התיק של ינון

פייסבוק? מפולת? זה הזמן להשקיע כמו באפט – הנה 2 מניות שהגורו אוסף כעת

18/05/2012 • ינון אריאלי

אחת לכמה שנים נטפלת העיתונות לוורן באפט ומספרת שהוא מפסיד למדדים. זה קרה לאחרונה, כאשר ב- 2011, מנית ברקשייר התוואי של באפט ירדה בכ- 5% בעוד ה-S&P500 האמריקני נשאר במקום. למען האמת, באפט הפסיד לשוק האמריקני במחצית מהשנים בעשור האחרון. אז מה זה אומר? כלום. מה שחשוב היא התשואה השנתית הממוצעת ולא מי ניצח ביותר שנים. גם אם תלכו יותר שנים אחורה, תראו כי באפט מביס את המדדים. אם למשל תסתכלו על 25 השנים האחרונות, תראו שבאפט השיג תשואה שנתית ממוצעת של 26.5% בעוד ה- S&P500 הניב תשואה של 8.6% בלבד.

האם גם אתם יכולים להשיג תשואה כזו? ובכן, מספר מחקרים שנערכו בעניין מלמדים כי למרות העיכוב בקניית המניות (שהרי באפט מדווח על החזקותיו רק בסוף הרבעון), מי שהיה מחקה את התיק של באפט בצורה מדויקת לאורך 25 השנים האחרונות, עדיין היה מצליח להשיג תשואה שנתית ממוצעת מרשימה למדי של כ- 15-17%. יותר מזה, אילו הייתם רוכשים רק את המניות שנקנו בשיעורים קטנים יותר לתיק של באפט, הייתם משיגים תשואה של כמעט 20% (!) בשנה לאורך אותה תקופה. לאור זאת, ברור מדוע כדאי להציץ בתיק של באפט (כמו גם בתיקים של גורואים גדולים נוספים) מידי פעם בפעם בשביל לקבל רעיונות השקעה מעניינים. הנה שתי דוגמאות לחברות שנרכשו ברבעונים האחרונים, ובאפט הגדיל את הפוזיציה בהן ברבעון האחרון.

(Davita (DVA: ספקית שירותי דיאליזה לכמעט 150 אלף חולים במחלת כליה, באלפי מרכזי דיאליזה ברחבי ארה”ב. למרות שמדובר בחברה הנסחרת לפי שווי שוק של 7.8 מיליארד דולר, סביר להניח שמעולם לא שמעתם עליה. מנהלי ההשקעות של ברקשייר התוואי כנראה צדו אותה במסננת המניות שלהם ורכשו ממנה לראשונה ברבעון הרביעי של 2011 במחיר ממוצע של 71 דולר. בהמשך, הם הכפילו את הפוזיציה במניה ברבעון הראשון של 2012, כך שברקשייר מחזיקה 6.4% מהון המניות של החברה.

Davita פרסמה לאחרונה תוצאות טובות, שהראו על המשך הצמיחה שלה בארבע השנים האחרונות. במאזן שלה יש חוב די גדול לזמן ארוך, אבל התזרים היציב שלה יעזור לה לצמצמם אותו עם השנים. בשבועיים האחרונים המניה ירדה בכ- 10%, יותר מהממוצע של המניות האמריקניות הגדולות. יכול להיות שזה קשור למספר פרסומים של אנליסטים שחוששים שהמגמה של הוזלת הטיפולים הרפואיים והשינויים שיתרחשו בפוליסות הביטוח בארה”ב בשנים הקרובות, יפגעו ברווחיות של החברה. וגם כעת, המניה אינה זולה באופן יוצא דופן. עם זאת, אם אתם מחפשים חברת צמיחה ממגזר “משעמם” שמניותיה נסחרות במחיר סביר (Growth at reasonable price), משהו שוורן באפט אוהב, זאת יכולה להיות מניה מעניינת עבורכם להחזקה לטווח ארוך.

(DirecTV (DTV: הקרב על כיסם של הצופים האמריקנים הולך ומתחזק בשנים האחרונות. DirecTV היא אחת מספקיות השידורים הדיגיטליים הגדולות בארה”ב ובאמריקה הלטינית. בין המתחרות שלה אפשר למנות ענקיות מוכרות כמו חברת הכבלים טיים וורנר, דיש נטוורק וקומקאסט. ככל הנראה, היתרון שלה הוא במגוון תוכניות רחב יותר בהשוואה לערוצי הכבלים, במחיר האטרקטיבי יותר, וגם מהבחינה הטכנולוגית. למשל, היא מאפשרת צפייה בסרטים חדשים עוד לפני שהם הגיעו לספריות הוידאו (אפילו לפני Netflix), וגם במגוון רחב של שידורי ספורט, שהדרישה אליהם הולכת ומתרחבת. בנוסף, היא מאפשרת ללקוחותיה גישה לערוצי פרימיום ללא תוספת מחיר. וכל הדברים האלו משודרים בפורמט HD האיכותי.

אם אתם חושבים שהחברה צריכה את קידום המכירות שלי אתם טועים. מדובר בענקית בשווי שוק של 30 מיליארד דולר עם 20 מיליון לקוחות בארה”ב ו- 13 מיליון לקוחות באמריקה הלטינית, ושהמכירות של צומחות בקצב דו-ספרתי מידי שנה. למרות שנראה שהשוק האמריקני בתחום הגיע לנקודת רוויה כלשהי, החדירה המשמעותית של החברה במדינות אמריקה הלטינית, ובעיקר בברזיל, והתחרות הנמוכה שם, עושה את שלה. ברבעון האחרון התווספו לחברה יותר ממיליון לקוחות באמריקה הלטינית, מה שהגדיל את ההכנסות משם בשיעור של 33%. לפי ההערכות, אם התחרות במדינות כמו ברזיל, ארגנטינה וצ’ילה, תישאר נמוכה כמו שהיא כעת, החברה עשויה להכפיל את מספר הלקוחות שלה באמריקה הלטינית בחמש-שש השנים הקרובות. הרווחים יגדלו כמובן בהתאם.

לא הכול וורוד. הסיכון העיקרי בחברה טמון בחוב העצום שלה – כמעט 17.5 מיליארד דולר, מה שהופך את ההתחייבויות שלה לגדולות מסך הנכסים שלה (כלומר הון עצמי שלילי). לא מצב אידיאלי בלשון המעטה. עם זאת, החברה מייצרת תזרים מזומנים חופשי של כ- 2 מיליארד דולר מידי שנה, כך שזה אמור להספיק לכלכל את הצמיחה שלה וגם לעזור לה להחזיר את החובות.

באפט רכש לראשונה מניות של החברה ברבעון השלישי של 2011 בטווח מחיר שבין 41 ל- 53 דולר, וחיזק את הפוזיציה בשני הרבעונים האחרונים במחירים דומים. היום, המניה נסחרת בערך במרכז הטווח הזה, כלומר אתם יכולים לקנות במחיר דומה ואולי אפילו זול במקצת מבאפט. למרות המינוף הגדול של החברה, המכרים שלי בארה”ב מספרים לי שאיכויות השידור, מגוון הסרטים והתוכניות, ובעיקר העלות האטרקטיבית של החבילות שלה, הופכים את החברה לאטרקטיבית עבור הצרכנים. הוסיפו לזה את התמחור הנוח בו היא נסחרת ואת אפשרויות הצמיחה הגדולות שלה באמריקה הלטינית, ותקבלו מניה מעניינת להחזקה לטווח הארוך.

* * *

לדאבוני, תקנות הייעוץ הכללי החדשות של הרשות לניירות ערך אוסרות עלי להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, ולכן אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לכתוב לי לאימייל yinon@bursa4u.com . הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות והוא לא מחזיק אף אחד מהניירות שהוזכרו.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • ולרי  22/05/2012

    DirectTV – אני לגמרי מופתע לשמעו שבאפט משקיע בחברה עם גרעון בהון. איך זה מסתדר עם השקעות ערך? הגרעון הוא 3.6 מיליארד דולר וגדל באופן עקבי בארבעת הרבעונים האחרונים הוא יותר מהכפיל את עצמו!
    אני מסתכל בנתונים הכספיים ואם אני לא טועה, החברה מרויחה מצוין אך ממשיכה לללות מליארדים ובאותו זמן משלמת מילארדים עבור קנייה חזרה מאסיבית של המניות שלה, עד כדי כך שתזרים המזומנים נטו שלה שלילי, אני לא מבין את זה…

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X