התיק של ינון

מניות חברות הלימוד הסיניות – השקעה מעניינת

27/12/2009 • ינון אריאלי

אחת התוצאות העקיפות של צמיחה מסיבית והפיכתה של מדינה למערבית, הוא הגידול באיכות החינוך ובהיקף התלמידים. המדובר לא רק בחינוך בבית ספר או ברכישת השכלה אקדמית, אלא גם, בעיקר, בתעשיית הקורסים המשלימים כגון לימוד שפות, קורסי הכנה לבחינות כניסה לאוניברסיטה, קורסי לימוד תוכנה וכדומה. תהליך צמיחה מסיבי שכזה מתרחש כידוע בסין, ולכן סקטור ההשכלה במדינה נהנה מאוד מהחגיגה. הוסיפו לכך גם את עניין הגבלת הילודה בסין והעובדה שהחינוך שם נחשב לפרמטר מרכזי להצלחה, ותבינו מדוע הורים רבים לילדים סינים ישקיעו יותר כסף ברכישת השכלה לילידיהם בשנים הקרובות.

תעשיית הקורסים הפרטיים בסין צמחה ביותר מ- 15% בשנה בחמש השנים האחרונות. ולמרות זאת, רק כ- 20% מהאוכלוסייה הסינית חשופה לקורסים האלו. לשם הפרופורציה, בארה”ב, בדומה למצב הקיים בישראל, שיעור החדירה של קורסי ההעשרה הוא מעל ל- 80%. לאור שיעורי החדירה הנמוכים, אין ספק כי מגמת הצמיחה של חברות הלימוד הפועלות בסין תמשך ביתר שאת גם בשנים הבאות. מרבית חברות הלימוד בסין הן עדיין חברות מיקרו-קאפ בעלות שווי שוק של עד כמיליארד דולרים. האנונימיות הזו יכולה להסביר את העובדה שרובן עדיין נסחרות במחירים נוחים. אבל, בעוד עשור הן צפויות להיות גדולות הרבה יותר, ולכן חלקן מהוות הזדמנות קניה מעניינת למשקיעים ארוכי טווח. הנה שתי דוגמאות.

1. China Education Alliance (CEU): החברה מספקת בעיקר שירותי לימוד באמצעות רשת האינטרנט, אך גם בכיתות לימוד. באתר החברה מוצעים קורסי וידאו מצולמים במגוון רחב של נושאים, החל מקורסים לתלמידי בית ספר יסודי וכלה בקורסים מתקדמים לאקדמאים. הקורסים הללו אינם מותרות, בדיוק כפי שקורסי ההכנה למבחן הפסיכומטרי בישראל או ל- SAT לקולג’ים בארה”ב הם מצרך הכרחי לסטודנטים שאינם יכולים או רוצים להתכונן בעצמם לבחינות. בסין, יש מבחנים הן בבית ספר יסודי והן בבית ספר תיכון, שהתוצאה שלהם קובעת באופן בלעדי את רמתו של התלמיד ואת המסלול בו ילמד לאורך השנים (בדיוק כמו שבישראל יש רמות של 3, 4 וחמש יחידות במתמטיקה). כל הורה מעוניין כמובן שבנו יטפס הכי גבוה שרק ניתן בסולם הדירוג הזה, ולכן תלמידים רבים רוכשים את הקורסים הללו.

למרות הצמיחה הפנומנאלית של החברה בשנים האחרונות, גבוהה מ- 50%, המניה עדיין נסחרת במכפילים נמוכים. יתרה מכך, אופי פעילותה של החברה מאפשר לה להציג שולי רווח יוצאי דופן – הרווח הנקי מהווה כמעט 40% מתוך ההכנסות. גם מאזנה של החברה נקי לגמרי וכולל 39 מיליון דולר במזומן מול אפס חובות וסך כל ההתחייבויות של 2.5 מיליון דולר בלבד. השורהה התחתונה – אין ספק שהמניה נראית מעניינת מאוד להשקעה.

2. ChinaCast Education (CAST): גם היא פעילה בתחום הלימודים המקוונים ברשת. בנוסף, החברה גם מאפשרת לסטודנטים בסין לרכוש השכלה אוניברסיטאית בתחומים שונים באמצעות המכללות שהיא מפעילה. החברה מציגה צמיחה שנתית ממוצעת מרשימה של מעל 15%, ונשענת על מאזן נקי של כמעט 700 מיליון דולרים במזומן, יותר מסך כל התחייבויותיה, העומדות על כ- 525 מיליון דולר. למרות שהמניה שילשה את מחירה מאז תחילת השנה, המניה נראית מעניינת גם עתה בהתחשב בפוטנציאל הצמיחה הגדול של החברה.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X