התיק של ינון

שתי מניות ישראליות קטנטנות שכדאי להכיר

04/10/2010 • ינון אריאלי

אחת לחודש בערך, אני סורק את השווקים בעולם בחיפוש אחר מניות שרוב המשקיעים לא מסתכלים עליהן. מה אני מחפש? חברות לא סקסיות הנסחרות בשווי שוק נמוך מכמה מאות מיליוני שקלים (או דולרים), ללא כיסוי עיתונאי או המלצות אנליסטים, בעלות מאזן חזק עם הרבה מזומנים ומעט חובות לזמן ארוך, המציגות מגמת צמיחה בהכנסות, תזרים מזומנים יציב, תשואה גבוהה על ההון המושקע שלהן, עדיף חברות שהקפידו לחלק דיבידנדים יפים בשנים האחרונות, ולא פחות חשוב – כאלו שנסחרות ברמות מחיר אטרקטיביות. בימים של שגרה אין הרבה כאלו, אבל כשהן צצות זאת חגיגה. הנה שני שמות עדכניים, שכדאי לכם להכיר.

ויליפוד : כולכם בוודאי מכירים את יבואנית השימורים המצליחה ויליפוד, שמרבית פעילותה בתחום המזון מתנהלת באמצעות חברת הבת ג. וילי-פוד אינטרנשיונל (שאגב, נסחרת בחו”ל, אבל לא עליה אני מדבר כאן). תתקשו למצוא רשתות מזון גדולות או פרטיות בארץ שאינן קונות ממוצריה. החברה גם מצליחה לשמור על מגמת צמיחה ורווחיות יפה תוך הגדלת סל המוצרים שלה, ומחלקת דיבידנדים יפים למשקיעים. מבחינה פיננסית, וילי פוד נשענת על מאזן מושלם עם הררי מזומנים (כמעט כפול מכל ההתחייבויות שלה גם יחד), שסביר להניח שינוצלו להתרחבות על ידי רכישת מתחרות או חברות שירחיבו את פעילותה גם לתחומים נוספים. למרות זאת, שווי השוק שלה עדיין נמוך והיא נסחרת במכפילים מצחיקים.

אגב, אם אתם אופטימיים כמוני לגבי עתיד המניה, אפשרות נוספת להיחשף לחברה היא באמצעות כתב האופציה שלה (ויליפוד אפ’ 2), שנסחרת בתשואת איזון של כ- 13% בלבד כשיש עוד זמן של יותר משנה וחצי עד לפקיעתה. החיסרון – הסחירות של האופציה כמעט אפסית ולכן המניה עדיפה לטעמי.

לודזיה : עוסקת בפיתוח נכסי נדל”ן מניבים ובהשקעות בנכסים פיננסים. בבעלות החברה נכסי נדל”ן באזור התעשייה בחולון, בבני ברק ומשרדים בבית הטקסטיל בתל אביב. לודזיה צומחת בשיעורים שאינם נופלים ואפילו עולים על חלק נכבד מחברות הנדל”ן המניב הישראליות המובילות. אולם, בניגוד לחברות אחרות הנשענות על מינוף גבוה, לודזיה מממנת את כל פעילותה מהמקורות הכספיים הפרטיים שלה בלבד. במאזנה כמעט 19 מיליון של מזומנים וניירות ערך סולידיים, נדל”ן להשקעה בשווי של כ- 104 מיליון שקל, מול אפס חובות.

הכנסות החברה הינן בעיקר הכנסות שכר דירה הצמודות למדד ורק מיעוט קטן מהן צמודות לדולר, ולכן עליית האינפלציה כמו גם הירידה בשער הדולר אינן מהוות סיכון. אם בכל זאת אתם רוצים להסתכל על חצי הכוס הריקה, אחד השוכרים הגדולים מתכוון לפנות את הנכס אותו הוא שוכר בתחילת 2011. יחד עם זאת, לאור תפוסת הנכסים הגבוהה באיזור, החברה תצליח להערכתי למצוא שוכר חלופי ללא קושי מיוחד.

ולסיום, אם החברה תמשיך במדיניות חלוקת הדיבידנדים הנדיבה שלה, מחזיקי המניות שלה ימשיכו ליהנות מתשואת דיבידנד דו-ספרתית גם בשנה הקרובה.

סביר להניח שלא שמעתם על המניות האלו בשום מקום אחר – אנליסטים לא מסקרים אותן ובפורומים לא מדברים עליהן. אנונימיות זו מחזקת את היתרון של השקעה בהן דווקא בפאזה הזו של חייהן. החיסרון הנובע מהאנונימיות הזו הוא סחירות נמוכה יחסית, ולכן הן עשויות להיות הרבה יותר תנודתיות ממניות אחרות בטווח הקצר.

לכן, אם בחרתם להשקיע במי מהן, לאחר שערכתם לה ניתוח מעמיק בעצמכם, התאזרו בסבלנות ובנו את הפוזיציה שלכם בהדרגה. דרך פעולה יעילה, תהיה למשל על ידי ניצול ימי ירידות בשוק בכדי לאסוף עוד יחידות. וגם לאחר שקניתם, חשוב להתאזר בסבלנות הנדרשת על מנת לצלוח את העליות והירידות הזמניות שלהן ולהרוויח מההשקעה.

גילוי נאות: מחזיק את מנית ויליפוד.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X