התיק של ינון

איך נראית מנית אפל לאחר השקת האייפון 6?

10/09/2014 • ינון אריאלי

האייפון 6 הוצג אתמול. בצד החיובי, הוא נראה יפה יותר מהגרסאות הקודמות, כולל סוללה שמחזיקה מעמד גם אחרי 24 שעות של שיחה, זיכרון של 128 ג’יגה (מי צריך את זה?), מעבד חזק ומהיר יותר ועוד כמה דברים נחמדים. ועדיין, אין בו בשורה לא מבחינה טכנולוגית ולא מבחינה ויזואלית. אני לא משווה רק למכשירי סמסונג למיניהם, שגם הם יקרים, אלא למכשירים הסיניים שעולים רבע מחיר מהאייפון ומתהדרים במפרט מספק לכל הדעות.

גם השעון החדש של אפל, apple watch, שיכול להיות שהוא אולי ייהפך לפריט אופנתי אצל המכורים לעניין, לא מחדש כלום. רוב המתחרות כבר השיקו שעונים דומים. בנוסף, לא רק שהוא יושק רק בתחילת 2015 ויעלה 350 דולר, יש לו גם חיסרון גדול בכך שהוא יכול לתפקד רק באמצעות מכשיר אייפון, מה שמקטין את פוטנציאל השוק שלו בצורה דרמטית.

ובכל זאת, לדעתי אפל כן הביאה בשורה לעולם אתמול: שירות התשלום apple pay. בהנחה שהאפליקציה הזו אכן עובדת ומאובטחת במידה מספקת (ואיני יודע אם זה כך, שהרי רק לפני כמה ימים התבצעה פריצה לענן של אפל), אפל מצליחה במקום בו גוגל נכשלה (עד עתה) – לייצר אפשרות תשלום פשוטה מתוך הנייד שלה.

למי שעדיין לא נפל לו האסימון, שעון החול של הארנק ואיתו המטבעות, השטרות וכרטיסי האשראי הולך ואוזל. הם ייעלמו מהעולם בעוד כמה שנים. ה- apple pay יהיה אחד השירותים שיחליף אותם.

לפי ההערכות האנליסטים, שוק התשלומים באמצעות טלפונים ניידים יגיע להיקף של 58.4 מיליארד דולר ב- 2017 (היום הוא סביב  מיליארד דולר בלבד), כך שמדובר כאן בפוטנציאל הכנסות נוסף אדיר עבור אפל. מצד שני, למרות השמחה במסיבת ההשקה של השירות, הוא אינו מקנה חפיר (יתרון תחרותי) מהותי עבור אפל. להזכירכם, פייפאל השיקה כבר בחודש אוגוסט האחרון את השירות “One Touch PayPal”, שמאפשר לעשות את אותו הדבר בדיוק – לקנות סחורה או שירות באמצעות לחיצת כפתור אחת על אפליקציה בטלפון הנייד. סביר להניח שבעתיד הנראה לעין גם גוגל וחברות נוספות ישיקו שירותים דומים.

החיסרון של האפליקציה של אפל הוא שהיא מתאימה רק לאייפונים בעוד האפליקציה של פייפאל מתאימה לכל טלפון, הן אנדרואיד והן אייפון, ולכן אפשר להעריך כי היא תשתלט על נתח שוק משמעותי הרבה יותר מתוך עסקאות התשלומים באמצעות סמארטפונים. ועדיין, אין ספק כי אפל תצליח לקחת נתח שוק כלשהו מתוך שוק התשלומים ב”ארנק הסלולארי”, משהו שיתרום לגידול בהכנסות שלה בעתיד.

אז מה עתידה של החברה והאם המניה שווה קניה?

כבר כתבתי בעבר כי אני יכול להצדיק כל מחיר בין 50 ל- 150 דולרים למניה. הטווח הוא רחב היות וקשה להעריך בצורה מהימנה כיצד תצלח החברה את האתגרים הרבים שעומדים בפניה בשנים הקרובות, ובמיוחד את התחרות עם החברות שמוכרות מוצרים דומים לשלה במחירים זולים הרבה יותר. אם אני צריך לנחש, אפל לא הולכת להיעלם מהנוף שלנו בעתיד הנראה לעין, אבל היא תתקשה להמשיך לצמוח בקצב המהיר שאפיין אותה בעשר השנים האחרונות (אלא אם תביא לעולם מהפכה של ממש, משהו שלא קרה מאז שסטיב ג’ובס הלך לעולמו). זה לא אומר שהמניה יקרה עכשיו, אבל לדעתי אין מרווח ביטחון מספיק לקנייתה במחיר הנוכחי.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X