התיק של ינון

מנית נט-נט קוריאנית אטרקטיבית

28/04/2013 • ינון אריאלי

מי שעוקב אחרי הטורים שלי כבר בטח יודע שההעדפה שלי היא למניות הנסחרות עמוק מתחת לשווי ההוגן שלהן. אחד הרמזים הטובים לכך שמניה מתומחרת כל כך בזול, הוא שהיא נסחרת במחיר נמוך מה- book value שלה (נכסים מוחשיים בניכוי כל ההתחייבויות). מידי פעם, יש מניות שיורדות כל כך נמוך שהן נסחרות אפילו מתחת לשווי הנכסים הנזילים בלבד בניכוי כל ההתחייבויות. הן נקראות הזדמנויות נכסיות (Asset play) או מניות נט-נט בשפתו של בנג’אמין גראהם. גרביטי (סימבול GRVY הנסחרת בנאסד”ק), היא דוגמא טובה למניה כזו.
גרביטי היא מפתחת משחקי רשת קוריאנית קטנה, שהמשחקים שלה משווקים באסיה, באמריקה, ובאירופה. היא הונפקה ב- 2005 במחיר של 13.5 דולר למניה. באותה תקופה שיווקה החברה את אחד המשחקים המצליחים ביותר שלה בכל הזמנים, Ragnarok. בהמשך, רכשה חברת EZER את גרעין השליטה בחברה במחיר של 25 דולר למניה, ובסופו של דבר נרכשה רוב הבעלות על ידי GungHo, שמחזיק היום כ- 60% ממניות החברה.

Ragnarok הפך די מהר למשחק פופולארי למדי באסיה, והביא את החברה לשיאים. אולם, ב- 2007 התחילו הבעיות, כשההכנסות מהמשחק, שהיוו כ- 70% ממכירות החברה, החלו לדעוך. ב- 2008 התמנה מנכ”ל חדש שעשה רה-ארגון בחברה, צמצם עלויות, קיצץ משכורות, וסגר פעילויות לא רווחיות, והחזיר את החברה ליצירת תזרים חיובי.
אני לא נמנה על המכורים למשחקי מחשב, אבל אני יודע ששוק משחקי הרשת (online gaming) חווה צמיחה שנתית מרשימה בשנים האחרונות. גרביטי לא ממש השתתפה בחגיגה בשנים האחרונות, היות והפיתוח של משחק ההמשך, Ragnarok II, התארכה הרבה מעל לתחזיות. בינתיים, המניה איבדה את מרבית המחיר שלה, ולאחרונה אפשר לקנות אותה ב- 1.25 דולר בלבד.

Ragnarok II הושק לאחרונה בקוריאה והחברה כבר חתמה על חוזים עם מפיצות מקומיות בתיאלנד, יפן, פיליפינים, סינגפור, מלזיה, ויאטנם, סין, אינדונזיה וברזיל. היום, התחרות בשוק משחקי הרשת הרבה יותר גדולה מבעבר, ולכן קשה להעריך את ההצלחה של Ragnarok II בצורה מדויקת. מה שכן, בניגוד לפעם הקודמת, החברה מתעדת לשווק אותו לא רק לאסייתים אלא גם לאמריקנים. בנוסף, היא מתעתדת להשיק משחק רשת חדש נוסף (Steal Fighter) בקוריאה במחצית הראשונה של השנה, ולאחר מכן לשווק גם אותו בארה”ב. כשיגיעו התוצאות הכספיות שיכללו את ההכנסות מהמשחקים האלו, זה יכול להיות טריגר טוב עבור המניה לחזור לעליות.

ומה הדאון סייד של ההשקעה? כאן נכנס העניין הנכסי. אם תיקחו את המזומנים שיש לחברה בקופה, תוסיפו את חשבונות הלקוחות (מה שחייבים לחברה הלקוחות שרכשו דברים במשחקים שלה) ותפחיתו את כל ההתחייבויות שלה, תקבלו שווי נכסי נקי של 1.25 דולרים למניה. אם תעשו את אותו חשבון אבל תתחשבו גם בנכסים מוחשים ארוכי טווח, תקבלו שווי נכסי של 2.2 דולר למניה.

להזכירכם, המניה נסחרת עכשיו ב- 1.25 דולר, כלומר החברה יכולה להיסגר מחר בבוקר, למכור את כל הנכסים ולהחזיר את ההתחייבויות, ומחזיקי המניות יישארו עם רווח של 0.95 דולר למניה (2.2-1.25). תשואה מיידית של 76%.

בדרך כלל מניות מגיעות לתמחור כה נמוך כשיש בעיה תפעולית או פיננסית אמיתית או חוסר פוטנציאל הכנסות עתידי. כאן, מדובר בחברה שמצליחה להשיג תזרים מזומנים חיובי, עם קופת מזומנים דשנה, ללא חובות, ואפילו עם פוטנציאל לצמיחה בשנים הקרובות.

ובכל זאת, צריך לזכור כי מדובר בחברה אסייתית קטנה הפועלת בשוק רווי מתחרות, ובעלת מחזורי מסחר נמוכים יחסית (כ- 50 אלף דולר ביום). בנוסף, אסור לשכוח את ההחזקה הגדולה של הבעלים  GungHoבמניות החברה, כך שהוא יכול לנסות להפוך אותה לפרטית במחיר נמוך מהשווי הנכסי. השיקולים האלו מחייבים הגבלת ההחזקה במניה הזו לשיעור נמוך יחסית משווי התיק, אולם בסופו של דבר, אני סבור שבמחיר הנוכחי מדובר במניה עם פוטנציאל תשואה משמעותי מאוד וסיכון מצומצם.

* * *

תקנות הייעוץ הכללי של הרשות לניירות ערך אוסרות עליו להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, אולם אתם מוזמנים לפנות אליו באמצעות המייל. הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, והמניה שהוזכרה מוחזקות באתר “התיק שלי“.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X