התיק של ינון

אלמונית וחסינה בחצי מחיר – COV

16/11/2008 • ינון אריאלי

קווידיאן (Covidien Ltd ) , הנסחרת בבורסת ניו-יורק, היא יצרנית מוצרים ופתרונות רפואיים החמישית בגודלה בעולם, הכנסותיה השנתיות גבוהות מ-10 מיליארד דולר, ופעילותה מפוזרת על פני יותר מ-50 מדינות ברחבי העולם.

לאחר שכבר התקרבה לשוויה האמיתי, החזירו הירידות בשוק את מנית קווידיאן לנקודה נמוכה אפילו מזו שבה החלה להיסחר לראשונה לפני כשנה וחצי, לאחר שהופרדה בספין-אוף (חלוקה של דיבידנד, בצורת מניות של חברה חדשה, שתיסחר בשוק כמו כל מניה רגילה) מחברת האם טייקו (Tyco).

לקווידאן מומחיות מיוחדת במוצרים לתעשייה הצומחת מאוד של ניתוחים שאינם פולשניים. היא היתה מכונת המזומנים מאחורי חברת האם טייקו, לפני שהופרדה ממנה לפני שנה וחצי ונהפכה לחברה עצמאית.

מספר רבעונים לאחר הספין-אוף, שהתבצע ביוני 2007, החלה החברה לפרוח. זאת גם בשל שינוי מבנה ההון שלה שכלל בעיקר מכירה של יחידת הקימעונאות שפגעה באופן משמעותי ברווחיות.

אחרי הרבעון הראשון ב-2008, שבו נרשמו מכירות גבוהות מהצפוי, העלתה החברה את תחזית ההכנסות והיא צופה כעת קצב צמיחה שנתי בין 6% ל-9%, במקום התחזית הקודמת שבין 4% ל-6%. הצמיחה צפויה לגבור בשנים הבאות.

סימנים של חברה אטרקטיבית

חברות ספין-אוף נוטות לתפקד טוב יותר בשנים הראשונות שלאחר ההיפרדות מחברת האם. עובדה זו בשילוב סיבות נוספות, מובילה לכך שמניותיהן של חברות ספין-אוף נוטות להשיג תשואת יתר על פני תשואת השוק.

בקווידיאן יש סימנים נוספים ההופכים אותה לחברה מעניינת ואטרקטיבית להשקעה:

  • יתרון תחרותי ומוניטין רב בתחומה
  • הנהלה מצויינת המלווה את החברה מזה שנים רבות
  • תוכנית תמריצים חכמה למנהלי החברה המושתת על הצלחתה בטווח הארוך על פי פרמטרים של גידול בהכנסות, הרחבת שולי הרווח והגדלת התשואה על ההשקעה
  • כיסוי נמוך של אנליסטים למרות מימדיה הגדולים
  • תזרים מזומנים חופשי גדול ויציב
  • אי תלות במכירות בארה”ב עקב הפעילות ב- 50 מדינות ברחבי העולם

כמה שווה החברה

המכפילים של קווידיאן נמוכים במקצת מהערכים הממוצעים במגזר, אך לא באופן משמעותי. בכל זאת, תרגום תחזית הרווח למניה סביב 2.7 דולר לשנת 2008 למכפיל רווח 20, יוביל לסביבת מחיר גבוהה מ-50 דולר.

הערכת שווי מדויקת יותר באמצעות היוון תזרים מזומנים, תחת הנחת צמיחה שנתית בהכנסות בקצה התחתון של תחזית הצמיחה, 7-8%, ושולי רווח תפעולי בטווח שמרני של 21-23%, כפי שהציגה החברה בשנים הקודמות, מובילה לשווי חברה אמיתי של כ-30 מיליארד דולר, כלומר למחיר קרוב ל-60 דולר למניה.

לפני כחודשיים קיבלה קווידיאן בלעדיות לחצי שנה מחברת התרופות Purdue לייצר את אחד ממשככי הכאבים שלה, המניב מכירות שנתיות בהיקף קרוב ל-2 מיליארד דולר בשנה.

מכירות אלו מגדילות את הסבירות שקצב הצמיחה יהיה קרוב יותר לגבול העליון שהציבה לעצמה 9% לשנה, מה שמוביל לשווי אמיתי גבוה קצת יותר, ובכל מקרה גבוה ביותר מ- 50% מהמחיר הנוכחי שבו נסחרות מניות החברה (סביב 36 דולר בעת כתיבת שורות אלו), כך שמרווח הביטחון למקרה של שגיאה בהערכה הוא גדול מספיק.

הסיכונים

קווידיאן ירשה חוב נכבד למדי בעת שנפרדה מהחברה האם. היא כבר עשתה צעדים הנדרשים לייצוב מאזנה, על ידי מימון חוזר של חובותיה לזמן קצר. שנה וחצי לאחר הספין-אוף, כבר בא השינוי לידי ביטוי: החוב הצטמק ב-30% וסך המזומנים בקופת החברה צמח ביותר מ-60%. בחלוף הזמן, צפויה החברה להציג מאזן נקי בהרבה.

קווידיאן גם ניצבת בפני רמה מסויימת של תחרות למרבית מוצריה:

ג’ונסון אנד ג’ונסון היא המתחרה הגדולה ביותר בתחום המוצרים הכירורגיים, ומיילאן (Mylan) וטבע הן המתחרות הגדולות ביותר בתחום המוצרים הגנרים. למרות זאת, קווידיאן ממוצבת היטב בתחום מוצרי הניתוח החשמליים, בעוד החברות האחרות כמעט ואינן פועלות בתחום זה כלל. קווידיאן יכולה להרחיב את פעילותה במיוחד בשטח זה ללא קושי משמעותי.

סיכון נוסף טמון באי יכולתה של הנהלת החברה לעמוד בתחזית הצמיחה האגרסיבית שהציבה לעצמה. במקרה כזה, הערכת השווי של החברה תניב ערכים נמוכים יותר. אולם, לאחר שהחברה הוכיחה במשך הרבעונים הקודמים כי היא אכן עומדת בציפיות, ובהתחשב ביתרון התחרותי ופריסתה העולמית, איני רואה בכך תרחיש בעל סבירות גבוהה.

השורה התחתונה

מחר, יום שני 17 בנובמבר, צפוייה קווידיאן לפרסם את הדוח המלא לשנת 2008. בהנחה שהתוצאות הפיננסיות של החברה יעלו על תחזיות האנליסטים, כפי שקרה בכל אחד מהרבעונים הקודמים, סביר להניח שהמניה תצמצם כבר באותו היום חלק מההנחה שבה היא נסחרת, אך לא את כולה.

חברו את ההנחה הגדולה שבה נסחרת המניה עם כל הנקודות החיוביות שהוזכרו בסקירה, ועם העובדה שקווידיאן כבר סיימה בשלב זה את כל התחייבויותיה לחברה האם ויכולה להקצות לעצמה את כל המשאבים הפיננסים לצורך יישום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ופעילותה בתחום חסין מיתון, ותקבלו חברה אטקרקטיבית מאוד להשקעה לשנה-שנתיים הקרובות.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X