התיק של ינון

כמה צריך לחסוך (4)

כמה צריך לחסוך (4)

מובן כי זה מצוין אם ההוצאות החודשיות אינן גבוהות מההכנסות. אבל, זה לא מספיק. אם ההפרש בין ההכנסות להוצאות לא מספיק גדול, מצבנו יהיה יציב לכאורה, אך כל ירידה בלתי צפויה בהכנסותינו או עליה בלתי צפויה בהוצאותנו, תוביל אותנו לגרעון. נוסף על כך, אם לא נחסוך, נדרוך למעשה באותו המקום מבחינה פיננסית, ואנו עשויים להתקשות להשיג את מטרותינו הכלכליות בעתיד.

על מנת להבין כמה עליכם לחסוך בכל חודש, עליכם לענות על שתי שאלות עיקריות: מה גובה קרן החירום הנדרש, מה מטרות החסכון שלכם ומתי אתם מעוניינים להשיג אותן.

קרן לשעת חירום

אנו חיים בעולם דינמי בו חברות עשויות להצליח, אך לעיתים גם להכשל. הצלחה של החברה או העסק בו אתם עובדים, עשויה לשפר את מעמדכם ואת משכורתכם. יחד עם זאת, התדרדרות או שינויים ארגוניים במקום עבודתכם, יכולים להוביל לקיצוצים בשכר ולעיתים, לצערנו, גם לפיטורים.

גם ההוצאות, אינן תמיד צפויות. כפי שאתם בוודאי יודעים, לעיתים נופלות עלינו הוצאות בלתי צפויות שאנו נאלצים לשלמן. החלפת מנוע לרכב, רכישת מקרר חדש במקום זה שהתקלקל בפתאומיות, הן רק שתי דוגמאות מוכרות. ירידה בלתי צפויה בהכנסות או עליה בלתי צפויה בהוצאות, תתורגם לגרעון בתקציב אם אין ברשותכם קרן חסכון מספקת לשעת חירום שכזו.

גובהה של קרן החירום אינו קבוע, ותלוי ברמת המחיה שלכם. בתור כלל אצבע, מומלץ כי קרן החירום הזו תהיה לפחות בגובה של שתיים-שלוש משכורות שלכם. מובן כי מרביתנו איננו יכולים לבנות קרן שכזו בן לילה, ולכן חשוב לחסוך לפחות 5-10% מהכנסותיכם בכל חודש, על מנת שתוכלו לבנות קרן שכזו לאורך תקופה שאינה עולה על כשנתיים.

קרן כזו, תאפשר לכם לעבור בקלות רבה יותר תקופות בהן אתם נתקלים בהוצאות בלתי צפויות או ירידה בהכנסות.

הגשמת מטרות החסכון שלכם

לכל אחד מאיתנו מטרות אותן הוא מעוניין להגשים בעתיד, ולשם כך הוא חוסך. הגדרת המטרות הללו, תהיה הצעד הראשון בדרך להגשמתן. לכן, הגדירו את מטרות החיסכון שלכם, ואת המועד בו אתם מעוניינים להגשים אותן. השתדלו להיות מציאותיים, אך אל תתביישו לשאוף גבוה.

אל תשאירו את המטרות שלכם בגדר מחשבות בראשכם. היעזרו בטבלת המטרות שלי ורשמו אותן, את המועד בו הייתם מעוניינים להשיגן, וכמה עליכם לחסוך לצורך כך.

השלב הבא, יהיה לנסות ולהעריך מה גובה החיסכון החודשי הנדרש על מנת להגשים את המטרות שלכם לטווח הקצר ולטווח הארוך. על מנת להעריך זאת, עליכם להבין באיזה שיעור יכול לצמוח סכום החסכון שלכם אם הוא יושקע בשוק ההון. במדריך למשקיע המתחיל, תוכלו לראות זאת. בתור כלל אצבע, תוכלו להניח כי אם תשקיעו את כספכם ברכיבי השקעה מניתיים (כגון מניות או תעודות סל), השקעתכם תגדל פי 2 כל 6-8 שנים. מכאן, תוכלו להעריך כמה שנים יארכו עד אשר החסכון שלכם יצמח לסכום שיספיק לכם להשיג את המטרה לשמה אתם חוסכים.

עכשיו אתם מוכנים לנהל את התקציב החודשי שלכם.

בכל זאת, לחצו כאן וקראו מספר טיפים נוספים שיעזרו לכם לעשות את זה.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X