התיק של ינון

סיכום שנת 2012 בתיקי ההשקעות שלי

14/01/2013 • ינון אריאלי

מידי שנה, אני שולח לחברים באתרי הפרימיום שלי סיכום של תוצאות תיקי ההשקעות השונים שאני מפעיל בשנה החולפת. הסיכום מאפשר להציג את ההצלחות בתיק לצד בחירה פחות מוצלחת של ניירות, כך שניתן יהיה ללמוד משגיאות, להסיק מסקנות ולהסתכל קדימה לעבר השנה הקרובה. רציתי לשתף גם אתכם, קוראי הבלוג, בעיקרי הדברים. תיהנו!

* * *

שלום חברים,

כמידי שנה, גם הפעם אני שולח מכתב סיכום שנה של שני התיקים (“המניות המנצחות” ו”התיק שלי“) לחברים בשני השירותים. ובכן, 2012 הייתה שנה נהדרת למניות ואף הסתיימה עם ראלי סוף שנה מרשים. “התיק שלי” סגר את השנה עם תשואה יוצאת דופן של 55.4% (!) ותיק “המניות המנצחות” הניב גם הוא תשואה מרשימה של 25.9%, שניהם הביסו את מדד ת”א 25, שהניב תשואה של 9.2%, וגם את מדד ה- S&P500 האמריקני שהניב 11.5%. פרט ל- 2009 (בה “התיק שלי” כמעט שילש את שווי), התשואה של 2012 היא הגבוהה ביותר מאז התחלתי לעקוב אחריו, בתחילת 2004. אני עושה כל מאמץ אפשרי בשביל לבחור את הניירות שיניבו תשואות גבוהות, אולם צריך לתאם ציפיות ולהבין כי תשואות כאלו אנו לא צפויים לראות בכל שנה. למרות זאת, הלוואי ונראה תשואות דומות גם בעתיד.

במקרה של המניות המנצחות, שרובו מורכב ממניות יתר, חשובה גם ההשוואה למדד היתר 50. כשעושים את זה, רואים שהיתר הניב השנה תשואה של 21.6%, עדיין נמוך יותר מזו שהניב תיק המנצחות, אולם בפער קטן יותר מזה של ת”א 25. שנית, במהלך השנה הכנסתי כ- 40 אלף שקלים נוספים לתיק המנצחות וחילקתי את הכסף פחות או יותר שווה בשווה בין המניות בתיק. רצה הגורל, והכסף נכנס בנקודה אטרקטיבית יחסית של השוק, וזה סייע לתיק להניב חלק מהתשואה העודפת שלו מעל המדדים.

בתיק שלי” כיכבו השנה מספר מניות – מעל כולן אפשר לציין את חברת הביטוח (Homeowners Choice (HCI, שפתחה את 2012 ב- 8 דולרים וסיימה אותה במחיר של 20.8 דולר – זינוק של 160%. אגב, מספר חודשים לפני סוף השנה המניה אף חצתה את רף 26 הדולרים לפני שירדה לסביבות ה- 19 דולר בעקבות שני הוריקנים וגידול ביתרות השורט. מניה נוספת שתרמה לתיק השנה הייתה קמהדע. אחרי שלוש וחצי שנים (בהן כנראה התאהבתי במניה), מכרתי את כל ההחזקה שלי במניה במחיר של כ- 28 שקלים (תשואה של כ- 295% מאז הקניה בתחילת 2009). מכרתי כי אני סבור שהמניה הגיעה למחיר ההוגן, אבל כרגיל מרפי עוקב אחרי ודאג שהמניה תמשיך לעלות עד לסביבות 34-35 שקלים בחודשים שלאחר המכירה :) .

רכישות מעניינות נוספת השנה, היו מנית בנק אוף אמריקה ואחת האופציות שלה, שנרכשה בשיעור קטנטן לתיק. המניה הניבה תשואה של 104.3% ועדיין מוחזקת בתיק (לאחר שדיללתי את ההחזקה במהלך השנה), והאופציה נמכרה לאחר שהניבה תשואה של 161%. השיעור שלמדתי מכאן הוא לא להסס לקנות החזקות המירות (אופציות) בשיעור גדול יותר אם אני משוכנע שהמניה נסחרת בדיסקאונט גדול, במחיר האופציה יש עיוות שוק וגם כאשר יש מספיק זמן עד לפקיעה. בכל מקרה, אסור להסתנוור מההצלחה הזו, שיכול להיות שהייתה בגדר “יותר מזל משכל”, ולא כדאי להתפתות להחזיק אופציה בודדת בשיעור גדול מ- 3-4% מהתיק. בכל זאת, מועד הפקיעה הקרוב יחסית מהווה סיכון לא מבוטל.

ב”תיק המניות המנצחות” כיכבה השנה פריון נטוורק (לשעבר אינקרדימייל), שהציגה צמיחה מדהימה והמניה התנהגה בהתאם (עלתה 75.2% מהקניה עד המכירה). גם מיטרוניקס (63%), פוקס (77.6%), פורמולה מערכות (36.4%), קמהדע (47.6%), וכמובן ענני תקשורת (83.7% !) הניבו תשואות יפות לתיק. כמובן שהייתה גם מנית חבס, שנמכרה בהפסד (נטו) של 43.5%, אבל מה זה משנה אם התיק כולו עשה את העבודה ועלה ב- 25.9% בשנה החולפת. מה שמדהים, זה שתשואת הדיבידנד של המניות המנצחות הייתה יותר מכפולה מתשואת הדיבידנד הממוצעת בשוק – כמעט 6% ! מדובר בחברות איכותיות ורווחיות עם קופות מזומנים דשנות, וזה מסביר היטב מדוע הן יכולות להיות נדיבות כל כך למשקיעים.

להזכירכם, אנחנו כבר רואים 4 שנים שוריות רצופות של השוק האמריקני – בהחלט תקופה ארוכה למדי של עליות שערים (בבורסה המקומית חזרו לעליות רק במחצית השנייה של 2012 לאחר שנתיים של ירידות). כל זאת כאשר אירופה שוקעת, ארה”ב עדיין מגמגמת ואפילו בשווקים המתפתחים יש שלל בעיות (בועת נדל”ן אדירה בסין, אינפלציה בברזיל ועוד). לכן, 2013 הולכת להיות שנה מאתגרת לא פחות מקודמתה. עם זאת, אני אופטימי מאוד לגבי שוקי המניות בארץ (שנראה אטרקטיבי) וגם בארה”ב (שנסחר במחיר הוגן ואולי יקר במקצת).

להערכתי, עשר השנים הטובות של האפיק האג”חי הסתיימו – הריביות בעולם המערבי נמוכות למדי ולאור ההתאוששות האיטית של ארה”ב והקיפאון באירופה אני מאמין שהם יישארו ברמה נמוכה עוד הרבה זמן. עדיין יש אנשים שמעדיפים לרכוש אג”ח של ממשלת ארה”ב ל- 10 שנים בתשואה שנתית לפדיון של 1.6%, אבל הם הולכים ומתמעטים. הניחוש שלי, הוא שהשנה הקרובה תהיה שנה מצוינת עבור מגזר הפיננסים והנדל”ן בארה”ב, ויש לי חשיפה לא מבוטלת לתחום דרך מניות בנקים אמריקנים וחברות ביטוח נכסים. למרות זאת, אין לי כמובן אפשרות לחזות את העתיד, ואני יוצא מנקודת הנחה שגם השנה יהיו אירועים שאין באפשרותנו לחזות מראש. לכן, צפו להפתעות.

אני מקווה לעזור לכולכם גם השנה להניב תשואות יפות לתיקים שלכם, וגם להבין טוב יותר את ההתפתחויות בגזרת המאקרו והמיקרו בארץ ובעולם. שתהיה לכולנו שנה מוצלחת!
ינון

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • שאול צדקה  14/01/2013

    לינון יישר כח,

    רציתי לשאול אותך לגבי מגזר הנדלן בארץ. האם מחירי חברות הנדלן לא נמוכים מספיק?(מדד הנדלן כיום מהווה כשליש!!!!ממחירו בשיא של 2007).האם יש סיכוי שסוף סוף השנה הוא יתאושש בארץ?

    בתודה ובברכה,
    שאול צדקה

  • נתן  18/01/2013

    שלום ינון

    האם אפשר לראות את התשואה של התיק שלך ותיק המניות המנצחות לאורך השנים ?

    נתן

  • שלמה סביר  23/02/2013

    אודה לך באם תהנה לי מה דעתך לגבי תעודה הסל IHE לאור התשואה שהשיגה בשנים האחרונות.(תעודה זו משקיעה בחברות התרופות הגדולות בארה”ב)

  • ברוך  26/02/2013

    שלום ינון
    מס’ שאלות
    1. האם רק שוק אמריקאי.
    2. האם אתה מציין מחיר סטופ לוס בכניסה לעסקה.
    3. האם אתה ממליץ לכל מניה שאתה קונה, מה יהיה הגודל היחסי שלה מסך כל התיק

  • משה  15/03/2013

    שלום ינון
    קראתי מאמר שלך הממליץ על מניות בבורסת טוקיו המומלצות על ידך בזכות ערך נמוך משווין, ורכשתי חלק מהן.תוכל לתת רשימה נוספת עם סימבול מלא למניות יפניות כאלה?

    תודה וחג שמח
    משה

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X