התיק של ינון

איך לחסוך בביטוח הרכב

10/07/2011 • ינון אריאלי

אתמול, קראתי בגלובס שמחירי המזון בישראל בין השנים 2005 ל- 2010 עלו בשיעור של 12.7% לעומת עלייה של 1.1% בלבד בגוש האירו. בהחלט מרגיז, ומצדיק את “מחאת הקוטג'”. יחד עם זאת, ואני אשמח אם אתבדה, קשה לי להאמין כי מאות אלפי לייקים בפייסבוק כשלעצמם, יכולים להוביל למהפכה של ממש. מדוע? כי הצרכן הישראלי הממוצע אינו בקיא בענייני צרכנות נבונה, מה שאפשר, ולצערי יאפשר גם בעתיד, לטייקונים לעשות במשק כרצונם. בארה”ב למשל, העלאות מחירים דרמטיות כאלו לא היו עוברות בשקט. כאן בארץ, כבר אחרי מספר ימים הציבור חזר לרכוש קוטג’ים וגם את שאר מוצרי החלב שמחירם לא ירד כלל.

אולם, גם אם המהפכה לא תגיע בקרוב, יש מגוון רחב של הוצאות שהתנהלות צרכנית נבונה יכולה לצמצם את העלויות שלהן כבר עתה. אגב, אם אתם תוהים מדוע טור בענייני השקעות עוסק בצמצום ההוצאות? ובכן, צמצום הוצאות משמעותו יותר כסף פנוי לא רק להנאות החיים, אלא גם כסף נוסף באמצעותו תוכלו להגדיל את תיק ההשקעות שלכם.

אחד התחומים שאפשר לחסוך בו הרבה כסף הוא בענייני הרכב – הוצאות הביטוח למשל. יכול להיות שלא שמעתם על זה, אבל מזה מספר שנים גובה ביטוח החובה אינו זהה בכל חברות הביטוח. אם תגלשו למחשבון תעריפי ביטוח החובה באתר של משרד האוצר ותמלאו את הפרטים הנדרשים, תגלו שפער מחירי הביטוח בין החברות השונות יכול להגיע לכמה מאות שקלים לשנה. במקרה של הרכב שלי, ההצעה הטובה ביותר לביטוח החובה הייתה 1,329 שקלים אצל חברת שירביט לעומת ההצעה היקרה ביותר, 1,600 שקלים אצל הראל. היות וביטוח החובה זהה בכל חברות הביטוח, ברור שכדאי לעשות אותו במקום הזול ביותר. בהנחה שמרבית הנהגים מבטחים את רכבם בחברות הגדולות כגון הראל, מגדל, כלל או AIG, החיסכון שלכם יכול להגיע לכ- 250 שקלים בשנה.

בביטוח המקיף החיסכון כבר יכול להגיע לסכומים הרבה יותר גדולים. השנה למשל, הציעה לי חברת הביטוח שלי (שלא אנקוב בשמה מסיבות מובנות) ביטוח מקיף בעלות של לא פחות מכ- 2,600 שקלים לשנה. מכיוון שהמחירים אצל חברות הביטוח המוכרות (אלו שאתם רואים בפרסומות) דומים מאוד, לא מפתיע שבמשאל קצר שערכתי אצל בני משפחתי ומכרי, גיליתי שזאת סביבת המחיר שהם משלמים.

הורדת המחיר מצריכה עבודת משא ומתן מסוימת, אבל לא משהו שאתם לא יכולים לעשות בעצמכם. כל מה שאתם צריכים זה לקבל הצעת מחיר לביטוח מקיף מאחת מהחברות הפחות מוכרות, למשל שירביט. כעת, יש בידכם מחיר אותו אתם יכולים לשאוף לקבל גם מחברת הביטוח המוכרת בה אתם מעוניינים לבטח את רכבכם. אם אתם נהגים נקיים מתאונות, ובמיוחד אם יש לכם היסטוריה ארוכה באותה החברה, שיחה אסרטיבית תוך אזכור הצעת המחיר של החברה המתחרה (והבעת שליטה במרכיבי הביטוח השונים) תעשה את העבודה. במקרה שלי, מחיר הביטוח הסופי ירד בסופו של דבר ל- 1,800 שקלים פלוס תו קניה בסך 100 שקלים. חיסכון של 900 שקלים בשיחת טלפון אחת!

אם לא הייתה מגבלת מילים בטור, הייתי יכול להמשיך ולהזכיר כאן מגוון רחב של שירותים ומוצרים כגון סלולאר, כבלים, אינטרנט, עמלות מסחר, עמלות עו”ש בבנק, ריבית על המשכנתא ועוד, בהם צרכנות נבונה יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה. האמת, אולי זה רעיון טוב לעוד כמה טורים בנושא בעתיד.

גילוי נאות: אין לכותב שום קשר לאף אחת מהחברות שהוזכרו. הכתבה הופיעה גם בגלובס.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • גבי ג1  16/07/2011

    היי,
    אני רוצה להוסיף דוגמאות. שרותי טלפון בבית – התקשרתי לאחרונה עם בזק לתשתית אינטרנט ו 012 לקו טלפוני. 012 נותנים חבילת 1000 דקות לכל היעדים ב 70 שח או 2000 דקות ב 120 שח. זה זול מאוד למי שצורך הרבה דקות.
    בזק בינלאומי ספקי אינטרנט בעלות 29 שח לחודש ל5 מגה, וחוץ מזה השרות שלהם מצויין. הבן שלי הזמין אצל בזק חבילה של תשתית בזק + ספק בזק בינלאומי במחיר זול מאוד.
    בבנק איגוד עמלות הבנק הקבועות שאני משלם הן רק על פעולות לא ישירות כגון – תשלום חשבון, או פעולה בבנק האוטומטי. חוץ מזה אני מקבל 3% ריבית על העוש. כדי לחסוך עמלות – כדאי להעביר הוראות קבע לכרטיס האשראי שיורד פעם בחודש כפקודת יומן אחת.
    מקווה שעוזר – גבי

  • ינון אריאלי  23/07/2011

    תודה גבי!
    העלאת נקודות שימושיות מאוד לחיסכון.

  • יואב  27/07/2011

    ובהקשר זה, כדאי לציין את האתר http://www.kamaze.co.il, המאפשר להשוות בין כל ההצעות הקיימות בתחום התקשורת והאינטרנט, כולל תוספות של גולשים לגבי השיפורים שניתן להשיג באמצעות מו”מ קשוח.

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X