התיק של ינון

מניה אטרקטיבית ליום שאחרי הירידות

27/05/2011 • ינון אריאלי

הכלכלה הישראלית נראית נהדר, אבל החששות הגיאו-פוליטיים המקומיים והבעיות מעבר לים הובילו את המשקיעים להפיל את השוק בכעשרה אחוזים בשבועות האחרונים. גם לפני שזה קרה, המשקיעים התרכזו בעיקר במניות השורה הראשונה, שעלו הרבה יותר מאשר המניות הקטנות. התוצאה היא שמרבית המניות הגדולות מתומחרות במחירים מלאים ואפילו יקרים, בעוד בקרב המניות הקטנות יש לו מעט הזדמנויות, ובעיקר לאחר הירידות האחרונות. דוגמא טובה היא ספקטרוניקס, אחת מהחברות המובילות בעולם בפיתוח גלאי אש וגז אופטיים לשימושים תעשייתיים וצבאיים, שכבר דיברתי עליה לא פעם בעבר.

ספקטרוניקס חייבת את מרבית הצמיחה יוצאת הדופן שלה בשנים האחרונות לעימות של הצבא האמריקני בעיראק ובאפגניסטן. לאורך שנות הלחימה, רכש הצבא האמריקני מהחברה מערכות גילוי אש רבות, מה שהוביל אותה לצמיחה תלת-ספרתית בשנים האחרונות. ב- 2010 חל המפנה כאשר הלחימה באיזורים האלו דעכה בהדרגה, ומרבית החוזים הגיעו לסיומם. לשם ההשוואה, צבר ההזמנות הנוכחי של החברה עומד על כ- 15 מיליון דולרים בלבד מול הזמנות של כ- 47 מיליון דולר שהיו בידה לפני שנה.

למרות זאת, בימים אלו מתמודדת החברה במספר מכרזים צבאיים, שהמרכזי מביניהם הוא פרויקט של המרינס האמריקני לשיפור יכולת כיבוי האש של כ- 20 אלף ההאמרים שלו. לאחרונה, הצבא האמריקני גם החל לצייד את עשרות אלפי המשאיות שברשותו במערכות כיבוי אש. המדובר במאות מיליוני דולרים שחלק כזה או אחר מהם עשוי לזרום אל קופת החברה.
בלי קשר למכרזים האלו, הנהלת החברה התחילה במהלך שיווקי יעיל להרחבת פעילותה בתחום האזרחי. המדובר במכירת גלאי אש וגז לתעשיות הפטרוכימיה, הדלק, האנגרים למטוסים ותעשיית הרכב אליה מעוניינת החברה לחדור לראשונה. בתחומים אלו קיימות מתחרות רבות יותר מאשר בתחום הצבאי, אולם הניסיון והמוניטין שצברה החברה עם לקוחותיה עשויים לסייע לה לזכות בחוזים חדשים.

החברה הצהירה על כוונתה להכפיל את המכירות לתחום האזרחי בשנתיים הקרובות, אבל בשביל לקבל הערכת שווי שמרנית בואו נניח שהן יצמחו בהדרגה ויוכפלו רק בעוד 5 שנים. בנוסף, בואו נדמיין שהחברה לא תזכה בשנים הקרובות באף אחד מהמכרזים הצבאיים הגדולים העומדים על הפרק, ולכן הצמיחה שלה בתחום זה תהיה אחוזים בודדים בלבד.

סכימת כל המזומנים שיתקבלו מהתרחיש הזה (והיוון שלהם אפילו בפקטור היוון גדול של 15%), יובילו אתכם להערכה כי המחיר ההוגן של המניה הוא סביב 55 שקלים, גבוה בכמעט 40% מהמחיר הנוכחי בו נסחרת המניה. בתרחיש ריאלי יותר, בו החברה לפחות תהיה שותפה באחד מהפרויקטים הצבאיים שהזכרתי, המחיר הוגן יהיה גבוה פי כמה. בנוסף, החברה גם הודיעה על מדיניות חלוקת הדיבידנד חדשה של לפחות מחצית מהרווח העודף השנתי שלה החל מהשנה הנוכחית.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לחפש סיכונים, לא תמצאו אותם במאזן של החברה – היא נשענת על כ- 50 מיליוני דולרים של מזומנים, יותר מכפול מכל התחייבויותיה. המאזן המושלם הזה יאפשר לה לצלוח בקלות כל משבר שאולי יגיע ולכלכל את עצמה עד שייחתמו חוזים חדשים. חשוב לזכור כי בעלי ומנהלי החברה מחזיקים בנתח משמעותי ממנה, ולכן יש להם אינטרס גדול בהצלחתה.

בשורה התחתונה, המדובר בחברה יציבה עם פוטנציאל צמיחה גדול, שאפילו אם רק חלק קטן ממנו יבוא לידי ביטוי, המניה תסחר בעתיד בנקודה גבוהה הרבה יותר מהיכן שהיא נמצאת היום.

גילוי נאות: מחזיק את המניה בתיק המניות המנצחות.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X