סיוע של נציגים בפקיד השומה באיזורך. אבל אז האחריות היא עליך במקרה של דיווח שגוי – לא לכל אחד זה מתאים.

  • חיים  19/07/2021

    הי
    אשמח לעזרה
    בהשקעה דרך אינטראקטיב,
    האם אני צריך כל שנה להגיש דו”ח מס או רק כשאני מושך את הכספים?

    • ינון אריאלי  19/07/2021

      אתה צריך להגיש דוח שנתי לרשות המסים אחת לשנה.

  • טל בייפוס  21/08/2021

    היי ינון אשמח לעזרה:)
    אני משקיע צעיר וחדש בתחום, מכוון לשים כסף בברוקר ישראלי ולעזוב עם הפקדות כל תקופה, ניסיתי קודם על יבש ליצור תיק וירטואלי, אך הסתבכתי כשלא התאפשר לשלב מניות ותעודות ישראליות וזרות אז עשיתי בטבלה ידנית ויצא רווח של 11% בחצי שנה… כמה שאלות לי אליך:
    1. כמה לדעתך זה משקף בחירה נכונה של השקעות?
    2. בחנתי השוואה בין הברוקרים ונראה היה שIBI לא אחידים בעמלות שמצהירים שלוקחים, יכול להיות ששינו את מחשבון העמלות לפני חודשיים\שלושה (תוכל לאמת לי את החשש?)
    3. אם לא IBI, יש ברוקר אחר בעל עמלות נמוכות ודמי ניהול נמוכים יחסית מומלצים?
    תודה רבה על הסבלנות:)

    • ינון אריאלי  22/08/2021

      היי טל,
      1. חצי שנה זו תקופה קצרה מידי בשביל לדעת אם אסטרטגיה עובדת או שלא. יש שיטות שהוכחו כעובדות לאורך זמן (אסטרטגיות השקעת ערך) – מציע לך ללמוד אותן וא לנסות להמציא את הגלגל בעצמך.
      2. כל הברוקרים הישראלים (חברי הבורסה) גובים פחות או יותר את אותן העמלות – 15 שח דמי ניהול, ו-1 סנט למניה (מינימום של 6-8 דולר לפעולה), כך שזה לא משנה במי תבחר.
      3. יש ברוקרים אמריקנים שלא גובים עמלות בגלל, למשל Interactove brokers או Firstrade.

  • קלדרון איתן  04/10/2021

    היי
    שלום רב
    יש לי השקעות בניע”ז
    בנסדק בסכום כ 240k בבל”ל העמלות ק/ מ יקרות מאד , שאלתי היא האם ניתן להעביר את תיק המניות כולו לבית השקעות ישראלי ?
    ולחסוך בעמלות של בל”ל

    • ינון אריאלי  04/10/2021

      כן, אתה יכול לפתוח חשבון אצל ברוקר ישראלי (חבר בורסה) ולהעביר אליו את התיק בלי למכור את המניות.

  • אלעד ארן  23/01/2022

    שלום ינון,

    ראשית, תודה רבה על המאמר והתשובות לכל השאלות כאן!
    יש לי מספר שאלות –
    1. אני מעוניין לקנות דרך IB (אני אזרח אמריקאי) מדד מסוים (נניח SPY) בכל הסכום שיש לי להשקעה ולהשאיר אותו שם למספר שנים בלי לגעת. האם יש דרך יותר חכמה לעשות זאת בתהליך הקנייה כך שהעמלה תהיה מינימלית? או שפשוט לקנות בבת אחת בכל הסכום?
    2. בהקשר לדיווח מס הכנסה – האם הדיווח פשוט יותר כל עוד אני לא מושך כסף בכלל? כלומר, האם הרווח נחשב רק כאשר אני מושך או כל עוד המנייה עולה? האם אצטרך לשלם איזה שהוא סכום לישראל כל זמן שלא משכתי כסף?
    3. בהנחה שאני שכיר – לא הצלחתי להבין האם צריך להגיש דו”ח אחד שנתי מקוצר למס הכנסה או שלושה (שניים דו-שנתיים ואחד שנתי מקוצר)?
    4. מה לגבי העמלה להמרה של הדולר? האם אני לא מפסיד שם הרבה כסף? (גם בצד ההעברה ל-IB וגם בצד משיכת הכסף חזרה)?

    תודה רבה!

    • ינון אריאלי  23/01/2022

      1. אזרח אמריקני יכול לנהל חשבון מסחר ב-IB ללא עמלות, כך שאתה יכול לבצע את פעולות המסחר ללא מגבלות הקשורות בעמלות.
      2. אני מציע לך להתייעץ עם רואה חשבון בנוגע לדיווח לרשויות המס. בכל מקרה, הדיווח על רווחי ההון שנוצרו לך לרשויות המס הישראליות הוא אחת לשנה.
      3. אם אתה משקיע דרך ברוקר אמריקני ומדווח בישראל אתה צריך להגיש דוח שנתי למס הכנסה שיכלול גם את רווחי ההון שלך. זה נכון לעצמאי ושכיר כאחד.
      4. עדיף להעביר ל-IB שקלים ולהמיר אותם לדולרים במערכת המסחר שלהם. זה יהיה זול יותר.

  • יניב  01/04/2022

    האם etoro הוא ברוקר למסחר כמו אינטראקטיב או אקסלנס / מיטב ?
    הוא לא נמנה כחבר בורסה רשמי, אך להבנתי יש עליו פיקוח ורגולציה. מה הסיכונים / הבדלים ?

    • ינון אריאלי  01/04/2022

      על איטורו אין פיקוח של הרגולטור הישראלי, רק הקפריסאי עד כמה שאני יודע. האם זה מספיק טוב – אתה תחליט. אני הייתי הולך רק על ברוקר ישראלי או אמריקני מפוקחים בישראל או ארה”ב.

  • ליעוז  23/05/2022

    היי ינון
    אני סוחר במניות דרך אינטראקטיב ברוקרז , הם מעולים , ובתקופה האחרונה רצית להתחיל לסחור במט”ח .
    לצערי גיליתי שאי אפשר לסחור במט”ח עם מינוף דרכם ..
    דרך מי היית ממליץ לי לסחור במט”ח ?(ברוקר ישראלי)
    ודרך מי הייתי ממליץ לי לסחור במט”ח ?(לא ברוקר ישראלי)
    תודה רבה על העזרה !

    • ינון אריאלי  24/05/2022

      1. אני לא ממליץ לסחור במט”ח. זה קזינו בחסות החוק.
      2. לדעתי דרך אינטראקטיב ברוקרס ניתן להשקיע במינוף אבל כנראה שיש להם דרישות לגבי הבטחונות. פנה אליהם ותשאל.
      אני לא מכיר ברוקרים ייעודיים לזה, אבל אני מניח שרוב הברוקרים מאפשרים את זה עם יש ל בטחונות מספיקים.

  • דור שמש  25/06/2022

    היי ינון,
    1. אני חייל בן 20 ומעוניין לשים סכום התחלתי בסביבות 2000 דולר מה שנקרא ״דמי לימוד״ קצת להתנסות.
    השאלה שלי האם בIB אני גם אצטרך להגיש דוח למס הכנסה או שאני פטור מהיותי חייל?
    2. במידה ולא פטור האם אתה ממליץ להשתמש בברוקר ישראלי לדוגמה IBI למרות שהעמלות שלו גבוהות משל הברוקר האמריקאי.
    3. רק לצורך וידוא הבנה שלי – העמלות של ברוקר ישראלי זה יוצא בסביבות ה8 דולר לפעולה הכוונה שגם שאני קונה וגם שאני מוכר אני משלם את העמלה כלומר 16 דולר בעסקה של קנייה ומכירה. האם להתחשב בזה לפני הקנייה כלומר שעל כל רווח מתוכנן וכו׳ לקחת בחשבון שאני מתחיל מופסד 16 דולר.
    אשמח לתשובה תודה רבה

    • ינון אריאלי  26/06/2022

      היי דור,
      1. אצל ברוקר ישראלי המס ישולם על ידי הברוקר, אצל ברוקר זר אתה תצטרך לדווח ולשלם את המס בעצמך מידי שנה. אני מציע לך להתייעץ עם רואה חשבון כדי לוודא שאתה מדווח את זה נכון.
      2. הגשת דוח למס הכנסה על ידי רואה חשבון כרוכה בעלות של כ-1000 שח בשנה, אז תחשוב אם זה משתלם לך.
      3. נכון.
      בהצלחה!

  • דוד סויסה  23/10/2022

    שלום ינון,
    בתור אזרח אמריקאי נאמר לי שאני לא יכול לפתוח חשבון בתי השקעות. ולכן פניתי לאינטראקטיב ישראל.
    רציתי לדעת
    1. האם זה אכן כך שאין לי אופציה אחרת? (פשוט מעדיף לא להתעסק עם דיווח לרשויות המס וכו’)
    2. אמרו לי באינטראקטיב שהם גובים עמלה על המרת מט”ח 75 ש”ח, האדם יש דרך להיפטר מזה? או להשיג המרה במחיר נמוך יותר?
    3. אם אני משקיע לטווח ארוך, ולא מוכר בשנים הללו בכלל, האם אני צריך לדווח בשנים אלו לרשויות המס? או שרק בשנה שאני מוכר ויש לי רווח יש צורך לדווח?
    תודה רבה

    • ינון אריאלי  23/10/2022

      1. אזרחים אמריקנים לא יכולים לפתוח חשבון השקעות אצל ברוקר ישראלי.
      2. אם תרצה, אתה יכול להעביר שקלים לחשבונך באינטראקטיב ברוקרס ושם להמיר אותם לדולרים בעלות נמוכה יותר.
      3.למיטב ידיעתי יש חובת דיווח לרשות המס מידי שנה בין אם ביצעת פעולות מסחר בתיק ובין אם לא. מומלץ להתייעץ עם רו”ח מומחה.

  • דוד סויסה  23/10/2022

    היי ינון
    תודה רבה על התשובה המפורטת
    אתה בעצם מציע לעקוף את אינטראקטיב ישראל וללכת ישירות לאינטראקטיב ברוקרס? אם הבנתי נכון איך בעצם עושים את זה?
    ושוב תודה רבה

    • ינון אריאלי  24/10/2022

      אינטראקטיב ישראל הם מתווך לאינטראקטיב ברוקרס והם נותנים תמיכה בעברית אם אתה זקוק לזה. בכל מקרה החשבון יהיה אצל אינטראקטיב ברוקרס בלי קשר לאיפה תפתח אותו.

  • נתיב אמר  17/01/2023

    אם לדוגמא אבא שלי עצמאי ויש לו רואה חשבון
    אני יכול להשתמש בו לדיווחים המס שלי
    כאשר שם התיק הוא על שמי?

    • ינון אריאלי  17/01/2023

      אתה יכול להשתמש בכל רואה חשבון שתרצה, אבל אם החשבון על שמך אז תצטרך להוציא דוח שנתי על שמך.

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X