התיק של ינון

מניות ישראליות שכדאי להכיר לקראת 2013

22/12/2012 • ינון אריאלי

2013 עומדת להיפתח בקרוב, מה שאומר שאתם הולכים להיות מותקפים באינספור המלצות אנליסטים ומנהלי השקעות, בעיקר על מניות שאתם כבר מכירים. אין משהו רע בדברים מוכרים, אבל ההיסטוריה מלמדת שבשביל לגבור על שוק המניות הישראלי, תצטרכו לצאת מחוץ לגבולות מדד ת”א 25, ואולי אפילו מחוץ לת”א 100. בשביל לעזור לכם בזה, תרשו לי להקדים את כולם ולהציג מספר מניות יתר שלא תשמעו עליהן בכותרות הראשיות של העיתונים, אבל יש סיכוי טוב שהן יניבו תשואה גבוהה בהרבה משוק המניות המקומי בשנה הקרובה.

נכון, הסחירות ברובן נמוכה יחסית, ולכן הן כנראה לא יתאימו למשקיעים עם כסף גדול, שיצטרכו לחפש את רעיונות ההשקעה שלהם מחוץ לגבולות המדינה. עם זאת, לדעתי, משקיעים קטנים יותר בסכומים של עד כמה מאות אלפי שקלים, יכולים ליהנות מגן העדן התימחורי שמציעות המניות האלו.

נתחיל באמנת, העוסקת בפיתוח תוכנות מחשב, ייעוץ, תכנון ויישום פרויקטים בהנדסה, תעשיה, ניהול ומשאבי אנוש, משקיעה בנדל”ן, ושולטת בחברת בדיקות התוכנה “טסנת”. כמו חברות אחרות מהתחום, גם היא מושפעת מההאטה הכלכלית בעולם ובמיוחד באירופה, ומהתגברות התחרות בענף. לאחרונה גם עלה שמה של אמנת לכותרות דווקא בגלל הפאדיחה במערכות המחשוב מטעם אחת מחברות הבנות שלה בפריימריס של הליכוד. למרות זאת, מדובר בחברה וותיקה ומנוסה, שככל הנראה שגתה ובחרה להשתמש במקרה זה במערכת שמעולם לא נבדקה תחת עומס כבד כמו שהיה במקרה הנוכחי.

בכל מקרה, למרות שההאטה הכלכלית בארץ נמשכה גם ברבעון השלישי, אמנת הצליחה לשמר את הצמיחה המתונה שלה. ההכנסות ברבעון השלישי גדלו ב- 3.5% בהשוואה לרבעון המקביל מלפני שנה, כל זאת יחד עם עליה של 8% ברווח התפעולי. פילוסופיית הפעילות הזהירה של החברה, המתבססת על צבר הזמנות גדול וארוך טווח, יחד עם ההתרחבות החכמה בהיקף הפעילות בתחומים כמו ייעוץ, ניהול פרויקטים ולוגיסטיקה על חשבון הפעילות בתחום התוכנה, הם בין הגורמים העיקריים שסייעו לחברה להמשיך לצמוח בעוד חברות דומות במגזר חוות ירידה במכירות. צבר ההזמנות הנוכחי של החברה עומד על סך של כ- 520 מיליוני שקלים, גדול באופן משמעותי מצבר הזמנות של 420 מיליון שקלים בלבד בסוף 2011, ולכן החברה ממוצבת טוב גם למקרה של החרפה בהאטה בישראל ובאירופה.

גם המאזן של אמנת נראה מצוין – לחברה קופת מזומנים דשנה של 68 מיליון שקלים מול בסך הכול כמה מיליונים בודדים של חובות. למען האמת, הרכוש השוטף שלה לבדו גדול מכל התחייבויותיה בפער השווה כמעט לשווי השוק שלה. אם תיקחו בחשבון גם את הרכוש הקבוע והנכסים האחרים לטווח ארוך, תראו שהמניה נסחרת בדיסקאונט עמוק מתחת לשווי הנכסי שלה. ואם גם זה לא מספיק לכם, בטח תשמחו לדעת שאמנת מחלקת דיבידנדים נדיבים שהניבו תשואת דיבידנד של כ- 6.5% בשנה האחרונה. במילים אחרות, אם החברה לפחות תשמר את רמת ההכנסות והרווחיות הנוכחית בשנה הקרובה ותחלק את הרווח למשקיעים כמו שעשתה בעבר, המניה תהיה חייבת לעלות לתמחור הגיוני הרבה יותר.

אם אתם מעוניינים בשמות נוספים ששווה מאוד להכיר לקראת השנה האזרחית החדשה, תסתכלו גם על עשות אשקלון, הנשלטת על ידי התעשייה הצבאית ועוסקת בייצור של ממסרות לשימושים בשווקים הצבאיים, התעופתיים ולשוק התעשייתי. עשות מציגה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות, והיא צפויה להתרחב עוד בשנה ההקרובה בעקבות חתימה על מספר חוזים חדשים לאחרונה. גם היא בעלת מאזן חזק ומחלקת דיבידנדים נדיבים (תשואת דיבידנד של 4.6% ב- 12 החודשים האחרונים).

פרט אליהן, כדאי לכם להציץ גם על יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות מיטרוניקס, יבואנית הרכיבים האלקטרוניים טלסיס, ויצרנית מוצרי החלפת החום למטוסים תאת טכנולוגיות, שנסחרת עמוק מתחת לשווי הנכסי שלה וכנראה שהולכת להימכר בקרוב כחלק ממכירת החיסול של קמן. את שלושתן הזכרתי בשנה החולפת ויש לי הרגשה שהן יעשו חייל גם בשנה הקרובה.

* * *

לצערי, תקנות הייעוץ הכללי של הרשות לניירות ערך אוסרות עלי להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, אולם אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות המייל. הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, ואין לו עניין אישי במניות שהוזכרו.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • שלומי  23/12/2012

    ינון שלום

    מה דעתך על אברבוך?

  • דנית  01/01/2013

    היי ינון,

    אתה יכול להעלות פוסט שממליץ באילו מדדים יהיה כדאי להשקיע השנה?

    תודה והמשך יום נפלא,
    דנית

  • שריה שמעוני  27/02/2013

    האם כדאי להיכנס עוד היום למניית ״אמנת״?
    לפי הגרפים היא במגמת עלייה ברורה ! אך המחזורים שלה נמוכים יחסית.. אשמח ומצפה לקבל את תשובתך בכל רגע! ..
    תודה רבה !

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X