התיק של ינון

שלוש מניות שבעלי עניין קנו לאחרונה

14/06/2009 • ינון אריאלי

בעלי עניין הם מנהלי החברה או כל אלו המחזיקים יותר מ- 5% מהון המניות של החברה. מטבע הדברים, בעלי העניין הם אלו המכירים מקרוב את פעילותה של החברה ובמקרים רבים גם מעורבים בה. אי לכך, התנועות שלהם במניות החברה, אותן הם מחוייבים לפרסם בפומבי, עשויות להיות אינדיקטור למה שצפוי להתרחש בה, ולכן גם למניה, בעתיד. הנה שלוש תנועות גדולות של בעלי עניין בשלושת החודשים האחרונים והאם הם עשו בשכל.

מניה: רמי לוי
בעל עניין: רמי לוי
מה עשה: הקטין החזקה ב- 10% (52 מיליון ₪)
למה מכר: המכירה נעשתה בעיקר על מנת לעמוד בדרישת החזקת בעלים נמוכה מ- 75%, שתאפשר למניות החברה להכנס למדד ת”א 100 בעדכון המדדים הקרוב.
האם לקנות: אם רשת המרכולים הזולה של רמי לוי אכן תמשיך לצמוח בקצב מסחרר בשנים הקרובות, ובהנחה שהיא תכנס למדד ת”א 100 ביולי הקרוב, למרות העליות החדות לאחרונה, למניה עדיין יש מספיק מקום לעלות.

מניה: מבטח שמיר
בעל עניין: עופר גלזר
מה עשה: הגדיל החזקה ב- 2.5% (18 מיליון ₪)
למה קנה: על פי דבריו, הוא “מאמין בחברת ‘מבטח שמיר’ ובוטח בהנהלתה, וסמוך ובטוח כי החברה תצלח גם את התקופה הנוכחית.”
האם לקנות: החברה עצמה, והחברות שבהחזקתה, מציגות זה זמן מה תוצאות לא מרשימות בלשון המעטה. את החברה גם רודפות בעיות רבות בעניין החזקתה בתנובה, רכישת גילת, הנפקות אג”ח בעייתיות ועוד. עד שכל אלו יתבהרו, לא הייתי רץ להשקיע בה.

מניה: מכתשים אגן
בעל עניין: כלל פיננסים
מה עשה: הגדיל החזקה ב- 100% (21 מיליון ₪)
למה קנו: לא ידוע.
האם לקנות: שינוי המדיניות בעקבות מינוי המנכ”ל החדש, ארז ויגודמן, עשוי להוביל לצמיחה באמצעות רכישות חדשות, אך הירידה ברווחיות יחד עם שיעור הצמיחה הנמוך הצפוי לשנים הקרובות והעליות שביצעה המניה לאחרונה, לא משאירים מרווח משמעותי לעליות בשנים הקרובות.

גילוי נאות: לא מחזיק.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X