התיק של ינון

שתי מניות מרשימת המניות המנצחות

31/03/2013 • ינון אריאלי

מסתבר שגם בשנים בהן שוק המניות המקומי הניב תשואה גרועה, עדיין אפשר היה להרוויח לא רע. בסוף 2010 פתחתי תיק השקעות הפועל על פי אסטרטגיית השקעה פסיבית, כלומר אוטומטית – ללא ניתוח מעמיק של החברות שנבחרות לתיק.

מי שקרא טורים קודמים שלי על שיטת אושונסי, הרובוט, מניות הנט-נט או ששמע על “הספר הקטן שמכה את השוק” של ג’ואל גרינבלאט, בוודאי יודע במה מדובר. למי שלא, הכוונה היא לבחירת מספר פרמטרים תמחוריים ופיננסים קבועים, ובאמצעותם לסנן, לדרג ולנהל תיק של כ- 20 מניות כאלו, כשהן נבחרות רק על סמך אותם קריטריונים וללא בדיקות נוספות.

אמנם שלוש שנים זאת תקופה קצרה מידי בשביל לפסוק בצורה חד-משמעית אם אסטרטגיה עובדת או לא, ובכל זאת תיק “המניות המנצחות” הזה הניב תשואה כוללת של 39.1% מאז סוף 2010. לא תשואה מדהימה, אבל גבוהה בהרבה בהשוואה למדד ת”א 25 שירד ב- 2.4% או מדד היתר שעלה ב- 2.7% בלבד באותה תקופה.

האתר בו מוצג התיק כבר מזמן סגור למצטרפים חדשים, אולם  בעקבות הפניות הרבות שקיבלתי בחודשים האחרונים, החלטתי, לצ’פר אתכם גם השבוע בשתי מניות מהתיק הזה .

בטור הקודם הזכרתי את חברת המחשוב אמנת, שעלתה לא מעט לאחרונה, אבל היא עדיין ממוקמת בחלק העליון של רשימת המניות המנצחות בתיק. פרט אליה יש לא מעט מניות נוספות ששווה להכיר. אחת מהן היא ויליפוד, שהזכרתי אותה כבר מספר פעמים בעבר. לא צריך להציג את החברה, שהרי כל אחד מאיתנו נתקל במוצרים שלה מידי שבוע כשאנו עושים את הקניות בסופר.

ובכן, במחצית הראשונה של 2012 החברה אמנם המשיכה לצמוח (יותר מדויק להגיד שחברת הבת  ג’י. ויליפוד היא שהמשיכה לצמוח), אולם הרווחיות שלה נפגעה בצורה קשה כתוצאה מהלחץ שהפעילו עליה הקמעונאיות, בעקבות המחאה החברתית ורצונן להוריד את המחירים לצרכנים. אבל, כצפוי, המחירים חזרו לעלות, והרווחיות של ויליפוד ברבעון הרביעי של 2012 כבר חזרה לרמה שאפיינה אותה בשנים הטובות שלה. בנוסף, ויליפוד השיקה השנה מגוון מוצרים חדשים, שסייעו לה להגדיל את ההכנסות ב- 8.5% בהשוואה ל- 2011.

גם מבחינה פיננסית החברה נראית מצוין כשהיא מצוידת בכ- 95 מיליון שקלים במזומן ובנוסף השקעות בחברות בנות בשווי של 194.3 מיליון שקלים, מול בסך הכול 62.7 מיליוני שקלים של התחייבויות. במילים אחרות, החברה נסחרת כ- 12% מתחת להון העצמי שלה ובמכפילי מכירות ורווח נמוכים. כשאני מבצע הערכת שווי מלאה לחברה, אפילו תחת הנחת צמיחה מתונה בלבד בשנים הקרובות, אני מקבל מחיר הוגן של כ- 23 שקלים למניה, אפסייד של יותר מ- 40% מעל המחיר הנוכחי. ועדיין לא הזכרתי את הדיבידנד שהיא מחלקת למשקיעים, שהוסיף להם כ- 5% בשנה בממוצע (אגב, אם תמהרו עוד תספיקו ליהנות מהדיבידנד הקרוב שיחולק למי שיחזיק את המניה ב- 4/4).

מניה מנצחת מעניינת נוספת, היא ברן, שבאמצעות חברות הבנות הרבות שלה מתמקדת בחמישה תחומי פעילות: הנדסה, תקשורת, טכנולוגיות, מזון לבעלי חיים ונדל”ן. היא פועלות ב- 15 מדינות ומעסיקה 1,350 עובדים ברחבי העולם. החברה ממשיכה להישען על מאזן חזק ומציגה גידול של כ- 25% במכירות ב- 2012 בהשוואה לשנה הקודמת. גם הרווח התפעולי זינק ב- 45% במהלך השנה לעומת 2011. צבר ההזמנות הקבוע של החברה נמוך יותר מזה של סוף 2011, אולם לפי הניסיון מדובר בפחות ממחצית מההכנסות של החברה בפועל, ולכן עדיין יש סיכוי שהצמיחה תמשך גם בשנה הקרובה.

אני לא אכנס להערכת השווי המלאה, אבל לאוהבי המכפילים אספר כי החברה נסחרת במכפיל הון של 0.75 ובמכפיל מכירות של 0.15 בלבד. לא סתם היא מחוזרת מאוד. באוגוסט 2012 למשל, ניסה אלכסנדר נסיס, אחד האנשים העשירים ביותר ברוסיה, לרכוש את החברה והציע לשלם סכום שמשקף 29.5 שקלים למניה, גבוה ב- 30% מהמחיר הנוכחי. הניסיון נכשל, אבל אני מניח שאם ברן תמשיך להצליח, נסיס או אנשים אחרים ירצו לשים את ידם על סיפור ההצלחה הזה.

לאחרונה הזהירה ברן כי היא חוששת להחזר החוב שמגיע לאחת מחברות הבנות שלה מבטר פלייס בעקבות בניית תחנות הטעינה הראשונות בארץ. עד עתה שולמו כל הריביות במלואן ובזמן, אולם לפי מה שעולה מהדוחות של החברה לישראל, מצבה של בטר פלייס הולך ומתדרדר, ולכן ברן בוחנת את הנושא לפני פרסום הדוח הכספי שלה לשנת 2012. יכול להיות שהעניין יפגע במניה בטווח הקצר מסיבות לא-רציונאליות, אולם גם אם החוב כולו ירד לטמיון, משהו שאני בספק שיקרה, מצבה הפיננסי של ברן יישאר איתן והיא תוכל להמשיך להצליח בשנים הקרובות.

* * *

תקנות הייעוץ הכללי של הרשות לניירות ערך אוסרות עליו להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, אולם אתם מוזמנים לפנות אליו באמצעות המייל. הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, והמניות שהוזכרו מוחזקות בתיק המניות המנצחות.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

דיון

  • אבי בן זקן  05/04/2013

    ינון אחלה מאמרים חבל שאתה רק כל שבועיים שלושה

    לאחרונה אתה כותב רק על מניות ישראליות מעניינות הנסחרות מתחת הערך שלהן (+מאמר על אפל)

    הבורסה פה נהיית משעממת ומגעילה מיום ליום.

    מאוד אשמח אם תכתוב בקרוב על מניות ערך מעניינות להשקעה שניתחת לאחרונה בארה”ב .
    תודה
    אבי

  • אבי בן זקן  05/04/2013

    שוב מאבי.

    איזה בנק מתומחר להערכתך בחסר בארה”ב ומועדף להשקעה
    ידוע לי שאתה חובב BAC ומושקע באופ’ של וולס פארגו.

    אשמח לדעתך על מניית WFG מול סיטי C האם מעניינות לדעתך ?

    ואחרונה מאבי ….

    מניית דיבידנד מומלצת מארה”ב ?? אולי אינטל או BP ? אחרת
    שהתעניינת ומכיר.

    תודה רבה
    אבי בן זקן

  • דביר בשן  05/04/2013

    האם יש לך גם תעודות סל (או קרנות נאמנות)

    שאתה מכיר ונראות טוב לשנה/שנתיים הקרובות ??

    דביר

השאר תגובה

* כתובת המייל שלך לא תפורסם
* אנו מנועים מלענות על שאלות בנוגע למניות ספציפיות

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X