התיק של ינון

סיכום המחצית הראשונה של 2013 בתיק שלי

07/07/2013 • ינון אריאלי

רציתי לשתף אתכם בסיכום חצי-שנתי ששלחתי לחברי אתר התיק שלי לסיכום המחצית הראשונה של 2013 שהסתיימה זה עתה (מטבע הדברים, הסתרתי את שמות חלק מהמניות המוזכרות כדי להיות הוגן עם החברים באתר התיק):

למרות שהשנה המשכנו לראות תנודתיות די גדולה בשווקים, התיק הצליח להתמודד יפה עם המצב והניב תשואה של כ- 17.5% בהשוואה למדד ה- S&P שעלה בכ- 14% והרבה מעל מדד ת”א 25 שנמצא באותה נקודה בה פתח את השנה. לפי נתוני בנק ישראל, המשקיע הישראלי הטיפוסי מקצה את מרבית כספו למניות מקומיות, ולכן התיק שלנו גבר בצורה משמעותית על מרבית המשקיעים המוסדיים והפרטיים המקומיים. בנוסף, ממוצע התשואה של מנהלי קרנות גידור אמריקנים עומד השנה על איזור ה- 6%, כך שגם עליהם גברנו בצורה מרשימה. בהתחשב בזה שבתיק יש כמעט 25% במזומן שנשמרים להזדמנויות השקעה חדשות, ההישג הזה אפילו נראה מרשים יותר.

כמובן שהשנה עדיין לא הסתיימה ואת הכסף סופרים במדרגות, כך שלא צריך להסתנוור מהתשואה הזו. בכל מקרה, אני מרגיש נוח מאוד עם הרכב התיק ועם פוזיציית המזומנים הגדולה שיש בו. כמו שהיה במחצית השנייה של 2007, אז יתרת המזומנים בתיק הגיעה לכ- 80%, גם הפעם אני חושב שאני נוהג באחראיות המתבקשת, ומשאיר שכבת מזומנים דשנה כאמצעי להתמודד עם התמחור הלא זול של השווקים. אין כאן ניסיון לתזמן את השוק. פשוט, אני רואה פחות ופחות מניות אטרקטיביות היום, וזה טבעי אחרי כמעט 5 שנים של ראלי בשוק האמריקני.

במיוחד בתקופות כאלו, חשוב שלא להתפתות ולקנות מניות בכל מחיר. אני ממשיך להקפיד על קנית מניות ארך ורק במקרה שאני רואה שהן נסחרות במרווח ביטחון מספיק גדול מתחת למחיר ההוגן שלהן. יש לי מניות איכותיות רבות על הכוונת שאינן נסחרות מספיק בזול, אבל חוות ירידות לאחרונה, וכאשר יגיעו לנקודה זולה מספיק הן יכנסו לתיק. אעדכן אתכם כמובן בכל התפתחות שתתרחש.

לגבי הניירות בתיק, אני ממשיך להאמין כי וולס פארגו נראה אטרקטיבי למדי – הוא שומר על יציבות, מגדיל את היקף המשכנתאות שהוא מוכר, ושומר על מרווח אשראי טוב יחסית (הפער בין הריבית שהוא גובה על ההלוואות לריבית שהוא משלם על הפיקדונות). עם זאת, שיעור ההחזקה של כתב האופציה של וולס קצת חרג ממה שאני בדרך כלל מאפשר לנייר בתיק (עד 20%), ולכן אם הוא ימשיך לעלות אני עשוי להקטין קצת את הפוזיציה. אני גם אופטימי מאוד לגבי PNC, שממשיך להגדיל את ההון העצמי שלו למניה בקצב משביע רצון. יכול להיות אפילו, שכתב האופציה של PNC יניב תשואה גבוהה יותר מזו של וולס פארגו לאורך זמן, אבל אני שלם יותר עם הערכת השווי של וולס, ולכן מעדיף להחזיק ממנו יותר.

הקטנת פוזיציה עשויה להגיע גם ב- RSYS, שהיא אמנם אטרקטיבית גם במחיר הנוכחי, אבל אני לא מרגיש הכי בנוח להחזיק מעל 5% במניה טכנולוגית כזו. כנ”ל לגבי PSX, שם אני גם מתלבט לאחרונה אם לחתוך את ההחזקה אפילו בשיעור גדול יותר בשל הירידה החדה במרווח בין מחיר הנפט מסוג WTI לבין ה- Brent, ירידה שעלולה לפגוע במפיקות הנפט האמריקניות. למעשה, אילו פעילות הנפט הייתה הפעילות היחידה של פיליפס 66, הייתי כבר מוכר את המניה. אבל, וזה אבל חשוב, יש לה פעילויות רבות נוספות בתחומי הכימיקלים ואחרים, ולכן אני מעריך שהצמיחה שלה בתחומים האחרים עשויה לפצות על ההשפעה השלילית שתהיה לירידת המרווח הזה. תוצאות הרבעון השני יספקו לנו עוד מידע בעניין.

עוד מניה מעניינת היא …C, שלדעתי השוק מפספס את הצמיחה האדירה שלה ואת ההזדמנות שיש בתחום ה- big data בו היא פועלת. רק לפני יומיים, אשתי שאלה את כונן הגיבוי החיצוני שלי שמכיל 500 ג’יגה-בייט, ולא הצליחה לגבות את הסרטונים שיש לה על המצלמה הביתית הקטנה שלה (כל הזמן אני אומר לה שהיא מצלמת יותר מידי את הילדים :)). זאת רק דוגמא קטנה שממחישה עד כמה גדולים צרכי האחסון שיש לחברות היום. תנסו רק לדמיין כמה מקום צריכה חברה כמו פייסבוק בשביל לאגור את כמות המידע שמעלים מיליארד המשתמשים שלה. כמוה יש עוד רבות אחרות, והכמויות רק הולכות וגדלות מידי יום.

…C היא אחת המועמדות להוביל את התחום בשנים הקרובות, ולראיה היא מוסיפה מידי רבעון עוד ועוד חברות מתוך רשימת הפורצ’ן 500 היוקרתית לצבר הלקוחות שלה. לדעתי השוק מתקשה להבין את המודל העסקי שלה ולכן מתמחרו אותה בצורה לא מוצדקת. החברה פועלת במתכונת של חברת REIT (חברה המחלקת את מרבית הרווח שלה כדיבידנד למשקיעים), אך בניגוד לחבורת ריט מוכרות מתחום הנדל”ן, אצלה מדובר בהשכרת שטחי שרתים לאחסון data. אני מאמין שהיא שווה לפחות 32-34 דולר, וימים יגידו אם אני צודק בעניין.

אגב, אם אתם שואלים לגבי גרביטי (GRVY), כרגע לפחות, אני מרגיש נוח עם הפוזיציה הקטנטנה שלה בתיק לאור העובדה שהחברה נסחרת נמוך יותר מהנכסים הנזילים שלה ולכן הדאון סייד של ההשקעה ממשיך להיות מצומצם. נצטרך להתאזר בסבלנות עוד רבעון-שניים כדי לראות אם השוק יכיר גם הוא בעובדה הזו (צריך גם לזכור שאי אפשר רק להרוויח. מידי פעם ימכרו מניות בהפסד ולא צריך להתרגש מזה…).

גם UNTD מתנהגת יפה והמניה עולה לאיזור מחיר היעד שלי (כרגע כ- 9 דולרים), וגם …V נראית אטרקטיבית מאוד (שווה להערכתי מעל 31 דולר). בניגוד למה שהולך לקרות אצל מרבית החברות במשק האמריקני, שידווחו תוצאות פחות טובות, אני מעריך כי החברות בתיק יצליחו להשיג תוצאות טובות יותר מאלו של השנה המקבילה. זה יכול לשבור סוף-סוף את הקורלציה בינן לבין המדדים ולהתחיל לדחוף אותן למחיר ההוגן שלהן.

בגזרת המניות המקומיות, ויליפוד תפרסם להערכתי דוח מצוין לרבעון השני, שיראה על צמיחה ועל רווחיות תפעולית של לפחות 10%. זה יכול להעלות במקצת את מחיר היעד שלי לאיזור ה- 25 שקלים למניה, מה שאומר שב- 21-22 שקלים למניה ישתנה הדירוג שלה ל”החזק”.

לסיכום, אני מרגיש שהתיק ממשיך להיות בנוי בצורה חכמה ואחראית והוא מוכן לכל התפתחות שתהיה בשוק – אם הוא יטוס למעלה התיק ייהנה מזה, ואם הוא יחליט פתאום לצנוח בעשרות אחוזים (סצנריו שאני לא מעריך שיקרה, אבל ברננקי יכול להפתיע אותנו), יש לנו מספיק מזומנים בשביל לנצל את הירידות ולצאת מהן עם תשואה עודפת מרשימה על המדדים.

פרט למניות חדשות שכנראה יכנסו לתיק, במחצית השנייה של השנה אני מתכנן מספר שדרוגים באתר:

1. הוספת רשימת הזדמנויות מיוחדות: הנפקות, מניות קטנות ושאר הזדמנויות השקעה, יותר קצרות טווח, שלא יהיו חלק מהתיק הרשמי אבל יתנו ערך נוסף לתיקים שלכם.

2. הוספת הסברים באתר שיקלו עליכם לעקוב אחר התיק, לאתר את המניות, לעקוב אחריהן, לחשב את התשואה של התיק שלכם, בצורה אוטומטית ועוד הפתעות.

בהחלט יהיה מעניין. תמשיכו ליהנות, ואני מקווה להמשיך לספק את הסחורה גם במחצית השנייה של השנה.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • Yosi  15/07/2013

    שלום ינון, הגעתי לאתר שלך לאחר שחיפשתי בגוגל מידע על השקעות. המשכתי לקרוא את המידע העשיר שאתה חולק איתנו ויש לי שאלה קצרה שהתשובה אליה עדיין לא ברורה לי וחשבתי שאולי תוכל לעזור לי.
    אני מתגורר במינכן שבגרמניה ולכן הדוגמא היא מהבורסה הגרמנית.
    אם ברצוני להשקיע במניות של חברות בינלאומיות כדוגמת מקדונלדס או קוקה קולה אשר שניהם נסחרות הן בגרמניה והן בארהב, איך אני יודע באיזו בורסה (גרמניה, ארהב, אולי אפילו בישראל) כדאי לי לבחור להשקיע באותה מניה? זאת בהנחה שהמטבע בו הן נסחרות פחות רלוונטי עבורי.
    האם כאשר אני קונה כאן בגרמניה בקבוק קוקה קולה או ארוחה במקדונלדס הרווחים נרשמים בחברות שנסחרות בבורסה הגרמנית ואין לכך שום השפעה על מה שקורה בארה’ב? אם ככה, אם הגרמנים מודעים יותר לאכילה בריאה ומבקרים פחות במקדונלדס כדאי לי להשקיע במניית מקדונלדס אשר בבורסה בארהב מאחר והאמריקאים מבקרים יותר במקדונלדס והחברה רושמת רווחים גבוהים יותר שם?
    אם השוק הישראלי עבור קוקה קולה קטן, מדוע ארצה אם כך להשקיע בקוקה קולה שנסחרת בבורסה הישראלית?
    אני אשמח מאוד להבין איך העניין הזה בעצם מתנהל.
    תודה מראש ויישר כוח עם האתר!
    יוסי

  • מרדכי בורשטין  30/07/2013

    אבקש לקבל את הסימבולים של האופציות של הבנקים
    בתודה מראש

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X