התיק של ינון

איך לנצח את האינפלציה בעזרת דיבידנדים

18/06/2009 • ינון אריאלי

ירידות הריבית החדות יחד עם היקפי הדפסת הכסף העצומים וגורמים כלכליים נוספים, צפויים להוביל את המשק לשיעורי אינפלציה גבוהים יחסית בעשור הקרוב, מה שישחק לגמרי את כספי החסכון שלכם שישכבו באפיקים סולידיים. אם אתם רוצים למנוע את השחיקה הזו אך חוששים מהתנודתיות הטמונה בהשקעה במניות בודדות, השקעה בתיק מניות דיבידנד רחב ומגוון עשויה להיות דאפשרות נהדרת עבורכם.

מהן חברות דיבידנד

דיבידנדים הם סכומי כסף שמשלמת חברה במזומן למחזיקי המניות שלה מתוך הרווחים העודפים. מניות דיבידנד, הן חברות בעלות יחס דיבידנד משולם קבוע (הדיבידנד למניה מחולק ברווח למניה) ותשואת דיבידנד גבוהה (הדיבידנד למניה מחולק במחיר המניה). בניגוד לאג”ח, המשלמות סכום כסף זהה מידי תקופה, הדיבידנד המשולם על ידי חברות דיבידנד יגדל בהתאם לשיעור צמיחת הרווח של החברה. לדוגמא, אם החברה מחלקת מחצית מרווחיה כדיבידנד, הדיבידנד למניה יגדל ב- 10% אם רווחי החברה יגדלו ב- 10%. השקעה בתיק המורכב ממניות של חברות דיבידנד גדולות ויציבות, כאלו שאינן צפויות לצמוח בשיעורים גדולים אבל גם לא צפויות להפגע יותר מידי בעיתות משבר, היא לכן דרך נהדרת להרוויח הכנסה יפה ולהתמודד כנגד עליית האינפלציה וכנגד התנודתיות של השוק.

איך לבנות ולנהל תיק מניות דיבידנד

הרכיבו את תיק המניות שלכם מ- 15-20 מניות דיבידנד טובות, אותן תוכלו לבחור בעזרת הכללים הבאים.

1. חברות גדולות בלבד: אל תתפתו להשקיע בחברות קטנות המציגות תשואת דיבידנד גבוהה. זה יכול להיות רווחי לזמן מה, אך רע מאוד בטווח הארוך אם החברה תכשל. התרחקו גם מחברות הנשענות על חובות גבוהים מידי. במילים אחרות, הקפידו לבחור חברות יציבות ומוכרות בעלות מימדים גדולים.
2. כאלו הנסחרות במחירים סבירים: זכרו כי אתם עדיין רוכשים מניות, ולכן תפסידו כסף אם מחירן ירד. אי לכך, למרות שאינכם צריכים לערוך ניתוח הערכת שווי מעמיק לכל חברה, חשוב שלא תקנו מניות הנסחרות ביוקר. לכן, בחנו לפחות שניים שלושה מכפילים כגון מכפיל שווי מאזני או מכפיל מכירות, על מנת לוודא שהם אינם גבוהים מידי ביחס לערך המגזרי הממוצע.
3. גוונו בין המגזרים: השתדלו לבחור חברות ממגוון רחב של מגזרים, על מנת להקטין את השפעתו של מגזר ספציפי על התיק שלכם.
4. יחס דיבידנד משולם קבוע: וודאו כי מדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה מצהירה על תשלום חלק משמעותי מהרווחים העודפים שלה מידי שנה (תוכלו לראות זאת בדוח השנתי של החברה). העדיפו חברות המגדילות את שיעור חלוקת הדיבידנד עם השנים.
5. תשואת דיבידנד גבוהה: תשואת דיבידנד גבוהה בשנה האחרונה זה נחמד, אבל לא מספיק. מומלץ לבחור בחברות המניבות תשואת דיבידנד גבוהה לאורך תקופה ארוכה יותר, ולכן העדיפו מניות בעלות תשואת דיבידנד המספקת אתכם לפחות בחמש השנים האחרונות. זה יגדיל את הסיכויים שהיא תמשיך לעשות זאת גם בעתיד.

את הדיבידנדים שקיבלתם, השקיעו שוב ברכישת יחידות נוספות מהמניות שאתם מחזיקים או ברכישת מניות חדשות. אם רכשתם חברות דיבידנד טובות באמת, תוכלו להחזיק אותן ברציפות לאורך שנים רבות, תוך שהן עולות בערכן ומניבות לכם רווחים נאים לאורך השנים.

איך למצוא חברות דיבידנד

מניות דיבידנד ישראליות תוכלו למצוא בקלות על ידי הסתכלות על החברות המשתייכות למדד ת”א דיבידנד 20, המאכלס את 20 החברות בעלות תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר ב- 12 החודשים האחרונים. דוגמאות לחברות כאלו שדגתי בקלות מתוך המדד, הן בזק, מליסרון וריבוע כחול ישראל.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X