התיק של ינון

טיפים שיחסכו לכם הרבה כסף

11/05/2014 • ינון אריאלי

אתמול, הייתה לי שיחה עם חבר (נקרא לו ע’) על יוקר המחיה. ע’ השתמש בסיסמאות הרגילות של “הקפיטליזם החזירי שודד אותנו” וכדוגמא נתן את דמי הניהול הגבוהים שגובים הבנקים וחברות כרטיסי האשראי ואת היעדר התחרות בענפים האלו. השבתי לו שאני מסכים באופן עקרוני לעובדה שיש חזירות אצל חלק מהחברות ושחסרה תחרות במשק הישראלי, אבל יחד עם זאת, לנו הצרכנים יש דרכים פשוטות לדאוג שנשלם הרבה פחות עוד לפני שייפתרו כל החוליים של המשק הישראלי.

אז קבלו מספר טיפים לצרכנות נבונה (בכל זאת, משקיעים טובים הם גם צרכנים נבונים). אני לא ממציא כאן את הגלגל, אבל אם אתם לא מכירים אותם אז זה יכול לחסוך לכם עשרות (ואפילו מעל מאה) שקלים בחודש. לא תתעשרו מזה, אבל למה שהכסף הזה ילך לשדרוג הפנטהאוזים של הבכירים ולא לתיק המניות שלכם…

חשבון בנק ללא עמלות. יש דבר כזה!

היום, אנחנו מבצעים (כמעט) את כל הפעולות בבנק באמצעות האינטרנט או הטלפון. פרט להפקדת מזומנים, אין שום סיבה להגיע אל הסניף. אפילו צ’קים או כרטיסי אשראי אפשר לקבל בדואר או עם שליח עד הבית. לכן, אין סיבה שנשלם עמלות מיותרות כמו עמלת שורה, דמי ניהול חשבון וכיו”ב.

אם לא ידעתם, בחלק מהבנקים יש מסלול “אינטרנטי”, שמאפשר לכם לבצע את כל הפעולות הנדרשות באמצעות האינטרנט או הטלפון מבלי לשלם דמי ניהול או עמלות בכלל. אני למשל לקוח של בנק לאומי ששם המסלול הזה נקרא “לאומי Total Digital“, אבל אני מניח שיש מסלול דומה גם בבנקים אחרים. הצטרפות למסלול הזה כרוכה אמנם בחתימה על ניירת, משהו שיאלץ אתכם להגיע לסניף הבנק הקרוב לאיזור מגוריכם פעם אחת, אבל זהו, מרגע זה לא תשלמו שום דמי ניהול ועמלות ותוכלו לבצע את כל ההתנהלות הפיננסית שלכם דרך הרשת.

הדבר היחידי שבגינו צריך להגיע אל הסניף, הוא כאמור הפקדת מזומנים. אם אין לכם אפשרות לקבל את הכסף בצורה אחרת (העברה בנקאית, צ’ק, אשראי, פייפאל או משהו חינמי אחר), תגבה עבור ההפקדה עמלה כלשהי גם במסלול הזה. ועדיין, מובן שצריך להתמקח עם הבנק על גובה העמלה.

תשקיעו דרך ברוקר פרטי, לא דרך הבנק.

כבר כתבתי על זה המון, ולא אחזור על זה שוב. מי שמשלם דמי ניהול חשבון גבוהים, יותר מ- 0.1% משווי הפעולה בנייר ישראלי או עמלת מינימום מיותרת, ויותר מסנט למניה על ניירות זרים עם עמלת מינימום גבוהה מכמה דולרים בודדים (אלו התנאים אצל Interactive Brokers, ברוקר אמריקני פופולארי), בהחלט כדאי לו לשקול העברה של החשבון לברוקר פרטי. פרטים נוספים ראו בקישור הזה.

איך לא לשלם דמי ניהול על כרטיסי האשראי שלכם?

חברות כרטיסי האשראי נוהגות במנהג מעצבן של גביית דמי ניהול חודשיים מבעלי כרטיסי האשראי. למה הן עושות את זה? כי הן יכולות, שהרי רוב הצרכנים לא יודעים שאפשר להתמקח עם החברות. תתפלאו, אבל בשיחת טלפון של דקה וקצת, יתבטלו דמי הניהול האלו. זה הולך ככה.

אתם מתקשרים לשירות הלקוחות של החברה שמפעילה את הכרטיס שלכם (תפנו לחברה עצמה ולא לבנק, גם אם מדובר בכרטיס בנקאי).

נציגה: “שלום, מדברת דנה, במה אוכל לעזור?”

אתם: “שלום דנה, מה שלומך?” (כבר קניתם אותה :) …)

נציגה: “מצוין, איך אצלך?”

אתם: “יופי. ראיתי שאתם גובים ממני דמי ניהול חודשיים של 12 שקלים בערך בחודש. אני רוצה שתבטלו את דמי הניהול האלו החל מהחודש הקרוב.”

נציגה: “אממ… אין לנו אפשרות כזאת.”

אתם: “אני לקוח ותיק שלכם ומרוצה מהשירות. עם זאת, יש הרבה חברות אחרות בשוק. תבטלו לי את דמי המנוי ואמשיך להיות לוקח מרוצה שלכם או שאבטל את הכרטיס.”

נציגה: “אני מבינה. בכל מקרה, לי אין סמכות לבטל את זה, אבל יחזור אליך נציג שימור לקוחות (או מנהל) במהלך חמשת הימים הקרובים.”

אתם: “תודה. אני אחכה בסבלנות.”

כעבור יום-יומיים תקבלו טלפון מנציג השימור או המנהל. השיחה תהיה דומה לשיחה עם הנציגה הראשונה.

מנהל: “שלום, מדבר אבי, מנהל שימור לקוחות בחברת XXX. הבנתי שפנית אלינו בנוגע לדמי ניהול הכרטיס.”

אתם: “מה שלומך אבי?, זה נכון, פניתי אליכם”.

מנהל: “במה אוכל לעזור?”

אתם: “כמו שאמרתי לנציגה איתה דיברתי בהתחלה, אני לקוח ותיק שלכם ומרוצה מהשירות. עם זאת, אני רוצה שתבטלו את דמי הניהול החודשיים שאתם גובים ממני החל מהחודש הקרוב.”

מנהל: “תראה, זה בעייתי…”

אתם: “תקשיב, כמו שאתה יודע יש הרבה חברות אחרות בשוק. תבטלו לי את דמי המנוי ואמשיך להיות לוקח מרוצה שלכם או שאבטל את הכרטיס.”

מנהל: “תן לי לבדוק מה אפשר לעשות…”

אתם: “בבקשה. יש לי את כל הסבלנות שבעולם.”

עכשיו הוא ישמיע לכם מוזיקה בזמן שאתם ממתינים, כאילו שהוא בודק משהו, ואז הוא שוב יעלה על הקו…

מנהל: “בגל שאתה לקוח ותיק, נוכל לתת לך הטבה למשך שנה, של שימוש בכרטיס ללא דמי ניהול.”

אתה: “תודה רבה. אני מעריך את זה מאוד.זה יקרה כבר מהחודש הקרוב, נכון?”

מנהל: “כן, בהחלט. יש עוד משהו שאוכל לעזור לך?”

אתה: “לא, תודה. להתראות.”

אני חוזר על השיחה הזו מידי שנה. בכל פעם מתחלפים הנציגים, אבל התוצאה היא תמיד אותה תוצאה – “הטבת” ביטול דמי המנוי מוארכת בשנה נוספת. אני מאמין שזה יעבוד בהצלחה גם אצלכם.

איך לחסוך מאות שקלים בביטוח החובה?

זה ממש פשוט. תקראו בקישור הזה.

איך לחסוך בחשבון הטלפון הנייד?

את הטיפ הזה אתם כבר בטוח מכירים, השאלה אם עשיתם את הצעד הזה? למשל, תעברו ל- 012 מובייל (עשיתי את זה לאחרונה). הם חברת בת של אורנג’ כך שהם משתמשים ברשת שלה, שלא נתקלתי בה בבעיות הן בקליטה בזמן שיחות והן בגלישה באינטרנט. היום, הם מציעים חבילה של שיחות ו- SMS ללא הגבלה וגלישה בהיקף של 3 GB במחיר של 49 שקלים לחודש. מחיר הוגן לדעתי, אפילו זול בהשוואה למדינות אחרות בעולם.

למעשה, המחיר הוא לשנה ולאחר מכן הוא עולה ל- 92 שקלים, אולם כבר הבנתם שבסיום התקופה תצטרכו בסך הכול להרים אליהם טלפון, ושימוש ב”איום” עזיבה פשוט לרשת המתחרה יעשה את העבודה וישאיר את המחיר פחות או יותר באותה רמת מחיר.

תעשו לעצמכם טובה, תהיו צרכנים חכמים ואל תגידו “אין לי כוח לנייד את המספר שלי לשם”. את הניוד אפשר לעשות ישירות מהאתר שלהם או באמצעות שיחת טלפון קצרה. זה לא עולה כסף, לוקח מספר ימים עד שתקבלו את כרטיס הסים החדש בדואר (בחינם), ותישארו כמובן עם אותו מספר טלפון שהיה לכם מקודם.

בהצלחה!

גילוי נאות: אין לי שום קשר עסקי עם אף אחד מהגופים שהוזכרו כאן, ואני כמובן לא מקבל מהם עמלה כלשהי בין אם תצטרפו אליהם ובין אם לא, כך שכל הדברים כאן נעשו על בסיס עצה חברית.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X