התיק של ינון

מניה אטרקטיבית למשקיעים שלא מפחדים מסחירות נמוכה

11/08/2013 • ינון אריאלי

אין ספק שמשהו לא טוב עובר על השוק המקומי. ואני לא מדבר רק על הירידה הדרמטית בסחירות, הבריחה של הזרים, חוסר העניין של המוסדיים במניות המקומיות והמחסור בהנפקות הון חדשות. אני גם לא מדבר על זה שבוול סטריט יחגגו בקרוב חמש שנים של ראלי פנומנאלי, בעוד המדדים המקומיים דורכים במקום. כוונתי היא לעובדה שאף בכיר כלכלי לא מעוניין במשרת נגיד בנק ישראל, ואף אחד גם לא ממש שש לקחת לידיו את המושכות של ניהול הבורסה בת”א.

לצערי, גם החברות הציבוריות הבינוניות והקטנות לא מרימות את הכפפה ולוקחות עושי שוק שיגדילו את הסחירות במניותיהן. בצד החיובי, חוסר העניין הזה יצר הצפה של השוק במניות קטנות הנסחרות במחירים מגוחכים. חלק נכבד מהן כבר עשו מהלך מרשים בשנה האחרונה, אולם משקיעים קטנים שלא מפחדים מסחירות נמוכה, יכולים עדיין לדוג מניות סופר-אטרקטיביות, ואני שמח לתרום את תרומתי הצנועה כדי לחשוף חלק מהן, ואולי לעזור במעט לעורר את הסחירות בקרב המניות המקומיות, ובעיקר בקרב הקטנות מביניהן.

קחו לדוגמא את תיא השקעות. החברה עוסקת בהפקת שידורי טלוויזיה ומתן שירותים בתחום המדיה באמצעות חברות הבנות אווסקו (AVESCO Group) ו”האולפנים המאוחדים”, ובפיתוח קרקע למגורים באמצעות אולפני הרצליה. על פניו, הפעילות שלה די פשוטה לניתוח, אולם כמו שקורה לחברות מקומיות רבות, הסחירות הנמוכה הובילו אותה להיסחר בדיסקאונט משמעותי למחיר ההוגן שלה.

תיא מצליחה לייצר תזרים מזומנים חיובי לאחרונה, אולם בואו נתעלם מזה ונחשב רק את השווי הנכסי שלה. נתחיל מהמאזן, שמלמד שיש לה נכסים נזילים (בניכוי חובות) של כ- 34.5 מיליוני שקלים. פרט לכך, היא מחזיקה בכ- 29.9% ממניות חברת אווסקו הבינלאומית, הנסחרת בלונדון לפי שווי של כ- 55 מיליון פאונד, כלומר שווי ההחזקה הוא כ- 90 מיליון שקל. הפעילות העסקית של אווסקו הואטה ברבעון הראשון של השנה בעיקר בשל לחצי תמחור ותחרות גוברת בשווקים שבהם נמצאת החברה. עם זאת, היא צופה שיפור ניכר בפעילות ב- 2014, בעיקר כתוצאה מאירועי ספורט גדולים הצפויים בעולם, כגון אולימפיאדת החורף ברוסיה, משחקי הקומונוולת’ בסקוטלנד והגביע העולמי בכדורגל בברזיל.

בנוסף, אווסקו דיווחה לאחרונה כי קיבלה את חלקה בסכום הזכייה בתביעה שהוגשה נגד וולט דיסני בארה”ב בשל הפרת הסכם מכירת זכויות יוצרים של התוכנית “מי רוצה להיות מיליונר”, משהו שנאמד בכ- 66 מיליון דולר (לאחר מס). זה יגדיל את קופת המזומנים שלה ויתרום גם להגדלת שווייה של תיא. אווסקו גם מתכננת לחלק דיבידנד של 1.1 פאונד למניה, משהו שיכניס לקופתה של תיא כ- 35 מיליון שקלים. אם נחבר את כל הנכסים עד עתה, נקבל שווי של לפחות 124.5 מיליון שקלים, ובנוסף את חלקו של הדיבידנד שלא ירד משוויה של אווסקו, כלומר כ- 10% מעל שווי השוק הנוכחי של תיא.

דיסקאונט נחמד, אבל אם כאן היה מסתיים הסיפור, כנראה שלא היינו שומעים שהנהלת תיא אישרה לפני כחודשיים תוכנית רכישה עצמית של מניותיה בסכום כולל של מעל 5 מיליוני שקלים, כמעט 4.5% משווי השוק של החברה. אז מדוע היא רוצה לקנות ממניותיה?

ובכן, תיא מחזיקה כמחצית ממניות חברת אולפני הרצליה, שיש לה שותפות עם אפריקה מגורים ושני שותפים נוספים בפרויקט לבניית עד 350 יחידות דיור בהרצליה. לפי הדיווח שנמסר בדוח רבעון הראשון, נדרשים עדיין אישורים מסוימים לפני שהדירות יחלו להיבנות, אולם חלקה של תיא בשוויו של הפרויקט מוערך בשווי של בין 100 ל- 130 מיליון שקלים (תלוי כמה זמן ייקח להשלים אותו ובאיזה מקדם היוון משתמשים). לא משנה באיזה שווי תבחרו מתוך הטווח הזה, תקבלו שהדיסקאונט בו נסחרת תיא הוא אדיר. אמנם לא התחשבתי בהוצאות ההנהלה והכלליות שצפויות בדרך, אולם מנגד, התעלמתי לחלוטין מהתזרים של החברה מהפעילות השוטפת, משהו שצפוי לפחות לקזז את ההוצאות האלו.

שימו לב שמדובר במניה הנמצאת כעת ברשימת דלי הסחירות ולכן היא נסחרת רק פעמיים ביום, בשלב טרום הפתיחה ובנעילה. מצד שני, אם החברה החלה לאחרונה לרכוש בחזרה מניות של עצמה בשווי כולל שעשוי להסתכם במיליוני שקלים, אני לא רואה סיבה מדוע הסחירות הנמוכה צריכה להפחיד מישהו מלקנות את המניה. אין ספק שאם תיא תחזור לרשימה הראשית זה יקל עליה להגיע למחיר ההוגן בזריזות, אבל גם אם היא תישאר ברשימת דלי הסחירות עוד תקופה ארוכה, אני מאמין שהיא תצליח לעלות בשנה הקרובה.

* * *

תקנות הייעוץ הכללי של הרשות לניירות ערך אוסרות עלי להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, אולם אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות המייל. הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, והוא לא מחזיק במניות שהוזכרו בכתבה.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • עדו  12/08/2013

    הי ינון,

    תודה על ההפנייה על מניית תיא.
    שאלה לי:
    לגבי הניתוח שהצגת, נדמה לי שביצעת חישוב כפול לגבי אחזקות החברה באווסקו העולמית. הכנסת לחישוב פעם אחת את שווי אחזקותיה של תיא באווסקו העולמית, ופעם שנייה את המזומנים שצפויה לקבל מהדיבידנד שתחלק אווסקו העולמית. אולם, כאשר הדיבידנד יחולק, מן הסתם הערך של אווסקו העולמית ירד באותו הסכום, וסביר להניח שגם שווי השוק שלה ירד בסכום דומה. נדמה לי שלאור זאת אין סיבה להכניס גם את הדיבידנד לניתוח השווי – אלא אם אתה מעריך שגם אווסקו העולמית משום מה נסחרת בהנחה משמעותית.

    שוב – תודה על ההפנייה.

  • רן משה  13/08/2013

    הי ינון,

    תודה על הניתוח – מעניין מאד מאד! קראתי את הדו”ח הרבעוני האחרון, וכל מה שאתה כותב נראה נכון.

    שתי שאלות יש לי:
    1. אתה מעריך את חלקה של תיא בפרוייקט באולפני הרצליה ב-100 מ’ ש”ח לפחות. מאיפה המספר?
    2. אם זה כ”כ אטרקטיבי, מדוע החלטת לא לקנות?

    תודה,
    רן

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X