התיק של ינון

עשר המניות הכי טובות לפסח הקרוב

24/04/2009 • ינון אריאלי

הירידות בשוק הובילו לכך שבפסח הנוכחי יש מגוון רחב של חברות איכותיות שמניותיהן נסחרות בזול. נכון, ייתכן שאם תרכשו אותן כעת מחירן עוד עשוי לרדת מטה בשיעור נוסף. אולם, מכיוון שאיש מאיתנו אינו יכול לתזמן את נקודת התחתית, נבון תמיד לקנות מניות כאשר הן זולות, ולא להכשל במציאת התחתית. בכל מקרה, אם תתחילו להשקיע במניות בהדרגה כבר כעת ותעשו את זה נכון, בעוד חמש-עשר שנים תיק המניות שלכם יהיה שווה הרבה יותר משוויו הנוכחי. הנה עשר מניות של חברות איכותיות, בעלות מאזן חזק עם הרבה מזומנים ומעט חובות, המציגות צמיחה, תזרים מזומנים משמעותי, מחלקות דיבידנדים נדיבים, ובעלות שווי שוק גבוה מ- 500 מיליון ש”ח, שנסחרות ברמות מחיר נוחות ואף זולות, ויכולות לעזור לכם לעשות את זה בשנים הקרובות.

1. גולף: שנת 2008 הייתה שנת שיא לחברת האופנה, שפתחה 15 חנויות חדשות, והגדילה את ההכנסות והרווחיות. מצבת המזומנים המרשימה שבקופתה, והפעילות המגוונת של החברה יחד עם המשך צעדי ההתייעלות, יאפשרו לחברה להמשיך להצליח גם בשנים הקרובות.

2. מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מהירה מבוססי מוליכים למחצה, ממשיכה להגדיל את ההכנסות ואת תזרים המזומנים השוטף מידי שנה. מדיניות הניהול והפיתוח השמרנית של מנהלי החברה, לא פגעה בצמיחה, אך עזרה לה לשמור על מאזן מושלם שיסייע לה להמשיך ולתפקד בהצלחה, וככל הנראה גם לצמוח, גם בעתיד הקרוב.

3. מליסרון: בעוד כל חברות הנדל”ן האחרות קורסות, חברת החזקת הקניונים, מליסרון, דווקא מנצלת את המשבר לרכישת נכסים אטרקטיביים חדשים במחירי סוף עונה. היציבות הפיננסית האיתנה של החברה, תקל עליה להגדיל את מצבת נכסיה ואת שוויה גם בעתיד.

4. סלקום: אינה צפוייה לצמוח בשיעורים משמעותיים בשנים הקרובות, אך היא תמשיך להצליח, לייעל את מבנה ההוצאות שלה ולחלק דיבידנדים נדיבים למדי.

5. אלביט מערכות: גם אם פספסתם את השפל ההיסטורי בו נסחרה המניה בתחילת השנה, כשהיא מציגה צמיחה דו-ספרתית בשנת 2008, וכשבידה צבר הזמנות מרשים לעתיד הקרוב ויכולת מדהימה בקריאת מפת התפתחות השוק הביטחוני העולמי לאורך השנים, אין ספק כי יצרנית מערכות הנשק והאלקטרוניקה תמשיך לצמוח ולהביא ערך למחזיקי המניות שלה גם בעתיד.

6. סנו: גם במיתון, ובייחוד בפסח, כולנו נמשיך לקנות מוצרי ניקיון לבית, ולכן סנו היא מניה קלאסית לתקופת משבר במשק. החברה מציגה גידול במכירות ושמירה על רמת רווח דומה לשנה הקודמת, וביחד עם מאזן יציב, בו עודפי הרווח אותם ניתן לחלק כדיבידנד מהווים כמעט 90% מההון, היא נראית מעניינת להשקעה.

7.  פמס, העוסקת בייצור אריגים המשמשים כחומרי גלם בתעשיית המיגון כנגד איומים בליסטיים, מציגה גידול מרשים בהכנסות וברווחיות, יחד עם שמירה על מאזן נקי מהתחייבויות או חובות לטווח ארוך. החברה מקפידה לחלק דיבידנדים שמנים, וכשבקופתה 260 מיליון שקלים של עודפי רווח, היא תוכל להמשיך בכך גם בשנה הקרובה.

8. איתוראן, העוסקת במתן שירותים למניעת גניבות כלי רכב, פועלת תחת הנהלה איכותית, שמובילה את החברה לגידול מתמיד במספר הלקוחות ובהכנסות. המודל העסקי הייחודי של החברה ובסיס הלקוחות הנאמנים שלה, יאפשרו לה להצליח ולצמוח גם במהלך המשבר הנוכחי.

9. רמי לוי: כמו בארה”ב, גם בארץ, ובמיוחד בתקופת מיתון, רשתות הדיסקאונט תופסות תאוצה. רשת שיווק המזון הזולה של רמי לוי, שהשכיל לחלק חבילת מצות וגביע קוטג’ בשקל אחד בשביל למשוך את הלקוחות אל סניפיו, צפויה להיעזר בקופת המזומנים הדשנה שלה על מנת להמשיך ולפתוח סניפים חדשים, ולהגדיל את שורת ההכנסות והרווחיות גם בעתיד.

10. מעברות: יצרנית המזון לתינוקות ולבעלי חיים, ממשיכה להשתפר גם בשנת 2008, הן בהכנסות והן ברווחיות. החברה, המחזיקה במותגי מזון ותוספי מזון מוכרים, כגון: מטרנה, בונזו, לה-קט, אלטמן ועוד, מתעתדת להמשיך במדיניות רכישת החברות שאפיינה אותה בשנים האחרונות, מה שיחזק את מעמדה כשחקן מרכזי בתחומה גם בעתיד.

זכרו, כי כל אחד מהשמות שהוצגו כאן הוא כרגיל רק רעיון ראשוני, אותו עליכם לעבד ולבחון לעומק. רק אתם יודעים מה טוב לתיק המניות שלכם. חג שמח!

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X