התיק של ינון

עשר המניות הקטנות הכי טובות לשנה החדשה

12/09/2009 • ינון אריאלי

הייתי יכול ללכת על בטוח ולהרכיב את רשימת העשר ממניות מוכרות כמו אלביט מערכות או טבע. אבל, מעבר לזה שלא הייתי מחדש לכם דבר, לא הייתם נחשפים להזדמנויות השקעה חדשות. ההזדמנויות האלו טמונות דווקא במניות השורה האחרונה בבורסה, אלו שלא משתייכות למדדים המרכזיים וכאלו שאיננו שומעים עליהן בחדשות. עשר החברות שלהלן, הן חברות איכותיות, בעלות מאזן יציב, המציגות צמיחה, תזרים מזומנים משמעותי, חלקן מחלקות דיבידנדים נדיבים, והן נסחרות ברמות מחיר נוחות ואף זולות. כל אחת מהן עשויה לתבל את תיק ההשקעות שלכם ולעשות אותו הרבה יותר מעניין ורווחי. החיסרון הנובע מהאנונימיות, הוא שלחלקן יש עדיין סחירות נמוכה, ולכן הן עשויות להיות הרבה יותר תנודתיות ממניות אחרות. לכן, אם בחרתם להשקיע במי מהן, לאחר שכמובן ערכתם לה ניתוח מעמיק בעצמכם, התאזרו בסבלנות הנדרשת.

1. או.אר.טי: מייצרת בעיקר מוצרי תדלוק אוטומטיים (“דלקן”), ממשיכה לצמוח, שומרת על קופת מזומנים דשנה בהשוואה לחובות אפסיים, והרכוש השוטף שלה אף גדול יותר מכל התחייבויותיה.
2. אזימוט טכנולוגיות: מתמחה בפיתוח וייצור מוצרים המשלבים טכנולוגיות GPS בעיקר לשימושים צבאיים, מה שהוביל את אלביט מערכות לרכוש כ- 20% ממניותיה בסוף 2008. בשנה האחרונה החברה מתמקדת בפיתוח מוצרים חדשים וריכוז מאמצים לשיווקם במקומות בהם יש לה יתרון יחסי. יש לי הרגשה שמניותיה לא יסחרו בבורסה עוד הרבה זמן והיא תירכש (אולי על ידי אלביט?) בשווי גבוה בהרבה מהנוכחי. זאת המניה השנייה הכי אטרקטיבית מבין העשר.
3. ראשטוב: עוסקת בתחום תוכנות לניהול תיקים רפואיים. סביר להניח שהרופא שלכם משתמש בתוכנה של ראשטוב, משום שהיא חתמה על חוזים ארוכי טווח עם מרבית קופות החולים בארץ. לחברה מאזן נקי, ותזרים מזומנים חזק כבר שנים רבות ברציפות.
4. אימקו: יצרנית המערכות האלקטרו-מכאניות לשימושים צבאיים ממשיכה להפתיע עם חוזים חדשים בחודשים האחרונים. כשבידה כבר צבר הזמנות של כמעט 160 מיליון ₪ לשנה הקרובה והיא נסחרת במכפילים מצחיקים, המניה נראית מעניינת מאוד.
5. חילן טק: ספקית פתרונות התוכנה לתלושי שכר ולמשאבי אנוש, ממשיכה לצמוח וליהנות מפירות רכישת חברת we!. ברור שהצמיחה המשמעותית לא תמשך לעד, אבל עדיין לא  מאוחר לעלות על הרכבת.
6. ספקטרוניקס: מהמובילות בעולם בפיתוח גלאי אש לשימושים תעשייתיים וצבאיים. ממשיכה לצמוח בשיעורים דו-ספרתיים מדהימים, שומרת על מאזן חזק, ושטף ההזמנות החדשות לא מפסיק להגיע. אם הייתי צריך לבחור במניה האטרקטיבית ביותר מבין העשר, ספקטרוניקס היתה הבחירה שלי (ואחריה, אזימוט כאמור). אין לי ספק שהמחיר בו היא נסחרת לפחות ויוכפל בשנה-שנתיים הקרובות.
7. אמנת: עוסקת בייעוץ וניהול פרויקטים לוגיסטיים ובתחום המחשוב והתוכנה. פרט למאזן הנקי, החברה ממשיכה להציג רווחיות יפה, ומחלקת דיבידנדים רבעוניים המניבים תשואה שנתית של כ- 10%.
8. אילקס מדיקל: פועלת בתחום המכשור למעבדות רפואיות, תחום חסין מיתון, שמאפשר לה להמשיך לצמוח ולפרוץ לשווקים חדשים. החברה מגובה בחוזים ארוכי טווח עם לקוחותיה, ופועלת תחת מטריית מזומנים דשנה, שסביר להניח שתנוצל לרכישות בעתיד.
9. בבילון: חברת התרגום שרכש נועם לניר קיבלה לאחרונה רוח גבית חזקה מגוגל, והתחילה לצמוח בצורה מרשימה. התחרות בענף רבה, אך נראה כי היתרונות שיש לחברה ומימדי השוק הגדולים בו היא פועלת, יסייעו לה להמשיך להצליח גם בהמשך הדרך.
10. סנו: גם במיתון כולנו ממשיכים לנקות את הבית, ולכן יצרניות מוצרי טיפוח לבית כמו סנו, ממשיכות להיות רווחיות. גם ברבעון השני, החברה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון המתחרות.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X