התיק של ינון

שני המגזרים החמים ביותר להשקעה בשנים הקרובות

20/07/2012 • ינון אריאלי

בטורים הקודמים דיברתי על תעודות סל העוקבות אחר המדדים המרכזיים (מדדי שווי שוק). תחת ההנחה שהמדדים המרכזיים בעולם יניבו תשואות נאות לאורך השנים, התעודות האלו יניבו לכם תשואה זהה (או לפחות דומה מאוד). ומה אם אתם רוצים להרוויח יותר מזה? אחת הדרכים לגבור על המדדים היא להתמקד במגזרים המתומחרים בחסר. שני המגזרים שנפגעו הכי הרבה בארה”ב מאז המשבר של 2008, הם הפיננסים והנדל”ן. מובן שאף אחד לא יכול לדעת מתי הם יגיעו לתחתית, אבל מתגברים הסימנים שעברנו את נקודת השפל בפעילות הכלכלית שלהם והחברות במגזרים האלו עברו למגמת שיפור.

לדעתי, דווקא עכשיו, כשהפחד בשיא וכולם בורחים לאפיקים הסולידיים שמניבים תשואות אפסיות, זה בדיוק הזמן לקנות מניות של חברות ממגזרים חבוטים כמו פיננסים ונדל”ן בארה”ב שכבר מציגות תוצאות חיוביות ומתומחרות בחסר היסטורי. מובן שנדרשת סבלנות – המניות במגזרים האלו ככל הנראה לא יעלו כבר מחר בבוקר. אבל בעוד מספר שנים אני מאמין שהן יהיו בנקודה הרבה יותר גבוהה מהיום. אם אתם חוששים מקניית מניות בודדות מהמגזרים האלו, רכישת תעודות סל העוקבות אחר המגזרים האלו יכולה להיות פתרון יעיל להיחשף אליהם בצורה מפוזרת.

מגזר הנדל”ן בארה”ב

את ההשפעה של בועת הנדל”ן על כל שוק המניות בעולם ראינו רק ב- 2008, אולם היא התפוצצה כבר ב- 2006. לאחרונה, בפעם הראשונה מאז, אנחנו מתחילים לשמוע כלכלנים ואנליסטים מובילים שמדברים על הגעה לתחתית במחירי הדירות בארה”ב. בפועל, שוק הנדל”ן האמריקני עדיין נראה עגום, אולם בחודשים האחרונים נרשמת עלייה מתונה במספר התחלות הבניה ובהיקף עסקאות המכירה של בתים חדשים. הנתונים של חודש מאי אף הצביעו על עלייה חדה מהצפוי במספר החוזים לרכישת בתים. השיפור הזה גם ניכר בתוצאות הכספיות של חברות הבניה הגדולות בארה”ב. וגם, מדד קייס שילר לבחינת מחירי הדיור ב- 20 הערים הגדולות בארה”ב, הנמצא בשפל היסטורי, גם הוא הציג עלייה קלה בחודש האחרון.

האם שוק הדיור בארה”ב עבר את התחתית? לא בטוח. אבל, אם תסתכלו על ההתנהגות של תעודות הסל העוקבות אחר חברות נדל”ן ובניה כמו iShares Dow Jones US Home Construction Fund (ITB) או SPDR S&P Homebuilders ETF (XHB), תראו כי הן בין התעודות המובילות בשוק בשנה האחרונה, מה שאומר שיותר ויותר משקיעים סבורים שהגיע הזמן להגדיל את החשיפה למגזר הנדל”ן החבוט. אני מסכים איתם, ומעריך שגם אם הכלכלה האמריקנית תמשיך לגמגם, ההתאוששות של מגזר הנדל”ן תמשיך לקרום עור וגידים (וזה אגב יעשה טוב מאוד גם למגזר הפיננסים, שאדבר עליו מייד, שמרוויח כסף משכנתאות). אני סבור שמניות המגזר יניבו תשואה גבוהה יותר מהשוק האמריקני כולו בשנים הקרובות.

מגזר הפיננסים בארה”ב

אי הוודאות באשר לעתידה של הכלכלה בכלל והמערכת הפיננסית בארה”ב בפרט הרחיקה את המשקיעים ממגזר הפיננסים. כתוצאה מכך, מרבית הבנקים עדין נסחרים במכפילי רווח והון נמוכים מאוד בהשוואה היסטורית. זאת למרות שחלק מהם כבר ניקו את המאזנים שלהם בצורה טובה, חזרו לרווחיות כמו שאנו רואים בתוצאות הרבעון האחרון, ובקרוב חלקם אף ישובו לחלק דיבידנדים.

גם מבחינה פיננסית מצבם טוב יותר ומרביתם עברו את מבחני הלחץ הקשוחים של הפד לפני מספר חודשים, כך שיציבותם טובה בהרבה מזו של ערב המשבר ב- 2008. יותר מזה, קריסת ליהמן ברדרס וההשלכות שלה על הכלכלה ועל שוק ההון הבהירה לכולנו כי הממשל האמריקני לא ייתן לבנק גדול נוסף ליפול בעתיד.

אם הבנקים בארה”ב מצליחים להציג תוצאות טובות יחסית כשהכלכלה האמריקנית במצב עגום כמו שכולנו יודעים, תארו לכם מה יקרה כאשר יגיע השיפור. גם הריבית הנמוכה בארה”ב, שצפויה להישאר ברמתה הנוכחית לפחות עד 2014 (לפי מה שאמר ברננקי), עושה טוב לבנקים, שיכולים לשמור על מרווח רחב בין הריבית שהם גובים על ההלוואות לבין הריבית שהם משלמים על הפיקדונות.

האטרקטיביות של מגזר הפיננסים אינה המצאה שלי – גדולים ומנוסים ממני כבר דיברו על האטרקטיביות של המגזר, ובראשם וורן באפט, שהשקיע 5 מיליארד דולרים מכספי ברקשייר התוואי במניות בנק אוף אמריקה. גם גורואי ההשקעות האחרים כבר גילו מזמן את התמחור הלא הגיוני של מניות הבנקים, ומשקיעים שם כספים רבים. אני באופן אישי מעדיף חשיפה לחברות כמו וולס פארגו ובנק אוף אמריקה, אבל אם אתם מעדיפים להיחשף למגזר באמצעות פיזור רחב יותר, תעודת הסל Financial Select Sector SPDR Fund (XLF) תעשה את העבודה.

* * *

לדאבוני, תקנות הייעוץ הכללי החדשות של הרשות לניירות ערך אוסרות עלי להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, ולכן אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לכתוב לי לאימייל yinon@bursa4u.com . הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, מהניירות שהוזכרו הוא מחזיק רק את כתב האופציה של וולס פארגו ואת מנית בנק אוף אמריקה.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X