התיק של ינון

לנצל את אפקט המשבר במצרים

11/02/2011 • ינון אריאלי

הכתבה התפרסמה גם בגלובס.

ההיסטוריה בדרך כלל חוזרת על עצמה – בכל פעם שיש זעזוע באזורינו ההיסטריה משתלטת על המשקיעים, הם מוכרים מכל הבא ליד ומורידים את השוק למטה בשבוע שלאחר מכן. זה קרה עכשיו, והתרחש גם כשפרצה מלחמת לבנון השנייה, כשראש הממשלה אריאל שרון שקע בקומה או כששר האוצר בנימין נתניהו התפטר. אבל, כשבוע עד מספר שבועות אחרי ששוככת הסערה, המניות כבר חוזרות למעלה לנקודת ההתחלה. הטור הזה נכתב מספר ימים לאחר תחילת הירידות, ולכן כשתקראו אותו יש סיכוי טוב שהן כבר יהיו מאחורינו.

משקיע נבון, ובעיקר רגוע, המסתכל על הטווח הארוך יותר ומעריך שלגלים הגיאו-פוליטיים האלו בלב ים יש סיכוי נמוך יחסית להפוך לצונאמי שישטוף את חופי ישראל, מבין שאפשר לנצל את הירידות הזמניות והלא-רציונאליות האלו כנקודת כניסה נהדרת להשקעה במניות של חברות איכותיות. הכוונה אינה לנסות ולנצל את הירידות האלו בשביל לעשות רווחי הון מהירים – זה יהיה הימור ולא השקעה. הדגש הוא על השקעה בעלת אופק ארוך טווח בחברות איכותיות בעלות מאזן חזק, המציגות צמיחה, תשואה גבוהה על ההון המושקע שלהן, והכי חשוב שמניותיהן נסחרות בזול. הנה שתי דוגמאות נהדרות למניות כאלו מבין המניות שאני מחזיק, שהימים האחרונים הפכו אותן אפילו ליותר זולות.

ויליפוד : גם אם תהיה התחממות ביטחונית במזרח התיכון, אנשים ימשיכו לקנות מוצרי שימורים ואולי אפילו בכמויות גדולות יותר בשביל שיהיה להם ממה לשבוע בחדר האטום. אי לכך, יבואנית השימורים המצליחה ויליפוד, שאת מוצריה אתם בוודאי רואים בכל סופר, תמשיך לפרוח בלי קשר למצב. החברה ממשיכה לשמור על מגמת צמיחה ורווחיות יפה תוך הגדלת סל המוצרים שלה ושמירה על מאזן מושלם הכולל הררי מזומנים (כמעט כפול מכל ההתחייבויות שלה גם יחד). מי שמקשיב להתבטאויות של מנהלי החברה יכול לנחש רכישה כלשהי באופק, שתרחיב את פעילות החברה גם לתחומים נוספים. על אף היתרונות הרבים, מניות החברה עדיין נסחרות בהנחה משמעותית לשווי ההוגן שלהן.

ספקטרוניקס: מספיק להסתכל על השריפה המצערת שהתחוללה לאחרונה באיקאה כדי להבין שהמלחמה כנגד הישנות שריפות תמשך בעוצמה רבה גם בעתיד. לאור זאת, לא מפתיע שצבר ההזמנות של ספקטרוניקס, אחת מהחברות המובילות בעולם בפיתוח גלאי אש וגז אופטיים לשימושים תעשייתיים וצבאיים, ממשיך לגדול משנה לשנה בשיעור גבוה באופן יוצא דופן. בכל פעם שאני בוחן שוב את תוצאות הפעילות של החברה, אני אומר לעצמי שברבעון הבא הצמיחה הפנומנאלית הזו תיבלם לאור הירידה הצפויה במכירות למגזר הצבאי. אבל בפועל קורה אחרת וההכנסות והרווחים ממשיכים לנסוק. אילו הצמיחה הזו הייתה מתבססת על הלוואות גדולות הייתי מרים גבה, אבל לחברה 160 מיליוני שקלים בקופת המזומנים מול בסך הכול 64 מיליון שקלים של התחייבויות.

לפני כשנה וחצי המניה נסחרה במחיר כל כך זול, שהרשתי לעצמי להיות נחרץ וכתבתי ש”אין לי ספק שהמחיר בו היא נסחרת לפחות ויוכפל בשנה-שנתיים הקרובות”. אז היא נסחרה במחיר של 22 שקלים ובעת כתיבת שורות אלו היא כבר ממוקמת ב- 46 שקלים. יחד עם זאת, גם אחרי הזינוק המדהים הזה, אני ממשיך להחזיק את המניה כי אני משוכנע שיש לה עוד הרבה מקום לעלות.

גילוי נאות: אני מחזיק את שתי המניות שהוזכרו.

רוצים לדעת איזה מניות אני קונה עכשיו?
לחצו כאן לצפייה בתיק שלי

איך לקנות מניות שעולות במאות אחוזים בשנים הבאות? 

X