התיק של ינון

שלושה ענפים להשקעה באמצעות תעודות סל

12/06/2009 • ינון אריאלי

תעודת סל היא נייר ערך העוקב אחר “סל” של ניירות ערך ללא צורך לרכוש את כל אחד מהם בנפרד. היות והשגת תשואה עודפת על השוק מחייבת עבודת חיפוש וניתוח רבה, ומשום שתשואת השוק בטווח הארוך היא לא רעה, השקעה בתעודות סל היא דרך נהדרת עבור משקיעים פסיביים להרוויח משוק המניות ללא מאמץ מיוחד. הנה שלושה מגזרים מעניינים להשקעה באמצעות תעודות סל.

מגזר: מים
תעודות סל ישראליות: קסם מים.
תעודות סל אמריקניות: PHO, PIO, FIW, CGW.
למה לקנות עכשיו: הידלדלות מאגרי מי השתייה היא בעיה כלל עולמית שהולכת ומחריפה. הידלדלות זו יחד עם הגידול העולמי בצריכת המים, מחייבים השקעת סכומים אסטרונומיים במחקר ובבניית תשתיות הקשורות להשבחה, לניקוי ולהובלת מים. מחירי מניות החברות מתחום המים ירדו בצורה חדה, וכעת מרביתן נסחרות במחירים נוחים ואף זולים. קשה להצביע על המייקרוסופט הבאה של תחום המים, ולכן השקעה בתעודות סל מים במחירים הנוכחיים היא פתרון מעולה להרוויח מהעניין.

מגזר: אנרגיה חלופית
תעודות סל ישראליות: מבט אנרגיה חלופית.
תעודות סל אמריקניות: PBW, PBD, QCLN.
למה לקנות: מקורות האנרגיה הרגילים הולכים ואוזלים, מתייקרים ומזהמים את העולם. מציאת מקורות אנרגיה חלופיים, היא לכן אינה טרנד חולף, אלא מגמה שרק תלך ותתחזק בעתיד. כמו במגזר המים, גם כאן, השילוב בין הצורך הגדול בפעילותן של חברות האנרגיה החלופית יחד עם הירידה התלולה במחירי מניותיהן בשנה וחצי האחרונות, מציירים תמונה של השקעה אטרקטיבית בימים אלו.

מגזר: פיננסים
תעודות סל ישראליות: קסם פיננסים 15, מבט פיננסים 15.
תעודות סל אמריקניות: XLF (ארה”ב), IXG (עולמי).
למה לקנות: קשה לדעת מיהם הגופים הפיננסים בעולם שיצאו טוב יותר מהמשבר, ולכן לא חכם לרכוש בימים אלו מניות של חברה פיננסית בודדת. יחד עם זאת, די ברור כי סקטור הפיננסים כמקשה אחת, ישרוד את המשבר, החברות הפיננסיות יחזרו לרווחיות מלאה בעתיד ומחירי מניותיהן יהיו גבוהים הרבה יותר. הראלי של מניות הפיננסים בחודשים האחרונים היה חד מאוד, ולכן אם אתם בוחרים להשקיע בתעודת סל פיננסית, עשו זאת בצורה הדרגתית ולא בבת אחת.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X