התיק של ינון

כיצד לחסוך מאות שקלים בביטוח הרכב

19/11/2012 • ינון אריאלי

מועד חידוש ביטוח הרכב שלי הגיע, וכמידי שנה, גם הפעם אני מתכונן למשא ומתן עם חברות הביטוח על גובה הפרמיות לביטוח החובה והביטוח המקיף לרכב. למי שבמקרה לא מבין על מה הוא משלם, ביטוח החובה נועד לכסות נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב המבוטח והולכי רגל שנפגעו עקב השימוש ברכב. כידוע, החוק אוסר נסיעה ברכב מנועי ללא פוליסת ביטוח חובה בתוקף, ולכן כל רכב חייב בביטוח חובה (בניגוד לביטוח מקיף שאינו חובה, אולם כדאי מאוד לעשות אותו).

בעבר, פרמיית ביטוח החובה הייתה זהה אצל כל החברות. אולם, מה שרבים מהנהגים לא יודעים, זה שלפני מפר שנים השתנתה התמונה, ועלות הביטוח כבר אינה זהה אצל כל החברות, ותתפלאו לשמוע, אבל הפער הכספי יכול להגיע למאות שקלים בשנה. היות וביטוח החובה זהה בכיסויים שלו בכל חברות הביטוח, אין זה משנה באיזה חברה תבחרו, ולכן כדאי לבחור בביטוח הזול ביותר.

שימו לב, כי לרוב חברות הביטוח יאמרו לכם כי אם תעשו אצלם גם את ביטוח החובה בנוסף לביטוח המקיף, הן יוכלו לתת לכם הנחות בגובה הביטוח המקיף או מספר תשלומים גדול יותר. הסוד הוא שאם תתעקשו, הם יתנו לכם את אותם ההטבות וההנחות במילא, גם אם תעשו את ביטוח החובה במקום אחר.

אז היכן נמצא ביטוח החובה הזול ביותר ?

באתר של משרד האוצר תוכלו לקבל את התשובה, אשר תלויה בסוג הרכב שלכם ובהיסטורית התאונות (שלא עלינו) עברתם.

פשוט גלשו למחשבון תעריפי ביטוח החובה באתר של משרד האוצר, ולחצו על כפתור “הפעלת המחשבון” הנמצא למטה. כעת מלאו את הפרטים הנדרשים (סוג הרכב, בעלות, מועד תחילת הביטוח ועוד…) ולחצו על כפתור “לחץ להשוואת תעריפים” (כעת הקלידו את הקוד המבוקש). וזהו – כעת תופיע לפניכם טבלת השוואת תעריפי ביטוח החובה שקבע המפקח על הביטוח לחברות השונות.

זאת הטבלה שאני קיבלתי:

במקום הראשון הופיעה חברת שירביט, עם המחיר הנמוך ביותר – 1,356 שקלים ומייד אחריה מגדל עם 1,367 שקלים, כאשר בתחתית הרשימה נמצאת חברת הראל שמציעה את אותו הביטוח בדיוק במחיר של 1,588 שקלים. לא מוגזם לדרוש 232 שקלים נוספים על אותו המוצר בדיוק? לדעתי כן, אבל אני לא הולך לשנות את העולם, אלא פשוט לעשות את הביטוח היכן שהמחיר הוא הנמוך ביותר. במקרה של הביטוח המקיף יכולים להיות הבדלים בין הכיסויים ותנאי הביטוח אצל החברות השונות, אולם במקרה של ביטוח החובה מדובר במוצר זהה, ולכן אין היגיון שלא לבחור את הזול ביותר ולחסוך מאות שקלים מידי שנה.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X