התיק של ינון

קוראים עוד דוחות כספיים… (שיעור 12)

15/07/2010 • ינון אריאלי

הגעתם לשיעור המסכם של המדריך.

לאורך המדריך למדתם את מרבית הדברים אותם עליכם לדעת על מנת לקרוא בקלות את הסעיפים השונים מהדוחות הפיננסים. למדתם מתי מתפרסמים הדוחות והיכן לראות אותם, כיצד בנויים הדוחות ומה משמעותם של הסעיפים השונים המופיעים בהם. למדתם גם כיצד לקרוא את הנתונים מתוך הדוחות וכיצד לקבל מתוכם את הערכים של ארבעת הרבעונים האחרונים.

כעת אתם מכירים את שלושת הדוחות הפיננסים ויודעים כיצד לקרוא את הנתונים המופיעים בדוחותיהן של חברות ישראליות הנסחרות בבורסה בת”א.

 ברכות!

זהו כמובן רק השלב הראשון. על מנת להיות מנוסים יותר בקריאת דוחות של חברות מומלץ כי תתאמנו בקריאת דוחות נוספים. כמה שיותר – יותר טוב.

כמו שציינתי לאורך המדריך, הדוחות של החברות השונות בנויים תמיד במתכונת אחידה, אך כל חברה נוהגת להשתמש בסעיפים שונים במקצת ולרשום אותם בסדר שונה במקצת מחברה אחרת. ההסברים והדוגמאות שניתנו לאורך המדריך יעזרו לכם לקרוא ולהבין את הדוחות של כל החברות השונות. בהתחלה, הקריאה תראה לכם מורכבת יותר, אך עם התרגול והזמן תצליחו לעשות זאת בקלות ובמהירות.

אשמח תמיד לענות על כל שאלה ולעזור.

זכרו כי הדוחות הפיננסים הם הבסיס לבחירת ניירות הערך האטרקטיביים ביותר לתיקי ההשקעות שלכם. על כן, השתמשו בדוחות בתבונה ולעולם אל תוותרו על שימוש בהם לפני קבלת ההחלטה על ההשקעה בנייר ערך כלשהו.

שיהיה בהצלחה!

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • ברוך השואל  18/08/2010

    פשוט נפלא, הדרך הסדורה הפשוטה והנהירה בה העברת את השיעורים יכולה להוות מופת, לוקחים נושא לא פשוט מפרקים אותו לשלבים שלבים ומוליכים את הקורא בצורה יפה ומובנת אל המטרה, פשוט יישר כוח אתה יכול להיות גאה בעצמך הלוואי שהמורים שלנו למתמטיקה (לפחות שלי) היו מסבירים בצורה כה ברורה ,היינו נראים אחרת תודה ענקית.

  • פראסטיק  19/08/2010

    ממש תודה על סדרת המאמרים המצוינים!

    אני מחפש כבר כמה זמן מאמרים בנוגע למשמעות הדוחות מנקודת מבט של השקעה באג”ח. אשמח אם תוכל לכתוב בנושא (או לפחות לתת הפניות טובות), בייחוד אלו נתונים וחלקים בדוח יכולים ללמד על קושי בפירעון, על מקורות מימון אפשריים במקרה שכבר קיימים קשיים ועל הערך מינימאלי שסביר שיתקבל במקרה של חדלות פירעון?

  • ינון אריאלי  19/08/2010

    תודה ברוך!
    (דרך אגב, אני גם מלמד מתמטיקה…)

    תודה פראסטיק!

    בשביל לבחון את יכולת החזר החובות של החברה, אתה יכול לבדוק למשל את יחס כיסוי הריבית (הרווח התפעולי לחלק להוצאות המימון). יחס תקין הוא ערך גבוה מ- 5. אם היחס נמוך מ- 2 החברה בסכנה פיננסית.

    בנוסף, אתה יכול לבחון את גובה המינוף בו משתמשת החברה – למשל, היחס בין החובות שהיא לקחה לבין ההון העצמי שלה. ככל שהמינוף גבוה יותר לחברה סיכון אשראי גדול יותר.

    עוד על אג”ח תוכל לראות כאן: /archives/category/bond

  • yfbth  09/09/2010

    יינון חג שמח נהנתי לקרא את המדריגים של המאזן מאחר שאנו מחירים את המס מעמודה שנה קומת את את המס של אותה שנה לתקופה של 6 חודשים ומוסיפים לשנה הנוכחית לתקופה של 6 חודשים(עד כאן נכון) לא מבין מה תפקיד העמודה (האמצעית) שבמקרה שלי היא ל 3 חודשים ( מאזן של אברבוך) ומה ניתן להסיק ממנה
    תודה מראש

    • ינון אריאלי  11/09/2010

      היי,

      העמודה האמצעית (זאת שמציגה את התוצאה של הרבעון האחרון) מוצגת בשביל לאפשר לך להשוות בין תוצאות הרבעון הנוכחי לקודם ולזה של לפני שנה (אם מוצג). למשל, ייתכן כי לחברה הייתה מחצית שנה מצוינת, אבל רובה נבעה מהרבעון הראשון, ואילו השני היה גרוע. זה מאפשר לך לדעת את זה.

  • חיים  28/03/2012

    ינון תודה

    אחרי שיטוטים ברשת ללא תכלית
    סוף סוף מצאתי משהו טוב

    אודה לך אם תוכל לענות לי על שתי השאלות
    א. איך אני יכול לפענח דוחות של חברות מחו”ל
    (הבעיה גדולה יותר בחברות דואליות משום שהרי הדוחות שלהם באנגלית)
    ב. האם יש איזשהו אתר או מנוע שיכול לדרג לי חברות לפי נתונים שאני מבקש ?

    תודה

  • ינון אריאלי  30/03/2012

    היי חיים,
    תודה על הפרגון.
    א. אתה יכול להיעזר באתר http://www.maot.co.il/
    ב. יש מסננות מניות ברחבי הרשת שיעזרו לך בזה. למניות ישראליות למשל יש מסננת באתר כלכליסט

  • דודי  05/02/2013

    תודה גבר אחלה הסברים !

  • יותם  24/07/2013

    אהלן ינון!
    קודם כל תודה רבה המאמר המצוין,
    עשיתי תואר בכלכלה ולהגיד לך את האמת אחרי קריאה של המאמרים שלך אני מבין הרבה יותר טוב מאשר שלוש שנות הלימוד שעברתי !

    יש לי שאלה אלייך בנוגע לשלושת הדוחות(מאזן,דוח רווח והפסד, תזרים מזומנים),הבנתי את כל החישובים שהמלצת לעשות על מנת לבדוק את הדוחות הפינססים,אך רציתי לדעת, לאחר שעשיתי את החישובים שהמלצת , האם אני צריך להשוות את אותם חישובים לחברות אחרות??
    האם בשביל לראות את המגמה של החברה הספציפית שבדקתי אני פשוט צריך להשוות את החישובים שעשיתי לסכומים שרשומים בדוחות של 4 הרבעונים בשנים הקודמות???

    תודה רבה ינון! עשית לי את השבוע עם המאמרים שלך!

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X